Take a fresh look at your lifestyle.

توبه از همجنس بازی

118 31,298
پرسش: من چند سال پیش لواط کردم، عذاب وجدان داره من و دیوانه می کند؛ من باید چیکار کنم از این عذاب وجدان راحت شوم؟ آیا توبه کنم قبول می شود؟

پاسخ اجمالی:

عذابهای ذکر شده در آیات و روایات برای شخص همجنس باز مخصوص کسانیست که توبه نکرده اند.

پشیمانی و عذاب وجدان شما نشانه توبه شماست و در صورت توبه واقعی و تصمیم قطعی به عدم بازگشت به گناه خداوند یقینا شما را خواهد آمرزید.

به درگاه خدا استغفار کنید و اعمال صالح انجام دهید تا نه تنها گناهتان آمرزیده بلکه تبدیل به حسنه شود.

«إِلاَّ مَنْ تابَ وَ آمَنَ وَ عَمِلَ عَمَلاً صالِحاً فَأُوْلئِکَ یُبَدِّلُ اللَّهُ سَیِّئاتِهِمْ حَسَناتٍ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِیماً؛

 مگر کسانى که توبه کنند و ایمان آوردند و عمل صالح انجام دهند که خداوند گناهان آنان را به حسنات تبدیل مى‏کند؛ و خداوند همواره آمرزنده و مهربان است». (فرقان ۷۰ )

  • ضمناً هرگز گناه خود را براى کسى بازگو نکنید و فقط با خداوند راز و نیاز کرده و از او آمرزش بخواهید که او آمرزنده‏ اى مهربان است و توبه کنندگان را دوست دارد.

پاسخ تفصیلی:

لواط از گناهان بزرگ است و شخصى که مرتکب این عمل شنیع مى‏ شود از نظر خدا و رسول او و ملائکه مورد لعنت واقع مى‏شود و اگر در حال بلوغ و یا اختیار اراده و عقل مرتکب این عمل شده باشد و بدون توبه واقعى مرده باشد عذاب او شدید خواهد بود. پیامبر اکرم(ص) مى‏فرماید: «وقتى که لواط کننده در قبر نهاده شد بیشتر از سه روز باقى نمى‏ماند و خداوند او را میان قوم هلاک شده لوط پرتاب مى‏کند و روز قیامت هم با آن قوم ستمکار محشور مى‏شود»، (میزان‏ الحکمه ج۱۱ ص ۵۳۶۹).
ولی این در مورد کسی است که موفق به توبه نشود، به طور کلی اگر کسى مرتکب گناهى شود ولى پشیمان شده و به درگاه خداوند حقیقتا توبه نماید خداوند توبه او را مى پذیرد. توبه راستین از گناهان آن است که واقعا قصد بازگشت به آن گناه را نداشته باشد. خداوند متعال بارها در قرآن مجید وعده غفران به تائبان داده است و حتى گناهکاران را فرمان به مأیوس نشدن از رحمت خویش داده است. چنان چه در آیه ۵۳ سوره زمر مى‏فرماید: به آن بندگانم که در گناه ‏کردن بر نفس خویش اسراف کرده‏اند بگو هرگز از رحمت بى‏منتهاى خدا ناامید مباشید؛ البته خداوند همه گناهان شما را خواهد بخشید که او خدایى بسیار آمرزنده و مهربان است. همچنین مى ‏توان آیات (۱۳۵)آل عمران و (۴۸)نسا را به دقت ملاحظه نمایید.
دوست عزیز، هر گناهی با توبه پاک می شود و خداوند بخشنده و مهربان است. ان الله یغفر الذنوب جمیعا ; خداوند همه گناهان را می آمرزد.
در برخى موارد مانند غیبت و تهمت طلب رضایت از غیبت شونده نیز در صورت امکان لازم است، ولى در مورد گناهانى همچون زنا و لواط، پشیمانى واقعی، تصمیم بر عدم تکرار و طلب مغفرت از خداوند براى توبه کافى است.
در آیه ۷۰ سوره فرقان بیان شده است: «إِلاَّ مَنْ تابَ وَ آمَنَ وَ عَمِلَ عَمَلاً صالِحاً فَأُوْلئِکَ یُبَدِّلُ اللَّهُ سَیِّئاتِهِمْ حَسَناتٍ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِیماً؛مگر کسانى که توبه کنند و ایمان آوردند و عمل صالح انجام دهند که خداوند گناهان آنان را به حسنات تبدیل مى‏کند؛ و خداوند همواره آمرزنده و مهربان است».
ضمناً هرگز گناه خود را براى کسى بازگو نکنید و فقط با خداوند راز و نیاز کرده و از او آمرزش بخواهید که او آمرزنده‏اى مهربان است و توبه کنندگان را دوست دارد.

۲.۳ ۴ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=409

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
118 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
آذر ۵, ۱۴۰۱ ۱۴:۲۷

سلام خوب هستید

ببخشید اگر یک پسری آلت پسر دیگری را بخورد ولی دخول انجام ندهد ولی توبه کند چه غسل ها و چه کارهایی را باید انجام دهد

ناشناس
آذر ۳, ۱۴۰۱ ۱۷:۵۸

سلام من ۱۱ سالمه من در ۹ سالگی دوستم به زور منو بوسید …الان ۱۱ سالمه و تازه فهمیدم که چه کاری با من کرده …الان پشیمونم که با اون دوست بودم …الان حس میکنم خدا منو دوست نداره قراره برم جهنم …حتی تا حالا چند بار هم میخواستم خودکشی کنم …احساس میکنم اگه مامانم بفهمه که دوستم همچین کاری باهام کرده ازم متنفر میشه…چطور میتونم این موضوع رو فراموش کنم؟لطفا کمکم کنید…

ابی
مهر ۲۱, ۱۴۰۰ ۲۳:۲۳

سلام اگر کسی با برادر کوچک خود لوط کند چطور راه چاره ای وجود دارد

محمد
فروردین ۳, ۱۴۰۰ ۰۰:۰۱

سلام من چندین گناه انجام دادم
همجنسگرایی داشتم از بچگی تا ۱۵سالگی با یکی از دوستام
الان من ۱۹سالمه و پشیمونم از این کار خود ارضایی هم انجام دادم
چجوری توبه کنم
گناهان من زیاده بعضیاش یادم نیس

پشیمان
اسفند ۲۳, ۱۳۹۹ ۲۱:۳۱

سلام من ۱۷ سالمه قبلا یکبار مفعول لواط بودم و فاعل نبودم و یکی از فامیلهام منو گول زد چون اصلا ازین چیز ها بلد نبودم و گولم زد الان خیلی پشیمونم ولی اون پشیمون نیست میخواستم بدونم ایا من هم گناهکار محسوب میشم؟ واگه اینطوره چطوری باید توبه کنم ؟

شرمنده خالق یکتا
آذر ۱۱, ۱۳۹۹ ۰۰:۱۰

سلام من شرمنده از خدای خود..۳۳ سالمه و همجنسگرا هستم ۹ سالی هست به این مریضی مبتلا شدم و بیشتر دخول کردم…بیزنس میکردم حتی با بیزنس اون تو زندگی کارهایی کردم…خیلی خیلی پشیمانم یعنی در اون حدی که دیگه ناامید شدم…از توبه کردن و الان میخوام به کلی بدونم آیا راه چاره ای هست که خداوند توبه منو قبول کنه با اون همه گناهی که کردم

مهدیه
پاسخ به  شرمنده خالق یکتا
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۰ ۱۶:۳۲

برادر خداوند توبه پذیر است. در قرآن گفته همه گناهان رو در صورت توبه میبخشه. توبه کن خدا پاکت میکنه.

118
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x