Take a fresh look at your lifestyle.

پرکارترین مردم جهان را بشناسید+جدول

مقایسه فعالیت شغلی در ایران و جهان؛

0 573

فعالیت شغلی ایرانیان کمتر از 3 ساعت؛ ترکیه 8 ساعت

گروه اقتصادی مشرق- مرکز آمار اخیرا میزان فعالیت شغلی ایرانیان را اعلام کرد که بر اساس آن، ایرانیان به طور میانگین روزانه ۲ساعت و ۴۶ دقیقه فعالیت شغلی دارند.

این در حالی است که در کشورهای توسعه‌یافته میانگین ساعت کار روزانه بیش از ۶ ساعت است.

مرکز آمار ایران چکیده یافته های طرح آمارگیری گذران وقت نقاط شهری کشور در زمستان ۱۳۹۳را منتشر کرد.

بررسی الگوی گذران وقت افراد ۱۵ ساله و بیشتر بر اساس نتایج فصل زمستان ۱۳۹۳ نشان می دهد که بعد از فعالیت نگهداری و مراقبت شخصی، متوسط بیشترین زمان صرف شده در شبانه روز مربوط به گروه فعالیت خانه داری با ۳ ساعت و ۲۹ دقیقه، کار و فعالیت های شغلی با ۲ ساعت و ۴۶ دقیقه و استفاده از رسانه های جمعی با ۲ ساعت و ۹ دقیقه بوده است.

همچنین متوسط کمترین زمان صرف شده در شبانه روز مربوط به گروه فعالیت داوطبانه و خیریه برابر با ۳ دقیقه بوده است.

فعالیت شغلی ایرانیان کمتر از 3 ساعت؛ ترکیه 8 ساعتمقایسه این آمار با آمارهای جهانی از سطح پایین فعالیت شغلی ایرانیان نسبت به کشورهای دیگر حکایت دارد.

بر اساس آمار سازمان بین‌المللی همکاری و توسعه اقتصادی (oecd) که متشکل از ۳۴ کشور توسعه‌یافته و در حال توسعه جهان است، به طور میانگین در این کشورها هر کارگر در طول هفته ۳۶.۸ ساعت فعالیت شغلی دارد.

اگر هفته کاری را ۶ روز در نظر بگیریم، در ۳۴ کشور عضو سازمان بین‌المللی همکاری و توسعه اقتصادی به طور میانگین هر فرد ۶.۱ ساعت در روز کار می‌کند.

در میان کشورهایی که در جدول به آنها اشاره شده، بالاترین ساعت شغلی به همسایه غربی ایران، یعنی ترکیه اختصاص دارد که هر فرد به طور میانگین ۸.۲ ساعت در طول روز فعالیت شغلی دارد.

پس از ترک‌ها مردم کشور کلمبیا با ۸.۱ ساعت و مکزیکی‌ها با ۷.۵ ساعت، پرکارترین مردم جهان هستند.

آمار سازمان بین‌المللی همکاری و توسعه اقتصادی نشان می‌دهد مردم کشورهای در حال توسعه عضو این سازمان پرکارتر از کشورهای توسعه‌یافته عضو آن هستند.

این آمار می‌تواند نشان‌دهنده دو واقعیت باشد: یا شرایط زندگی و درآمد مردم در کشورهای توسعه‌یافته عضو سازمان بین‌المللی همکاری و توسعه اقتصادی نسبت به کشورهای توسعه‌یافته سخت‌تر است و آنها مجبورند ساعات بیشتری کار کنند؛ ‌یا این که مردم کشورهای در حال توسعه علاوه بر تلاش برای ارتقاء سطح زندگی خویش، برای پیشرفت کشورشان و جبران کاستی‌های ملی کار و تلاش می‌کنند.

فعالیت شغلی ایرانیان کمتر از 3 ساعت؛ ترکیه 8 ساعت
فعالیت شغلی ایرانیان کمتر از 3 ساعت؛ ترکیه 8 ساعت

میزان کار مردم ژاپن که عضو سازمان بین‌المللی همکاری و توسعه اقتصادی نیست، کاملا قابل توجه است.

ژاپنی‌ها که نماد پرکاری و سخت‌کوشی در جهان هستند، به طور میانگین بیش از ۸ ساعت در روز کار می‌کنند. ضمنا در حالی که تاکنون در گزارش‌های رسمی میانگین کار مفید ژاپنی‌ها کمی بیش از ۸ ساعت در روز اعلام می‌شد؛ اخیرا دولت ژاپن متوجه شده این آمار اشتباه است و مردم این کشور بیشتر از ارقام اعلام‌شده کار می‌کنند.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=711

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x