Take a fresh look at your lifestyle.

کامجوئی بدلی (استمناء و راههای پیشگیری از آن، ازدواج بدون مقدمه )

13 2,796

فصل چهارم

سخنان بزرگان و وروان شناسان و پزشکان

در این فصل سخنان بزرگانی مانند ابو علی سینا و دکتر تومانیاس مسیحی و غیره را می آوریم تا معلوم شود که از لحاظ بزرگان و روان شناسان و پزشکان، این عمل خیلی مذموم و بد است.

الف: سخنان ابو علی سینا

بدان ای برادر نقل شده که ابوعلی سینا گفته: این منی جان است که در رحم زنان ریخته می شود

(( اقل جماعک ما استطعت فانه ماءالحیاه نصیب فی الارحام)).

این شعر منصوب است به ابو علی سینا:(کم کن جماع خود را تا می توانی ، چون که این آب، حیات است که می ریزد در رحمها).

آن وقت این آب حیات بوسیله استمناء بیرون آید چه بر سر انسان می آید و این مثل ازدواج نیست که مقدمات بخواهد هر ساعتی می توان این عمل را انجام داد در نتیجه جوان عادت پیدا می کند و همه روز این کار را انجام می دهد و سرعت انزال او پیدا می شود و منی می شود مثل بول ، و یک عمری نمی تواند از زن لذت ببرد. پس اگر کسی هم اهل آخرت هم نباشد برای دنیای خود و لذت بردن از زن، این کار را نکند و به علاوه منی که بول نیست، بول فضولات غذاست و اما منی عصاره غذاست و مانند خون است.(۱۵)

ب: سخنان دکتر تومانیاس مسیحی

دکتر تومانیاس مسیحی در کتاب (بهداشت و اسلام) فلسفه ی حرمت استمناء را بدین نحو نگاشته: اینک ببینیم ضرری که از نقطه نظر و بر اثر عمل کردن و عادت نمودن به این فعل شنیع حاصل می گردد از چه قراری است:

اولا: معلوم است این حرکت فکر کودکان را از انجام وظایف و تکالیف ایام صباوت که تحصیل و تعلیم و تربیت است به کلی باز می داشته و آنها را به طرف آلت تناسلی راهنمائی می نماید و در نتیجه دوام این حرکت را بطئی و او را ضعیف البنیه و کم خون و کم خوراک خواهد نمود.

ثانیا: طفل معصوم را بیهوش، بلا اراده، بی حافظه، بی حواس، تنبل و مهمل بار می آورد.

ثالثا: اعضای تناسلی او را هم از انجام وظیفه طبیعی باز داشته و حتی بعضی اوقات اثر بدماغ و مخ نموده و در نتیجه طفل بیچاره را مجنون و دیوانه می گرداند به طوری که در هنگام بزرگی و رشد تمام آثار فوق الذکر در او بروز نموده و او را از زندگانی بیزار می سازد و در نتیجه به دزدی و کارهای نا مشروع دیگر وادارش می نماید.

رابعا: مضرّات فوق الذکر به نسل انسان هم سرایت کرده و عامل این عمل را سست و بی فکر و ضعیف البنیه و کم مغز پرورش می دهد، برای اینکه اطفال پی به این قسمت نبرده و اشخاص خویشتن را به این فعل شنیع عادت ندهند.(۱۶) در صفحه دیگر از کتاب خود دکتر تومانیاس نوشته: «… همانطوری که استمناء اعوجاج ستون فقرات و نخاع شوکی مغز حرام است و باعث ضعف اعصاب و گاهی امراض گوناگون می شود به همین نسبت در اعصاب دیدگان موثر بوده و آنها را ضعیف می سازد در اثر ادامه ی این عمل انسان را کم خون و کم خوراک و ضعیف البنیه می کند. بی هوش، بی حواس، تنبل و مهمل می گرداند. و دیگر اینکه آلت تناسلی را از انجام وظیفه ی طبیعی باز می دارد و حتی بعضی از اوقات اثر آن به دماغ بروز می کند و در نتیجه جنون می آورد و دیگر این که این عمل به نسل آدمی هم ضرر فراوانی وارد می نماید.(۱۷)

ج: سخنان دکتر صدر الدین نصیری

این دکتر در کتاب خود نوشته: «استمناء با دست بدن را برای گرفتاری به مرض «مال دبوت» آماده می سازد، داستان اشخاص معتاد به استمناء مثل داستان کسی است که رگ حیاتی خود را قطع کند و آن خونی که سبب ادامه ی زندگی او می باشد بمکد، پس در این صورت مرگ بی چاره چه تقصیری دارد».

و اما راجع به زنها که به دست خود بفرج خود ور بروند نقل است که جمعی از اطباء عقیده بر آن دارند، امراضی که در اثر این عمل عارض می شود بیش از امراضی است که در اثر استمناء ایجاد می گردد.(۱۸)

د: سخنان دکتر دبس

دبس معتقد است که: استمناء عوارضی دارد از جمله:

پریدگی رنگ، حلقه سیاه به دور چشم، خسته و خواب آلوده بودن، شرم اغراق آمیز و کاذب، گوشه گیری و انزوا و آشفتگی در خواب دیده می شود. استمناء بسیار جوان را خسته می کند و در طبایع حساس تولید وسواس و تردید عجیبی می نماید، به طوری که افراد مبتلا به آن همیشه خجل و شرمسار هستند و خود را مجرم می پندارند. هنگام بررسی امراض ذهنی و فکری و روانی غالبا به این عادت بر می خوریم و در جوانانی که در تحصیل عقب مانده ی ذهنی هستند این عادت دیده شده است. بی اهمیت شمردن این کامجوئی بدلی در جامعه ی ما، تجویز نوعی انزوا، کناره گیری، فرار از ازدواج، احساس گناه و خود کم بینی و اضطراب است.(۱۹)

فصل پنجم

جواز استمناء در بابیت و بهائیت

در این فصل تولید نسل از راه استمناء را بیان می کنیم که بدانید این کار اشتباه کار بابی ها و بهائی هاست. و این فرقه باطل این عمل کثیف را جایز می دانند نه مسمانان واقعی و شیعیان و محبین.

تولید نسل از راه دیگر

محمد علی باب در واحد هشتم، باب ۱۵ بیان فارسی می گوید:

«بر هر شخصی واجب شده است که ازدواج کند، تا نسل خداپرست از او باقی بماند و باید در این راه جدیّت نماید و اگر مانعی در ایجاد نسل از یکی از طرفین بود جایز است برای هر یک از آنها با اجازه ی دیگری، بوسیله ی دیگر ایجاد نسل نماید و با کسی که در دین بیان نیست جایز نمی باشد».

از این عبارت استفاده می شود که زن در صورت نداشتن بچه می تواند با اجازه شوهرش با دیگری همبستر شده و بچه دار شود. اگر او این دستور را می دهد تعجب نکنید، از او چه توقع، که حتی عمل زشت و کثیف و زیان بار استمناء را نیز جایز می داند. آنجا که در بیان عربی واحد هشتم باب دهم گوید:

«قد عفی عنکم ما تشهدون فی الرویا او انتم تستمینون» بخشیده شده بر شما آنچه را که در خواب مشاهده می کنید (می بینید) احتلام( یعنی جنب شدن) یا با مالیدن به خود استمناء می نمایند.(۲۰)

اگر صیغه را حرام نمی کرد کسی زنا نمی کرد

کسانی که نمی توانند ازدواج دائم کنند باید راه حلی باشد که به گناه و زنا نیفتند و دین مبین اسلام می گوید:اگر توان ازدواج دائم ندارید، ازدواج موقت کنید. تنها راه حل برای رهائی از نیروی سرکش جنسی و حفظ گناه است. و اگر خلیفه دوم صیغه را حرام نمی کرد کسی به گناه نمی افتاد مگر انسان شقی.

حضرت علی علیه السلام می فرمایند: اگر عمر، نهی از متعه نمی کرد ، هیچ کس زنا نمی کرد مگر شقی.(۲۱)

ببین که حضرت علی علیه السلام راه بسته شدن زنا را متعه فرموده. و شیعه معتقد است که باعث هر عمل زنا، لواط و استمنائی را که از مردم سر زند عمر است و او در گناه آن شریک است. زیرا او ازدواج موقت را ممنوع و از انجام آن جلوگیری کرد. چنانکه در روایات آمده : «از آن هنگام که عمر از ازدواج موقت جلوگیری کرد زنا در بین مردم شیوع یافت».

فصل ششم

راههای پیشگیری (دستورهای دهگانه)

خطرات و زیانهای استمناء را یاد آور شدیم، اگر چه غیر قابل انکار است، زیرا بزودی شکل اعتیاد به خود می گیرد، اعتیادی ریشه دار و کشنده تا آنجا که گاه در یک روز چندین بار دامن مرتکبین خود را آلوده می سازد و حتی طبق اعتراف صریح بعضی از مبتلایان گاهی کارشان به جائی می رسد که تنها با تصور و فکر! بدون هیچگونه عمل دیگر مایع مخصوص از آنها دفع می گردد. ولی از آن خطرناکتر یاس و نومیدی از مبارزه ی با این اعتیاد است ، زیرا این نومیدی بزرگترین سد راه نجات مبتلایان خواهد شد و واکنشهای فوق العاده نا مطلوب روحی در آنها ایجاد می کند. مبتلایان باید اطمینان کامل داشته باشند که اگر بخواهند می توانند در مبارزه با این عادت شوم پیروز گردند و حتی عمده ی آثار آن را از وجود خود بر چینند، خواه دوران این مبارزه کوتاه یا طولانی باشد. آنها هرگز نباید به خود تلقین کنند که این اعتیاد تا آخر عمر از آنها دست بردار نیست و یا آثار آن همچنان باقی خواهد ماند. منتهی باید با هوشیاری کامل و تصمیم قاطع و به کار بستن دستورهای آینده به مبارزه پی گیری بر خیزند. کسانی که از چنگال این عادت شوم نجات یافته اند باید قدر پاکی خود را بدانند و در حفظ آن نهایت مراقبت را بنمایند، از هر گونه وسوسه شیطانی در این راه بپرهیزند، و با هیچ قیمتی سرنوشت خود را به دست افراد گمراه و معاشران منحرف نسپارند. و شرط پیروزی قطعی در مبارزه با هر نوع اعتیاد غلط- اعم از اعتیادهای خطرناک جنسی یا اعتیادهای دیگر- پس از «امیدواری و اطمینان به پیروزی» داشتن تصمیم قاطع است. تصمیمی آهنین و محکم و متکی به ایمان و شخصیت و شرافت و وجدان، تصمیمی راسخ و غیر قابل عدول. حتی اگر به عللی این تصمیم ده بار هم شکسته شد مجددا، بلکه قاطع تر و راسخ تر باید تصمیم بگیرند و با همان امیدواری و ایمان تصمیم خود را تجدید کنند. زیرا سرانجام آثار این تصمیم ها در ناخود آگاه آنها اثر گذارده و هنگامی که روی هم متراکم شد تاثیر خود را خواهد بخشید. اما مسلما و بدون تردید اگر تصمیم شکسته نشود خیلی زودنر آثار این عادت شوم از روح و جسم آنها برچیده خواهد شد. بدیهی است این گونه افراد اگر رابطه و پیوند نزدیکی با خدای خود بر قرار سازند و با تمام ذرات وجود خود از ساحت مقدس او استمداد جویند و به لطف او امیدوار و دلگرم باشند در پرتو ایمان مذهبی، خیلی زودتر نتیجه خواهد گرفت. اکنون که این مراحل پیموده شد باید امور زیر را دقیقا به کار بندند. ممکن است این امور در نظر بعضی ساده جلوه کند، ولی هنگام عمل روشن می شود که اثر معجزه آسائی دارد.(۲۲)

راههای درمان استمناء

حضرت علی علیه السلام فرموده ا ند: گناه نکردن بهتر از توبه کردن است. و پزشکان و روان شناسان می گویند که: پیشگیری بهتر از درمان است. ما در این جزوه ی مختصر ده راه حل مهم و مفید و تجربه شده را ذکر می کنیم و به شما عزیزان و جوانان می گوئیم که کسانی که مبتلا به این عمل خانمانسوز استمناء هستند، آنها را بی اطلاع از این مطالب نگذارید. و دوست خوب کسی است که عیوب برادرش را به او بگوید. زیرا امام صادق علیه السلام می فرمایند که : بهترین برادران من کسانی هستند که عیوب مرا به من هدیه دهند. و کتابی که مهم و سودمند است برای هدیه دادن به دوست هم خیلی خوب و موثر است. اما اول به طور فهرست وار راههای پیشگیری را می آوریم و بعد به توضیحات آن می پردازیم. و آنها عبارتند از: ۱- اجتناب از هرگونه تحریک مصنوعی ۲- تهیه برنامه فشرده و منظم ۳- توجه مخصوص به ورزش ۴- باید عادتی جانشین عادتی گردد ۵- پرهیز مطلق از تنهائی ۶- ازدواج در نخستین فرصت ۷- تلقین و تقویت اراده ۸- پرهیز کامل ۹- تقویت عمومی و رژیم غذائی۱۰- استمداد از نیروی ایمان و عقائد مذهبی.

قبل از توضیح این ده دستور نکته ای بسیار مهم و قابل توجه است و آن اینکه: کسی که می خواهد این عمل را ترک کند باید تصمیمی قاطع و جدی و محکم بگیرد و با افرادی که بسیار آلوده اند معاشرت نکند، و این دو نکته را پزشکان عموما معتقدند برای ترک هر نوع اعتیاد.

۱- اجتناب از هرگونه تحریک مصنوعی

اگر جوانان انتظار داشته باشند که هر شب در سینماها در برابر تلویزیون ناظر صحنه های هوس آلود فیلمهای سکسی باشند، و همه روز قسمتی مهم از وقت گرانبهای خود را صرف مطالعه ی «رمانهای عشقی» و تماشای «عکسهای مبتذل و شهوت انگیز» مجلات فاسد و بیهوده بگذرانند، و در کوچه و خیابان با ولع تمام اندام برهنه ی زنان و دختران را ور انداز کنند ، و با اینهمه باز هیچ گونه آلودگی پیدا نکنند سخت در اشتباهند. اینگونه تحریکات مصنوعی که هیچ گونه ضرورتی هم ندارد مسیر فکر هر جوانی را از مسائل اصولی زندگی تغییر می دهد و به سوی مسائل جنسی، آنهم به صورت حاد و طغیانگر می کشاند.

شب و روز آنها را در یک حال اضطراب دائمی عصبی که آثار نا مطلوب آن بر تمام وجود آنان سایه خواهد افکند نگه می دارد. ادامه ی این تحریکات دائمی بهترین فصول زندگی (یعنی دوران جوانی) را بر باد می دهد، و اعصاب جوانان را در هم می کوبد. همه ی جوانان عزیز مخصوصا آنهائی که دارای پاره ای از عادتهای غلط جنسی هستند باید بشدت از این گونه امور بپرهیزند، از دیدن این فیلمها و مطالعه آن رمانها و هر گونه چشم چرانی عمدی اجتناب ورزند، آرامش و فکر خود را بی جهت بر هم نزنند و اعصاب نیرومند خود را با هیجانهای دائمی تضعیف نکنند. برای موفقیت در این قسمت لازم است سرگرمیهای سالم و برای اوقات فراغت خود انتخاب نمایند و به کمک دوستان برنامه های صحیحی برای این اوقات تنظیم کنند. این سرگرمیها ممکن است: ورزشهای فردی و دسته جمعی،پیاده روی در هوای آزاد، مطالعه ی کتب سودمند و مفید، پرورش گل در منزل و بطور کلی کارهای کشاورزی و کارهای دستی، جمع آوری اشعار، تهیه کلکسیونهای عکس و تمبر و مانند اینها، شرکت در انجمنهای گوناگون و کنفرانسهای علمی یا اخلاقی باشد.

۲- تهیه برنامه فشرده و مهم

جوانان باید به طور حتم برای تمام شبانه روز خود برنامه تنظیم کنند به طوری که یک ساعت وقت بیکار بدون برنامه نداشته باشند. نمی گوئیم مرتبا درس بخوانند یا کار کنند، بلکه می گوئیم اگر تفریح یا ورزش هم دارند برنامه داشته باشند و یک ساعت خالی از برنامه نباشد.

جوانان باید بدانند بزرگترین بدبختی برای یک جوان این است که وقتهای خالی از هرگونه برنامه داشته باشند. ممکن است جوانی بیکار باشد و جویای کار، اما در عین حال برای شب و روز خود برنامه ای تهیه کند، اعم از مطالعه و تفریح و استراحت و مانند آن. حتی اگر جوانان بتوانند برنامه روزانه خود راکمی بیش از مقدار وقتشان تنظیم کنند بطوری که فکر آنها حتی یک لحظه بیکار به معنی واقعی نباشد بهتر است،زیرا اشتغالات فراوان فکری اثر عمیقی در انصراف فکر از آن عادت شوم دارد.

بسیار دیده شده که افراد معتاد به سیگار در روزهای تعطیلی چند برابر روزهائی که مشغول کار هستند سیگار دود می کنند، این تفاوتت فاحش اثر همان اشتغال فکر و اعصاب و بدن به کارهای مثبت و انصراف از کارهای بیهوده یا زیان آور در ایام غیر تعطیلی است. خلاصه افرادی که گرفتار اعتیادهای غلط جنسی هستند اگر برنامه ی مشغول کننده ای برای تمام وقت خود نداشته باشند به آسانی نمی توانند این عادت را از سر خود دور کنند، و تهیه چنین برنامه ای از مؤثرترین عوامل ترک اعتیاد است، و مطمئنا با تهیه چنین برنامه ای قسمت مهمی از مشکلات ترک این اعتیاد را پشت سر خود خواهند گذاشت.

۳- توجه مخصوص به ورزش

معروف است ورزشکاران نسبت به مسائل جنسی کم علاقه هستند، چون ورزش مقدار فراوانی از انرژیهای بدنی و فکری آنها را به خود اختصاص می دهد، و طبعا از مسائل دیگر کم می کند. بهمین دلیل برای جلوگیری از تحریکات زیاد جنسی لازم است جوانان برنامه های وسیع و متنوع ورزشی انتخاب کنند.

مبتلایان به این عادت شوم غالبا افرادی گوشه گیر، منزوی، کم تحرک و خمود هستند، و همین گوشه گیری و انزوا و عدم تحریک وضع آنها را تشدید می کند و اگر از این وضع بکلی در آیند و زندگی خود را با تحریک زیاد بیامیزند اثر عمیقی در بهبود حال آنها و ترک عادتشان خواهد بخشید. اینگونه افراد معمولا اعصاب ضعیف و ناتوانی دارند و ورزشهای متنوع و مناسب در تقویت اعصاب آنها فوق العاده مؤثر است.

این افراد هر چه وقت اضافی و خالی از برنامه دارند باید به بازیهای گوناگون ورزشی و یا پیاده روی در هوای آزاد تخصیص دهند تا هم سلامت از دست رفته خود را باز یابند و هم قسمتی از انرژیهای جسمی و فکری آنها متوجه این قسمت گردد. به همان اندازه که تحرک و ورزشهای فردی و دسته جمعی برای آنها مفید ا ست، انزوا و گوشه ای خزیدن و در فکر فرو رفتن برای این قبیل افراد سم مهلک است که باید به هر قیمتی شده از آن دوری گزینند.

این توصیه را فراموش نکنید و آثار معجزه آسای آنرا ببینید، در روز آن قدر ورزش کنید که خسته شوید و شب هنگام به محض اینکه در بستر آرمیدید در خواب عمیقی فرو خواهید رفت و از شر بسیاری از خیالات و افکار مضر و کشنده که در این موقع به سراغ جوانان می آید در امان خواهید بود.

۴- باید عادتی جانشین عادتی گردد

روان شناسان می گویند: برای تحرک یک عادت باید حتما سراغ عادت خوب رفت و آنرا جانشین عادت بد نمود.مثلا کسانی که عادت به قمار دارند، و با اینکه تمام زیانهای آنرا می بینند و حس می کنند، باز حاضر نیستند آنرا ترک گویند و به گفته خودشان وقت قمار که می رسد نمی فهمند چه نیروئی آنها را مانند یک اسیر و برده به سوی این عمل که عقل و وجدانشان آنرا محکوم ساخته می کشانند. چنین کسانی برای اینکه بر این عادت غلط پیروز شوند حتما باید در همان ساعات ، بازی صحیحی را (مانند یک مسابقه ورزشی سالم) جانشین بازی قمار کنند تا این عادت بد به اصطلاح از سر آنها بپرد. و بعبارت دیگر انرژی خاصی که تحت تاثیر انگیزه ی عادت در آن حال تحریک می گردد باین سمت کشیده شود و مصرف گردد بدون اینکه هیچ گونه واکنش نامطلوبی داشته باشد. (دقت گردد).

در مورد عادات بد جنسی باید درست همان ساعاتی که انگیزه آن در مبتلایان تولید می شود به سراغ برنامه خاصی که برای چنین ساعتی قبل پیش بینی کرده اند بروند، و بسراغ مسابقه علمی، ورزشی، مسابقه هوش، مطالعه یک اثر جالب، یک ورزش مورد علاقه مانند کوهنوردی، اسب سواری و … این کار را آن قدر ادامه دهند که جانشین عادت بد سابق گردد.

۵- پرهیز مطلق از تنهائی

اینگونه افراد باید حتما و بدون هیچ گونه قید و شرط از تنها ماندن بشدت اجتناب کنند. هرگز تنها نباشند، در خانه تنها نمانند، شب در اطاق تنها برای مطالعه به نقاط خلوت نروند. و به محض اینکه در محیطی احساس کردند تنها هستند از آن محیط بیرون بروند. اینگونه افراد مخصوصا باید این نکته را فراموش نکنند که به مجرد اینکه نخستین تحریک را در خود حس می کنند بلافاصله برخیزند و سرگرم کار دیگری شوند،فراموش کردن این تذکر غالبا گران تمام می شود. تنهائی، محیط کاملا مساعدی است برای پرورش میکرب، این اعتیاد در فکر هر جوان و تمام جوانانی که می خواهند خوشبخت و سالم و از خطرات عظیم استمناء در امان باشند باید از تنهائی بپرهیزند.

۶- ازدواج در نخستین فرصت

این افراد اگر امکاناتشان اجازه می دهد باید در نخستین فرصت ازدواج کنند، حتی اگر امکانات آنها تنها برای انتخاب نامزد (البته نامزد مشروع که عقد شرعی آن اجرا شده باشد) فراهم است باید این فرصت را نیز از دست ندهند.

خلاصه ازدواج تاثیر قابل توجهی در مبارزه با این انحراف جنسی دارد و در صورتی که دامنه توقعات را کوتاه و تشریفات زائد و بی جا را از آن حذف کنند کاری است بسیار سهل و ساده و آسان. ولی متاسفانه یک سلسله اوهام و قیود غلط، دست و پای غالب طبقات را – اعم از تحصیل کرده و بیسواد – در این قسمت بسته است. بعضی از جوانان معتاد از ازدواج وحشت دارند، ولی این وحشت کاملا بی اساس است زیرا با بکار بستن دستور ها هم ترک این اعتیاد آسان است و هم پیروزی در تمام مراحل ازدواج و زنا شوئی.

۷- تلقین و تقویت اراده

«تلقین» نیز در مبارزه با این عادت رل مهمی را بازی می کند. افراد معتاد باید مرتبا بخود تلقین کنند که بخوبی قادر هستند این عادت زشت را ترک گویند. برای اینکه تلقین در آنها اثر قوی و سریع ببخشد آنطور که یکی از اطبای روان شناس «دکتر ویکتور بوشه فرانسوی» می گوید: باید تلقین را به صورت زیر چندین روز پشت سر هم ادامه دهند- همه روز در محل آرامی که چیزی فکر آنها را بخود مشغول نسازد. فکر خود را متمرکز ساخته و با کلمات شمرده و محکم این جمله را تکرار کنند: «من به خوبی قادر هستم این عادت بد را از خود دور کنم، من قادرم» تکرار این تلقین ساده اثر عجیبی در تقویت روحیه و ترک اعتیاد و هر عادت بدی دارد(می توانید آزمایش کنید).

علاوه بر این باید برای تقویت اراده از مطالعه کتابهای روانی که برای تحکیم و رشد شخصیت و تقویت اراده نوشته شده است غفلت نورزند، زیرا همانطور که دانستیم و همه معتادانی که موفق به ترک این عادت بد و سایر اعتیادهای ناپسند شده اند اعتراف دارند نخستین گام در این راه «اراده و تصمیم» است.

۸-پرهیزکامل

از معاشرت و همنشینی با افراد منحرف و مبتلا به این عادت بد، در همه اوقات مخصوصا دوران مبارزه باید به طور مطلق دوری جست، همانطور که از مبتلایان به وبا فرار می کنند. علاوه بر این باید زیانها و عواقب دردناک و مرگبار این عمل را هرگز از خاطر خود دور ندارند و هرگز گوش به سخنان وسوسه انگیز این و آن ندهند. نقش معاشران بد و فاسد در ابتلای به این انحراف و ادامه آن بسیار عجیب است آنها برای اینکه کمتر احساس گناه و بدبختی کنند سعی دارند افراد دیگری را نیز مبتلا سازند. و به سرنوشت غم انگیز خود گرفتار نمایند.

لذا همواره می کوشند با سخنان وسوسه انگیز این عمل شوم و زشت را لذت بخش و کم ضرر جلوه دهند. ولی جوانان بیدار هرگز در دام وسوسه های شیطانی آنها نمی افتند.

۹-تقویت عمومی و رژیم غذائی

داشتن یک رژیم غذائی کامل و سالم که موجب تقویت عمومی بدن گردد، نیز در مبارزه با این عادت بسیاری از مواقع از ضعف اعصاب سرچشمه می گیرد و یا خود عامل ضعف اعصاب است تاثیر قابل توجهی دارد. استحمام با آب سرد (البته در مواقعی که وضع هوا اجازه می دهد) و سپس ماساژ دادن بدن با حوله نیز کمک مؤثری باینگونه افراد می تواند بنماید.(۲۳) همچنین اینگونه افراد باید به شدت از پوشیدن لباسهای تنگ و چسبان که عامل مؤثری برای تحریک مصنوعی است بپرهیزند.(۲۴) اینگونه لباسها اصولا برای همه ی جوانان زیانبخش و حتی گاهی خطرناک است هم به نمو رشد طبیعی جسم آنها صدمه می زند و هم وسوسه انگیز و تحریک آمیز است.

۱۰-استمداد از نیروی ایمان و عقائد مذهبی

نیروی ایمان و عقیده مذهبی می تواند بزرگترین کمک را به این مبتلایان کند و آنها را بزودی از چنگال این عادت زشت و بد نجات بخشد. اینگونه افراد هرگز نباید خود را یک فرد نفرین شده و مطرود درگاه خداوند بدانند. بلکه باید به لطف خداوند بزرگ کاملا امیدوار باشند و هنگام نماز و پس از نماز سر به سجده گذاشته و با آفریننده مهربان و بخشنده خود راز و نیاز می کنند با تمام دل و جان و با تمام ذرات وجود خویش از او بخواهند که آنها را در ترک این عادت زشت یاری کند و از چنگال آن برهاند و مطمئنا هرگاه با جان و دل توجه نمایند، لطف خداوند مهربان بیاری آنها خواهد شتافت و در این مبارزه حیاتی پیروز خواهند شد.

و نیز باید در همه جا و در همه حال خدا را حاضر و ناظر بدانند و هرگز بخود اجازه ندهند در پیشگاه مقدس او دست به چنین کار خلافی بزنند. مااطمینان کامل داریم اگر مبتلایان دستورهای بالا را دقیقا برای فقط برای یک ماه بکار بندند از شر این انحراف رهائی خواهند یافت. و چون اغلب اختلافات خانوادگی گر چه ظاهرا بر سر جزئیات زندگی است ولی اساس آن را باید در عدم سازگارهای زنا شوئی و معاشرتها جستجو کرد. بنابراین اونانیسم یکی از عوامل متزلزل کننده ی پایه های خانوادگی و اجتماعی است و پدران و مادران باید به این مسئله توجه بیشتری داشته باشند و در تربیت فرزند خود مراقبت بیشتری نمایند و راهی را انتخاب کنند که نگذارند جوانان به این عمل زشت و خانه برانداز عادت کنند چون ترک آن بسیار مشکل خواهد بود.

برای پیشگیری از این عمل ناشایست، ما ده راه مهم را توصیه کردیم که می توان به نحو احسن از آنها بهره گیری نموده و به کار بست. و این نکته باید قابل توجه باشد که، تربیت و راهنمائی صحیح فرزند توسط پدر و مادر، پایبند به اعتقادات مذهبی، ایمانی، تعلیم و تربیت توسط معلمان و مربیان خوب و با ایمان روابط دوستی و نزدیکی خانوادگی، معاشرتهای سالم دوستان با هم، مطالعه کتابهای مهم و مفید و … همه مؤثر است و باعث جلوگیری از این عمل ناپسند است.(۲۵)

اما از فصل هفتم به بعد در این جزوه در مورد قرآن و روایات است که این عمل را حرام می داند و عملی که حرام باشد باعث دخول در آتش جهنم است علی الخصوص عمل حرامی که به جسم و روح انسان ضرر بزند.

فصل هفتم

آیات قرآن درباره ی استمناء

در قرآن کریم صریحا نام استمناء به کار نرفته است، ولی اگر به تفاسیر آیات، آن هم از لسان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام. و می بینیم که آیاتی در قرآن آمده است که دال بر استمناء و حرام بودن آن است. البته هر آیه ای از قرآن هفتاد بطن و معنا دارد.

الف: «لا تلقوا بایدیکم الی التهلکه»

ترجمه: (و خودتان را بدست خودتان به هلاکت نیندازید).(۲۶)

ب: «فمن ابتغی وراء ذلک فاولئک هم العادون».

ترجمه: (هر کس با غیر از همسرش شهوتش را دفع کند ایشان از تجاوز کارانند).(۲۷)

فصل هشتم

روایات پیرامون استمناء

استمناء یعنی بیرون کردن منی خود است از راه غیر طبیعی، مانند مالیدن بدست یا سایر اعضاء خود یا به سایر اعضاء دیگری غیر از همسر.

روایات

سئل الصادق علیه السلام عن الخضخضه؟ فقال: اثم عظیم قد نهی الله عنه فی کتابه و فاعله کناکح نفسه و لو علمت بمن یفعله ما اکلت معه. فقال السائل بین لی یا رسول الله من کتاب الله نهیه؟

فقال قول الله تعالی: «فمن ابتغی وراء ذلک فاولئک هم العادون» و هو وراء ذلک.(۲۸)

ترجمه: از حضرت امام صادق علیه السلام سؤال شد راجع به استمناء با دست؟ فرمود: گناهی است عظیم. خداوند در کتابش از آن نهی کرده است و اگر من بفهمم کسی این کار را کرده با او غذا نمی خورم. سائل سؤال کرد این نهی در کجای قرآن است؟

فرمود: هر کس با غیر از همسرش شهوتش را دفع کند ایشان تجاوزکارانند. و استمناء از وراء ذلک است.

۲- فی خبر احمد بن عیسی سئل الصادق علیه السلام عن الخضخضه؟ فقال اثم عظیم. قد نهی الله عنه فی کتابه و فاعله کناکح نفسه و لو علمت بمن یفعله ما اکلت معه. فقال السائل بین لی یا رسول الله من کتاب الله فیه؟

فقال قول الله تعالی: «فمن ابتغی وراء ذلک فاولئک هم العادون» و هو فما وراء ذلک. فقال: الرجل ای اکبر الطنا او هی؟فقال علیه السلام: هو ذنب عظیم.(۲۹)

ترجمه: از حضرت امام صادق علیه السلام از حکم استمناء پرسیده شد؟ حضرت فرمود: ( گناه بزرگی است که خداوند در قرآن مجید از آن نهی فرموده است و استمناء کننده مثل این است که به خودش نکاح کرده و اگر کسی را که چنین کاری می کند بشناسم با او همخوراک نخواهم شد. راوی پرسید: از کجای قرآن حکم آن فهمیده می شود؟ حضرت فرمود: از آیه ی ( هر کس با غیر از همسرش شهوتش را دفع کند ایشان تجاوز کارانند). راوی پرسید: گناه زنا بزرگتر است یا استمناء؟ حضرت فرمود: استمناء گناه بزرگی است.

سؤال مهم:

شاید کسی بگوید: بعضی از گناهان آسان تر و کوچک تر از بعضی دیگرند، در حالی که ( این گونه نیست و)همه آنها نزد خدا بزرگند، زیرا همه آن ها سرکشی اند و به یقین خداوند سر کشی را از جانب بندن خود دوست نمی دارد و از آن نهی کرده چون از کارهای شیطان است. همانا خداوند فرموده است: «لا تعبدوا الشیطان». ( شیطان را نپرستید).(۳۰)

و «ان الشیطان لکم عدو فاتخذوه عدوّا انّما یدعو حزبه لیکونوا من اصحاب السعیر». (البته شیطان دشمن شماست، پس او را دشمن بدانید، او فقط حزبش را به این دعوت می کند که اهل آتش سوزان (جهنم) باشند). (۳۱)

۳- سالته عن الخضخضه؟ فقال: هی الفواحش.(۳۲)

از امام علیه السلام حکم استمناء را می پرسند؟ می فرماید: از گناهان بزرگ و بسیار زشت است.

۴- و فی الموثق فی الرجل ینکح البهیمه او یدلک؟ فقال علیه السلام کل ما انزل الرجل مائه من هذا و شبهه فهو زنا.(۳۳)

و از حکم کسی که با حیوانی جمع شود یا به وسیله مالیدن شهوتش را دفع کند پرسیدند. حضرت فرمود: هر کس شهوتش را به این وسیله و مانند آن دفع کند در حکم زنا کردن است یعنی با گناه زنا برابر است.

۵- قال الصادق علیه السلام: (ثلاثه یکلمهم الله تعالی و لا ینظر الیهم و لا یزکیهم و لهم عذاب الیم النائف شیبه و الناکح نفسه و المنکوح فی دبره).(۳۴)

حضرت امام صادق علیه السلام می فرماید: سه دسته اند که خداوند با ایشان سخن نمی گوید و به نظر رحمت به ایشان نمی نگرد و پاکشان نفرموده و بر ایشان عذاب دردناکی است. ۱- کسی که موی سفیدش را بکند (تا نمایش دهد که جوان است) ۲- و کسی که بوسیله عضو خودش شهوتش را خارج کند ۳- و کسی که با او لواط کرده شود.

۶- قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: «ناکح الکف ملعون».(۳۵)

رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرموده اند: هر کس با دستش شهوتش را بیرون کند ملعون است.

۷- قال المعصوم علیه السلام: «ایاکم و الاستمناء فانه یورث الدعو یجرکم الی النار».(۳۶)

بپرهیزید از جلق زدن و استمناء کردن، زیرا این عمل تولید مرض می کند و شما را به آتش جهنم می کشاند.

۸- از امام صادق علیه السلام روایت شده که مردی با آلتش بازی کرده بود. او را ن زد امیرالمؤمنین علی علیه السلام آوردند آن حضرت (تنها) به قدری با تازیانه بر دستش زد که سرخ شد. سپس به هزینه بیت المال او را تزویج نمودند.(۳۷)

۹- در روایتی آمده است که در عهد امیرالمؤمنین علیه السلام مردی استمناء کرد و خبرش به گوش ایشان رسید. ایشان دستور دادند که (تنها) به قدری با تازیانه بر دستش بزنند که سرخ شود. سپس از او پرسید که متاهل است یا مجرد؟ و چون دانست که مجرد است به او دستور ازدواج داد ، اما او به خاطر فقری که دچارش بود گفت: که توان ازدواج ندارد. حضرت او را از کرده خویش توبه داد و سپس بی درنگ تزویجش نمود و مهر زنش را نیز از بیت المال پرداخت.(۳۸)

۱۰- قال علی علیه السلام : الاستمناء بالید ذلک الواد الخفی.

استمناء با دست همانتا زنده به گور کردن است.(۳۹)

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=527

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
13 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
آذر ۱۰, ۱۳۹۹ ۲۲:۴۰

نه بابا من چیکار دارم به این نویسنده من یه آدم معمولی ام این موضوع رو باید مسئولین امر و کسانی که عالم به امر دین هستند وارد عمل شوند و نقد کنند حالا مثلأ شمارشو بگیرم چی بهش بگم ؟

محمد
آذر ۷, ۱۳۹۹ ۱۶:۲۹

با توجه به این آیه مبارک از قرآن(«لا تلقوا بایدیکم الی التهلکه») که نویسنده آورده هیچ یک از علماشیعه و حتی چه سنی و بزرگان و مراجع ما در خصوص استمنا به این آیه اشاره نکرده اند و از آن در خصوص استمنا برداشتی نکرده اند..
والله اعلم

محمد
آذر ۷, ۱۳۹۹ ۱۶:۲۳

باعرض سلام مجدد
در رابطه با حدیث از پیامبر(ص) هم شیعه و هم اهل سنت گفته اند این روایت ضعیف و نامعتبر است
(قال النبى صلى‌الله‌علیه‌وآله : ناکح الکف ملعون. ( عوالی اللئالی ج۱ص۲۶۰ ح۳۸)

ترجمه: پیامبر خدا صلى الله علیه و آله فرمودند : نکاح کننده با دست خود، ملعون است.

اعتبار سند حدیث: این حدیث مرسل و بدون سند است و بنابراین غیر معتبر است)
منبع سایت :askdin

محمد
آذر ۷, ۱۳۹۹ ۱۵:۵۲

پس این دو حدیث از کجا آمده به نظر شما با این تفاصیل نویسنده این کتاب آدم معتبری هست آیا؟

محمد
آذر ۶, ۱۳۹۹ ۱۷:۲۰

البته بقیه احادیث و روایات جدا از بررسی سندی وجود دارند به جز این دو حدیث که اشاره شد .
فی امان الله

محمد
آذر ۶, ۱۳۹۹ ۱۷:۱۸

این حدیث هم نه در منابع روایی شیعه و در نهج البلاغه هم وجود ندارد ؟آیا این روایت قابل قبول است؟
(قال علی علیه السلام : الاستمناء بالید ذلک الواد الخفی)

محمد
آذر ۶, ۱۳۹۹ ۱۷:۱۶

این حدیث در هیچ منبع شیعه نیامده
(قال المعصوم علیه السلام: «ایاکم و الاستمناء فانه یورث الدعو یجرکم الی النار».)
نویسنده کتاب آن را از کجا آورده؟!

قیمت انواع پوکه معدنی
خرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۶:۰۸

عاشق این وبسایت شدم من.عالی هستید
شما

13
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x