Take a fresh look at your lifestyle.

اگر شیطان در ماه رمضان در غل و زنجیر است چرا خیلی از مردم روزه نمی گیرند و گناه می کنند؟

1 1,072

حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله فرمودند که:

إِذَا طَلَعَ هِلَالُ شَهْرِ رَمَضَانَ غُلَّتْ مَرَدَهُ الشَّیَاطِینِ وَ فُتِحَتْ أَبْوَابُ السَّمَاءِ وَ أَبْوَابُ الْجِنَانِ وَ أَبْوَابُ الرَّحْمَهِ وَ غُلِّقَتْ أَبْوَابُ النَّارِ وَ …

آن هنگام که هلال ماه رمضان سر برآورد، شیطان‏ هاى رانده شده به زنجیر کشیده مى ‏شوند، درهاى آسمان و درهاى بهشت و درهاى رحمت گشوده، و درهاى دوزخ بسته خواهد شد.کافی، ج ۴، ص ۶۷

حال سوال این است که چرا خیلی از مردم روزه نمی گیرند و پیروی از شیطان می کنند در حالی که شیطان در غل و زنجیر است.

جواب:

اینکه شیطان فقط دعوت می کند، نقش تحریک کردن، ترغیب کردن و تشویق انسان به گناه دارد  و به هیچ وجه قادر نیست کسی را به گناه وادار کند، مجبور به گناه کند. بنابراین اگر شیطان در زنجیر هم باشد اهل گناه هم روزه خواری می کنند و هم به گناهانشان ادامه می دهند.

« إِنَّ عِبادی لَیْسَ لَکَ عَلَیْهِمْ سُلْطانٌ إِلاَّ مَنِ اتَّبَعَکَ مِنَ الْغاوین.

همانا تو را بر بندگان من تسلّطی نیست ؛ مگر گمراهانى که از تو پیروى مى کنند.»الحجر:۴۲

رحمت خداوند و بهشت برای کسانی است که رو به خدا بکنند و خودشان اراده کرده باشند  که به بهشت بروند و مشمول رحمت خداوند بشوند و در این راه قدم بردارند و عمل کنند.

۵ ۱ رای
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=37343

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
...
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۱۶:۰۳

سلام.با اجازه من یک سری نکات بگم.
نکاتی که شما گفتید هم کاملا درسته. ولی من فکر میکنم، همانطور که یک عزیز ۵ و ۶ ساله! وقتی میره مغازه خرید میکنه! فوری و با سرعت به سمت خونه اشون حرکت میکنه.! انسانی که از خدا خودش رو دور نکرده باشه! و ذهنش رو الوده نکرده باشه! همینطوری!
قدیما،که رفاه مثل حالا نبود! (اینترنت،موبایل،کامپیوتر،انواع هوش،برق،و …بسیار مسائل دیگر) و همچنین وضعیت اقتصادی هم خوب نبود! مردم بیشتر باهم بودن… مثلا اگر کسی،به کسی دیگری یک بیسکویت،یا کادوهای کوچک میدید! در واقع این بشدت روی ذهن شخص تاثیر میگذاشت..چون واقعا کمترین ها رو نداشت! اما حالا،اگر همه چیزهم بهش بدی! بازم میخواد! ولی مثل اون شخص که سالها پیش با کمترین،بسیار خوشحال درونی میشد،و تا اخر عمر در ذهنش می ماند نیست!
در واقع همونکی که حضرت علی گفت،”به یقین انسان طفیان می کند،همین که خود را بی نیاز می پندارد”
اری! قدیما،که سختی می کشیدن،و اینقدر نعمت نداشتن! و خودشون رو بی نیاز نمی دونستن.همسایه از مشکلات هم بیشتر خبر میداشتن!(اونم تا چند کوچه اونطرف تر) به اوضاع هم رسیدگی میکردن و حتا شام و غذا همدیگر رو بهم میدادن! مهربان و لطفات داشتن … وقتی ماه رمضان میشد! حتا اگر روزه نمی گرفتن! حس گناه الود در وجودشون بود! شرم حیاء داشتن..
اما امروز طرف جوری شتشوی ذهنی داده شد! جوری غرق در نعمت و بدتر همه از توجیحات برای هرگناهی رفته! که به گناهان خودش افتخار میکنه!
برای همین که دین ما توسعه میکنه،که به اندازه و میزان مشخص،به هرکس ثروت بدید!(که بیشتر از حدش نباشه،که طغیان کنه) و در واقع هرکس باید حد خودش رو بدونه! واگر بیشتر بشه! اینطوری میشه،که گذشته ها خودش و دیگران رو فراموش میکند! گناه را توجیح و با افتخار انجام میده.که شیطون توش می مونه!
پدر و مادرش! با رنج و سختی،با کلی دعا و صلوات و ذکر زندگی میکردن،که از خدا دور نشن! اما فرزندانش!در این قرن حاضر،گستاخ شده! و تمام گذشته را تکذیب میکند! و همه انها رو توهم می پندارد! … اما وقتی عذاب خدا امد! و افتاد در زندگیش! به خوبی خواهد فهمید که ان اجداد مهربان و بزرگوار،چرا اون روز اینقدر دعا میکردن و نماز میخواندن و نگران دور شدن از خدا بودن!

1
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x