Take a fresh look at your lifestyle.

امراضی که عامل اصلی آنها شراب است : ۱ -امراض معده

0 791

%d8%a7%d9%85%d8%b1%d8%a7%d8%b6%db%8c-%d8%b1%d8%a7-%da%a9%d9%87-%d8%b9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d8%a7%d8%b5%d9%84%db%8c-%d8%a2%d9%86%d9%87%d8%a7-%d8%b4%d8%b1%d8%a7%d8%a8-%d9%85%d8%b9%d8%af%d9%87دانشمندان تعداد امراضی را که عامل اصلی آنها شراب و عرق است تقریباً ۱۱ نوع شمرده اند.

۱ – امراض معده:

الف – گاستریت(GastIrite) ساده و مزمن که بالاخره به ضعف و نابودی قوا منجر می شود.
ب – فلگمن معده
ج – انتتریت سخت و اغلب اسفلگیت دل دردهای مختلف و درد معده که بیشتر در وقت اعتیاد به وقوع می رسد و درد دل های دایمی. اثر دیگر آن در معده اتساع معدی است که گاهی چنان این عضو را بزرگ می کند که مانند کیسه ای شده و پنج برابر موقع عادی گنجایش پیدا میکند. یعنی ممکن است ده تا ۱۲ لیتر آب بیشتر جا بگیرد.
د- بطور کلی الکل باعث التهاب جهاز هاضمه می شود، در روده ها نیز تأثیر سخت نمود، باعث خراشیدگی جدار آنها، و دفع خون، و ضعیف ساختن قوا میشود، و بالاخره اسهال سخت تولید می کند، و گاهی نیز یبوست می آورد. در اثر استعمال نوشابه قولون (روده بزرگ) لطمه دیده، یبوست و لینت پشت سر هم به وجود می آورد.
الکل زبان را ضخیم و سخت می کند و سلولهای مخصوص ذائقه را ضعیف و بالاخره محو می نماید، بطوریکه شخص دائم الخمر دیگر طعم غذاها را درست حس نمی کند، و این خود یکی از علل بی اشتهایی در شخص الکلی می باشد و بیشتر از همه باعث خرابی دستگاه هاضمه می شود.
الکل، شیره های دهان (بزاق) و شیره های معدی و سایر شیره های بدن را کم کرده از بین می برد.

اسلام پزشک بی دارو/: احمد امین شیرازی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=3841

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x