Take a fresh look at your lifestyle.

عقوبت ترک زیارت امام حسین (ع) در صورت توانایی

0 439
پاسخی به شبهات ؛

 این روز ها که تب زیارت امام حسین داغ است برخی به شبهه افکنی در این زمینه می پردازند لذا بر آن شدیم با روایات اهل بیت جواب این شبهات را پاسخ دهیم. ابتدا در مطلبی به بررسی اینکه “آیا زیارت کربلا در حال خوف و ترس جایز است؟“پرداختیم و در این مطلب به آثار ترک زیارت امام حسین می پردازیم.روایات بسیاری درباره آثار و نتایج حاصل از ترک زیارت امام حسین علیه السلام آمده است که در مطلب پیش رو به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد.

الف : در روایت حلبى از امام صادق علیه السلام آمده است که هر کس زیارت حسین علیه السلام را ترک مى کند، در حالى که قادر به این کار باشد، از پیامبر خدا صلى الله علیه و آله نافرمانى کرده است .
ب : عبدالرحمن بن کثیر نقل کرده است که امام صادق فرمود: اگر کسى تمام عمر خود را حج به جا آورد، اما حسین علیه السلام را زیارت نکند، حقى از حقوق پیامبر صلى الله علیه و آله را ترک نموده است . در روایت دیگرى آمده که اگر یکى از شما هزار حج بگذارد، اما به زیارت قبر حسین علیه السلام نرود، حقى از حقوق رسول خدا صلى الله علیه و آله را ترک کرده است .

ج : در روایت محمد بن مسلم از ابو جعفر علیه السلام آمده است که آن حضرت فرمود: کسى از شیعه ما که به زیارت قبر حسین علیه السلام نیاید، ایمان و دینش فاسد شده است .

د: روایات دیگرى آمده است که ترک زیارت حسین علیه السلام ، جفاى بر اوست .از جمله ، از امیرالمؤ منین علیه السلام روایت شده که فرمود: پدرم فداى حسین شود، او در پشت کوفه کشته مى شود. گویى مى بینم وحوش گردن هاى خود را بر پیکر او دراز کرده و تا صبح برایش مرثیه سرایى مى کنند؛ وقتى چنین است ، از جفاى بر حسین بپرهیزید.

ه : ابن میمون روایت کرده است که امام صادق علیه السلام به من فرمود: به من خبر رسیده که برخى از شیعیان ما، یک سال ، دو سال و بیش از این ، از عمرشان مى گذرد، اما به زیارت حسین بن على بن ابیطالب نمى روند. عرض کردم : جانم به فدایت ! من افراد زیادى را با این ویژگى نمى شناسم . فرمود: به خدا سوگند خطا کردند و ثواب خدا را ضایع کردند و از جوار محمد صلى الله علیه و آله دور شدند. پرسیدم : اگر کسى سالى یک بار به زیارت برود، کافى است ؟ فرمود: بله ، خروج او فى نفسه ، نزد پروردگارش اجرى عظیم دارد و براى او خیر است .وارد شده است که این عنوان ها بر کسى که قادر و دور است و سه سال زیارت آن حضرت را ترک کند، صادق مى باشد.

و: در روایت هاى فراوان آمده است که این کار، عمر را کوتاه مى کند. در روایات دیگرى آمده که از آثار ترک زیارت آن حضرت ، کم شدن یک سال از عمر است و در آن تخلفى نیست .

ح : بنابر روایتى ، تارک زیارت آن حضرت ، اگر وارد بهشت شود، مقامش پایین تر از هر مؤ من اهل بهشتى است و از جوار محمد صلى الله علیه و آله به دور مى باشد.

ط: تارک زیارت امام حسین علیه السلام از اهل آتش است و خوار و سبک مى شود. برخى به دلیل همین اخبار وارده ، معتقدند که زیارت امام حسین علیه السلام بر کسى که قادر باشد، یک بار در طول عمر واجب است .

ى : تارک زیارت امام حسین علیه السلام ، پیرو ائمه نیست ، چنانچه در روایتى صریحا به این مطلب اشاره شده است .

برگرفته از کتاب شریف خصائص الحسینیه

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=760

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x