Take a fresh look at your lifestyle.

موسیقی و خطر ناشنوایی

0 587

شیفتگان موسیقی در معرض خطر ناشنوایی!

پایگاه اطلاع رسانی بریتانیا : گوش دادن به موسیقی از طریق گوشی و با صدای بلند می تواند به شنوایی آسیب برساند . بر اساس پژوهشی که در اتحادیه اروپا انجام شده است، از هر ۱۰ نفری که از دستگاه های پخش موسیقی قابل حمل استفاده می کنند یکی با خطر از دست دادن قوای شنوایی خود بطور دائم روبرو است.
دانشمندان می گویند کسانی که در طی مدتی بیش از پنج سال روزانه بیش از یک ساعت موسیقی را با صدای بلند گوش می کنند، با ریسک آسیبی جبران ناپذیر به گوش خود مواجه هستند.این پژوهشگران می گویند این شرایط در مورد حدود ۱۰ میلیون نفر در سرتاسر اروپا از جمله بسیاری از کودکان و بزرگسالان صدق می کند.کمیسیون اروپا به دنبال بررسی راه های احتمالی بهبود فنی دستگاه های پخش موسیقی برای به حداقل رساندن آسیب به دستگاه شنوایی است.

تخمین زده شده که بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون نفر بطور روزانه از پخش کننده های موسیقی قابل حمل استفاده می کنند.کمیسیون اروپا به دلیل نگرانی از استفاده گسترده از پخش کننده های موسیقی میان جوانان، از کمیسیونی مستقل درخواست کرد تا این پژوهش را انجام دهد.

موازین ایمنی اتحادیه اروپا سطح نویز در پخش کننده های موسیقی قابل حمل را ۱۰۰ دسی بل تعیین کرده است، اما بسیاری از مصرف کنندگان دستگاه های پخش موسیقی برای پوشاندن صدای ترافیک یا صدای محیط در وسایل حمل و نقل عمومی صدای پخش موسیقی را به بالای سطح خطرناک ۸۹ دسی بل افزایش می دهند.

 

آسیب غیرقابل جبران

کمیته تحقیقات درباره تهدیدهای بهداشتی نوظهور اتحادیه اروپا در پژوهش خود به این نتیجه رسید که بین پنج تا ۱۰ درصد شنوندگان موسیقی که رقمی معادل ۲٫۵ تا ۱۰ میلیون نفر را در این منطقه تشکیل می دهد، احتمالا در معرض خطر هستند.

سال گذشته انستیتو ملی سلطنتی ناشنوایان در بریتانیا در پژوهشی دریافت که بیش از نیمی از جوانانی که به موسیقی گوش می دهند بیش از یک ساعت در روز از پخش کننده های شخصی استفاده می کنند.

در این پژوهش سطح صدای دستگاه های پخش موسقی ۱۱۰ نفر سنجیده شد و مشخص شد که ۷۲ نفراز آنها با صدایی بلندتر از ۸۵ دسی بل به موسیقی گوش می کنند.

منبع: مشاور

مطالب بیشتر:

آیا موسیقی انسان را به خدا می رساند؟

موسیقی از نظر اهل بیت (علیهم السلام)

اثرات موسیقی بر جسم و روح انسان !

احکام رقص از نظر مراجع تقلید!

نظر مراجع تقلید در مورد موسیقی

مردم آخرالزمان ۲

اولین های شیطان!!

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=107

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x