Take a fresh look at your lifestyle.

کم شدن ثواب اعمال کسی که در خانه سگ دارد

4 1,800

%da%a9%d9%85-%d8%b4%d8%af%d9%86-%d8%ab%d9%88%d8%a7%d8%a8-%d8%a7%d8%b9%d9%85%d8%a7%d9%84-%da%a9%d8%b3%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%b3%da%af-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%afزراره از امام صادق(علیه لسلام) نقل می کند:

مَا مِنْ أَحَدٍ یَتَّخِذُ کَلْباً إِلَّا نَقَصَ فِی کُلِّ یَوْمٍ مِنْ عَمَلِ صَاحِبِهِ قِیرَاطٌ.

کسی سگی را نگهداری نمی کند مگر اینکه هر روز از عمل او کاسته می شود.

بحار الأنوار الجامعه لدرر أخبار الأئمه الأطهار، ج‏۶۲، ص۵۰.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=3887

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بشارت
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۵

با سلام . اگر خدا بخواهد معنی استفاده عقلایی که میدانید چیست ؟ این است کلام خدا که هیچ موجودی عبث و بیهوده خلق نشده است و شما با استفاده از ایاتی که صحت انها مشخص نیست کلام خدا رو نقض می کنید ( اگر میخواهید چیزی رو پخش کنید لطفا فقط از کتاب خدا و اون هم بدون ترجمه که هر ترجمه ای معانی متفاوتی داره که بیشترشون اشتباه هستش و موجب جهل میشه ). من از طرف شما یه چیزی رو شایع کنم دیگران باید باور کنند ؟!
باید خدمت شما عرض شود که حتی اگر از باب استفاده عقلایی بخواهید در نظر بگیرید مردم بی عقل نیستن یک موجودی رو بیهوده بیارن براش پول خرج کنن. یا استفاده عاطفی دارن ( به عنوان دوست که تنها نباشن ) ، یا جنبه تربیتی داره ( مسولیت پذیری و … ) ، یا شکار، یا حیوانی رو میبینن که احتیاج به رسیدگی داره و از پس خودش برنمیاد و ….
خدا انسان رو اشرف مخلوقات کرد که محبت و عشقش رو به همه ی موجودات نشون بده و نه اینکه خودش رو خاص بدونه به خودش مغرور شه. این هستش که اشرف مخلوقات انسانه ولی هر انسانی اشرف مخلوقات نیست ( این خیلی سخته ). من صحت این مسئله رو نمی دونم در چه حدی هست ولی اگه اشتباه نکنم پیامبر دیده بودن سگ ولگردی تشنه هستش با لنگه کفش خودشون بهش اب دادن نگفتن نجسه…!
اگر بخوبی با خودتون فکر کنید معنی اینکه خدا هیچ چیزی رو بیهوده خلق نکرده رو متوجه خواهید شد. اگه بخواهیم در این باره صحبت کنیم به درازا می کشه و ممکنه زبان یکدیگرو بدرستی متوجه نشیم و سو برداشت بشه. فقط کلام اخر اینکه بدون پافشاری به چیزی که دیگران در مغزتان فرو نموده اند کمی فکر کنید انوقت همین حیوانی که کوچک میشماریدش ممکنه شمارو واقعا به خدا برسونه ، به یک ایمان واقعی نه فقط تقلید کور کورانه از نیاکان…
ما از شما انتظارات بیشتری داشتیم حاج اقا.موفق باشین و امیدوارم به امید خدا این صحبت ها ذره ای در همه اشخاصی که این پیامو میخونن اثر کنه …
برادر کوچک شما بشارت

بشارت
پاسخ به  بشارت
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۹

همین الان خود شمام به یکی چیزی بگید فرداش با ۱۸۰ درجه تغییر از افراد دیگه میشنوید ، انوقت من متوجه نمیشم با این اوصافی که خودتون بهش واردین چرا به هر روایتی استناد میکنید !

4
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x