Take a fresh look at your lifestyle.

خیانت در محل کار

چگونگی جلوگیری از خیانت زناشویی در محیط کار

0 663

در سالهای نه چندان دور اشتغال زنها در خارج از خانه بسیار کمتر از زمان حاضر بود و لذا زنان و مردان خیلی کمتر از اکنون در محیط های مختلط درس می خوانند، کار می کردند و یا رابطه اجتماعی داشتند.


خیانت در محل کار

هر چند که حضور زنان در جامعه دارای اثرات بسیار موثر و مفیدی بوده است اما در هر حال هر تغییر و تحول اجتماعی به همراه فواید و حسنات زیادی که به همراه دارد، با آسیبهایی نیز همراه است. به طوری که گاه مشاهده می شود برخی از خیانتها و بی وفایی ها در محیط کار با همکاران و مراجعین(ارباب رجوع) اتفاق می افتد. علت این مساله  نیز این است که داشتن رابطه کاری که از حد و حدود خود خارج شده و بیش از حد حالات خودمانی و  دوستانه به خود می گیرد می تواند به راحتی و قبل از آنکه متوجه شوید چه اتفاقی می افتد به روابط عمیق تر و وابستگی کشیده شود.

البته منظور ما این نیست که حضور زنان در جامعه باعث بروز خیانتهای زناشویی می شود بلکه منظور این است که نسبت به گذشته، شانس و احتمال برخورد دو جنس مخالف در محیط های اجتماعی بیشتر شده است. به همین علت رعایت حد و حدودها و حریم ها در محل کار توصیه می شود چرا که در مشاوره های زناشویی بسیار مشاهده می گردد که مثلا دو همکار از جنس مخالف تنها به قصد کمک و حمایت از دیگری، بیش از حد وارد حریم خصوصی یکدیگر شده و این رابطه بعد از مدتی و حتی ناخواسته شکل وابستگی عاطفی به خود گرفته و باعث می گردد که این دو نفر علی رغم تاهل و داشتن زندگی خانوادگی، به فرد دیگری از جنس مخالف احساس تعلق پیدا کنند؛ احساس تعلقی که توام با نوعی دوگانگی است یعنی از یک سو توان قطع رابطه را ندارند و از طرف دیگر از برقراری رابطه عاطفی با فرد دیگری به جز همسرشان در عذاب و احساس گناه هستند و این مساله نیز خود باعث ایجاد اختلافات و مشکلات زناشویی برای هر یک از این دو نفر می گردد.

لذا  در ادامه این یادداشت به برخی مراحل برای حصول این هدف اشاره می کنیم:

خیانت

از برقراری رابطه دوستانه با همکارانی از جنس مخالف خودداری کنید. به هیچ عنوان نباید روابط نزدیک و عاطفی حتی به بهانه مسایل کاری میان همکارانی از جنس مخالف برقرار شود. حتی ساده ترین تماس ها می تواند ختم به احساس مهر و محبت شود. لذا توصیه می شود در برابر صمیمیت های بیش از حد واکنش نشان دهید و اجازه ندهید کسی بیش از حد به شما نزدیک شده و ابراز محبت کند.

همیشه یادگاری هایی از زندگی زناشویی تان در محل کارتان قرار دهید. اجازه دهید همکاران شما متوجه شوند که شما دست نیافتنی هستید و متعهد و وفادار به همسرتان هستید

با کسی که ممکن است کمی نسبت به او علاقه داشته باشید، روابط نزدیک و ارتباطات خصوصی برقرار نکنید و حتی الامکان تماس های تان در فضاهای عمومی باشد .حتی دیده می شود در محیط کار دو نفر با احساس خواهری و برادری و حتی خطاب کردن نام یکدیگر به این عنوان، با هم بسیار صمیمی میشوند و امکان هم دارد قصد خاصی نداشته باشند اما در هر حال برقراری هر نوع رابطه صمیمی با جنس مخالف می تواند بعد از مدتی مشکل ساز شود. اگر بناست با یک نفر از جنس مخالف و یا کسی که به او احساسی خاص دارید جلسه انفرادی داشته باشید، لازم است این جلسه در ملا عام باشد بنابراین مثلا می توانید از اتاق جلسه عمومی استفاده کنید که دیگران نیز بتوانند در آن تردد داشته باشند. این کار نه تنها احتمال هر گونه لغزش و خطا را از بین می برد بلکه مانع از عذاب وجدان و یا فشار عاطفی در شما می شود.

به هیچ عنوان نباید روابط نزدیک و عاطفی حتی به بهانه مسایل کاری میان همکارانی از جنس مخالف برقرار شود

قرارهای غذایی یا عصرانه با همکاران جنس مخالف خود نداشته باشید. داشتن قرار های مرتب و همیشگی سبب تغییر شکل روابط می شود و مسایل عمیق عاطفی میان دو طرف رد و بدل می شود. برخی از افراد عادت دارند به بهانه های کاری قرار غذا خوردن و یا عصرانه در کافی شاپ و .. بگذارند . این اقدام تنها باعث ایجاد مشکلات عاطفی در افراد می شود لذا توصیه می شود کلیه قرارهای کاری تان در محل کار و صرفا در ساعت اداری باشد.

تا می توانید ،‌ازدواج کاری نکنید. عبارت ازدواج کاری که اخیرا بسیار متداول شده است عبارتست از اینکه کسی از جنس مخالف که شما با او همکار هستید و در زمینه کاری هماهنگی های بالایی با یکدیگر دارید و ارتباط خوبی دارید، به عنوان همسر برگزینید. این دست از ازدواجها چون عمدتا بر اساس مصلحت رخ داده و حتی افراد برای حفظ و یا بهبود وضعیت کاری اقدام به این دست ازدواجها می کنند، چندان توصیه نمی شود .

همیشه یادگاری هایی از زندگی زناشویی تان در محل کارتان قرار دهید. اجازه دهید همکاران شما متوجه شوند که شما دست نیافتنی هستید و متعهد و وفادار به همسرتان هستید. این کار از طریق قرار دادن برخی یادگاری ها از زندگی زناشویی در محل کار امکان پذیر است. عکسها، یادگاری های کوچک، حتی کارتهایی با نوشته های شخصی و فردی در معرض دید قرار دهید تا کسی از همکاران شما در ذهنش هم خطور نکند که شما در محیط کار نیازمند کسی هستید ضمن اینکه این اقدام به خود شما هم یادآور می شود که همیشه وفادار به همسرتان بمانید.

مریم عطاریان

بخش خانواده ایرانی تبیان

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=628

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x