Take a fresh look at your lifestyle.

همجنس بازی گناهی بزرگتر از زنا

12 3,502

 شاید برای شما هم این پرسش پیش آمده باشد که زنا بزرگ‌تر است یا همجنس بازی؟

از قرائن، شواهد و روایات اهل‌بیت علیهم‌السلام، به این نتیجه می‌رسیم که گناه همجنس بازی بسیار بزرگ‌تر، زشت‌تر و فاحش‌تر از گناه زنا است، وجدان سالم انسان هم به این زشتی گواهی می‌دهد.

در این باره از حضرت امام رضا (علیه‌السلام) نقل شده است که می‌فرمایند:

«وَاعْلَمْ انَّ حُرْمَهَ الدُّبُرِ اعْظَمُ مِنْ حُرْمَهِ الْفَرْجِ لِانَّ اللَّهَ اهْلَکَ امَّهً بِحُرْمَهِ الدُّبُرِ وَ لَمْ یُهْلِکْ احَداً بِحُرْمَهِ الْفَرْجِ؛ بدان که حرمت لواط از زنا بیشتر است؛ زیرا خداوند قومی را (قوم لوط) به خاطر عمل لواط هلاک کرد، ولی کسی را برای زنا هلاک نکرد.»[۱]

چون حرمت و فساد لواط بیشتر از زنا است حدش شدیدتر است و آن کشتن می‌باشد، در زنا فقط در برخی صورت‌ها، مجازات کشتن است از جمله زنای محصنه، زنای با محارم یا تجاوز به عنف ولی در لواط اگر لواط کننده و دهنده هر دو عاقل و بالغ باشند هر دو را باید کشت و فاعل را به‌وسیله‌ی شمشیر یا سنگسار کردن یا زنده به آتش سوزانیدن یا از بالای بلندی مانند کوه پرتاب کردن با دست و پای بسته‌شده، بایستی کشت و انتخاب نوع قتل به نظر حاکم جامع‌الشرایط است.

۱: کشتن و گردن زدن با شمشیر؛

۲: بستن دست و پای مجرم و پرت کردن او از جای بلندی مانند کوه و غیر آن؛

۳: سوزانیدن با آتش؛

۴: سنگسار کردن؛ از حضرت امام صادق علیه‌السلام نقل شده است که درباره بزرگی گناه همجنس بازی می‌فرمایند:

«لَوْ کَانَ یَنْبَغِی لِأَحَدٍ أَنْ یُرْجَمَ مَرَّتَیْنِ لَرُجِمَ اللُّوطِیُّ مَرَّتَیْنِ؛ اگر روا بود که مجرمی را دو بار سنگسار کنند، لواط کننده دو بار سنگسار می‏‎شد»[۲]

۵: و بنا بر قولی خراب کردن دیواری روی او.

حاکم در اعدامِ مجرم، اعم از فاعل و مفعول، بین موارد مزبور مخیر است.[۳]


 [۱].  مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، ج ۷۶، ص ۷۱.

[۲]. ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ص: ۲۶۶.

[۳]. خمینی، سید روح‌الله، تحریر الوسیله، ج ۲، ص ۴۷۰.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=1299

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
12 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناشناس
فروردین ۲۷, ۱۴۰۰ ۲۱:۰۱

سلام. با توجه به مجازاتی که یک همجنس باز داره در دین ما ینی اسلام , من واقعا به شخصه این مطالب رو میخونم به شدت از دین زده میشم و میترسم با این حکم هایی که دین ما برای یک همجنس باز میده!!! اصن اول بیاین ببینید ریشه این همجنس بازی کجاست بعد این مطالب رو بزارید! اصن شاید یک دختر با دختر ارضا میشه خب! حالا شما میگین این کار حرومه واز زنا بدتره و… اگر یک دختر یا پسر بیان همین مطالب بخونن نه تنها از دین زده میشن بلکه وضعی که دارن از اینم بدتر میشه!!! خب ۲تا دختری که باهم ارتباط برقرار میکنن حتما از جنس مخالف خوششون نمیاد و بدشون میاد تماس جنسی داشته باشن با جنس مخالف . خب این مشکل حل شدنی هست اما اگرم این مشکل حل بشه انقدر از مجازاتاش اینجا نام برده شده که حتی چه پسر و چه دختر همجنس باز درمان بشن کاملا از دین زده میشن چرا؟ چون دینشون همش مجازات داره ینی تا یه ذره پاتو کج برداری تا ته جهنم میری. خب حقم دارن اینجوری فکر کنن. بهتره در کنار مجازات هایی که گذاشتین مطالب پزشکی هم بزارید که اگر همچین افرادی به این سایت اومدن از دین زده نشن و بدونن یه سری مطالب علمی در این مورد هست و برای بدن یا اعصاب تاثیرات بدی داره و…. دنیا حالا بر اساس علم هست وتمام شد دورانی که خیلیا چشم و گوش بسته بودن ویک مطلبی رو میگفتی سریع باور میکردن اما حالا باید برای اینکه جوان ها و نوجوان ها این مطالب رو باور کنن باید مطالب پزشکی بیشتری رو در هر زمینه بیان کنید و هر گناهی که در دین ما اگر ۵یا۶تا مجازات داره فقط ۲مورد از مجازاتاش رو بگید و مثلا ۱۰ مورد از مطالب پزشکی که چه آسیب هایی به روح و روان میرسونه رو بگید و فقط وفقط ۲ مورد از گناهان گفته شود. نه اینکه ۵ یا۶ تا بگیم و اینجوری اون دختر یا پسراز دین زده بشن و از خدا بترسن و روز به روز از خدا دورتر بشن. اینجور افراد اختلال جنسی دارن و بیچاره ها دست خودشون نیست وباید درمان بشن نه اینکه یکی یکی گناهارو کوبید تو سرشون .
این همه سال به این گفته ها اکتفا کردین و از مجازات و گناه گفتین خب قاعدتا تو جامعه هم میبینیم که خیلیا اسم مسلمان وشیعه فقط تو شناسنامشون هست ولاغیر . الان به نظرتون جوونا و نوجوان ها بیشتر به دین و خدا نزریکتر شدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!! اگه نزدیک تر شدن که همین جهتی رو که گرفتین ادامه بدین .
و یک نکته دیگر خیلی از دانشجوها به دلیل اینکه استاداشون این سایتهارو معرفی میکنن برای ارایه درساشون مجبورن بیان و یکی از این مطالب رو انتخاب کنن و ارایه بدن پس همه جور ادم از این سایت ها دیدن میکنن پس بهتر مطالبی رو بزارید که بیشتر جنبه علمی داشته باشه و کنارشم یکی دومورد از گناهان به این دلیل که همه جور ادم از این سایت ها دیدن میکنن و اینجوری خیلی ها مطمن باشین خیلی ها از دین برمیگردن و این میشه وضع جامعه ای که ما داریم.

ناشناس
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۰ ۱۶:۵۳

اتفاقا این مطالب زیاد گفته شده و نادرست هم گفته شده که وضعیت مملکت و جوونا الان این هست که میبینیم!!!!
اشتباهه که دایم بیایم مجازات سخت گناهان مختلف را بازگو کنیم و این موارد رو رواج بدیم و اینجوری جوونا و نوجوان هامون رو از دست بدیم.
اولاً اینکه شما درست متوجه پیام اول من نشدید و دارین کاملا اشتباه برداشت میکنید، خیلی مضحک هست که بیایم همجنس بازی و قمارو زنا و همه حرامهارو حلال کنیم اینکه دیگه اسلام نیس و کلا یک دین دیگه هست برای خودش، پس در قسمت بالا من متوجه تیکه ای که انداختید شدم اما یک جایی اشتباه کردید و البته خنده دار هم هست چون اگر همه حرامهارو حلال کنیم اون دین اسمش اسلام نیس که بخوان همه مسلمان شوند و خود شما می دانید که اون دین چیه
در مورد مطلب دوم هیچ بحثی نیست و کاملا عقلانی و مورد قبول هست . اما ما نمیتونیم به همه بگیم انجام واجبات و ترک محرمات خوبه و باید انجام بدیم چون هم برای این دنیامون خوبه و هم برای آخرتمون هست, عده کم یا اقلیت هستن که بدون چون و چرا مطلبی رو بپذیرند در دین . پس این انتظار اشتباهی هست که ما بخواهیم بقیه انسان ها بدون چون و چرا مطلبی روبپذیرند و این میشه وضع جامعه ما!!!!!!. که باید هر چی بهمون گفتن رو بپذیریم به اجبار و نه خواسته واقعی فرد و اینجاست که اون دختر و پسر نوجوان و جوان دیگر تره هم برای این حرف ها خرد نمیکنند. شما نمی توانید به نسل های جوان و نوجوان حالا بگویید چون خدا گفته چون دین گفته و اگر اینارو انجام بدیم میریم تو بهشت و اگر خلافش را انجام بدیم در جهنم عذاب میشویم!!!!!!!!!! باید با ذکر دلیل تمام این موارد بیان شود برای نسل جوان و نباید تنها به گفته های دینی اکتفا کنیم چون نسل جوان دنبال دلیل هست وتا دلیل را متوجه نشود هرگز قبول نمی کند. پس بهتر است شماو امثال شما اگر میخواهید جوانان کشور به سمت اسلام گرایش پیدا کنند بهتر است دلایل مطالبی که مینویسید را هم ذکر کنید یا اگر نمی دانید کشفش کنید!.
جهان الان بر اساس چرا و چگونه و چطور هست چون انسان دارای عقل و حس کنجکاوی و جستجوگری هست در هر زمینه ای حتی دین . پس اگر دین یک سری قوانین گفته و برای بعضی هاش دلیل گفته شده این دلیل بر این نمی شود که همه انسان ها بدون چون وچرا آن مطالبی که دلیلی براشون گفته نشده را قبول کنند چون این ویژگی انسان هاست که علت هر مطلبی رو بفهمن و ببینن که آیا با درک و فهمشون سازگار هست یا خیر؟؟.
و در ضمن مطالب خیلی زیاد هم گفته شده اما اشتباه, جوری که رعب و وحشت در افراد ایجاد میکند خب کاملا طبیعی هست که از دین زده شوند.

ناشنای
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۰ ۲۳:۱۳

اینکه پرسیدید چطور بگم همجنس بازی حرام است ؟
در حال حاضر علم پزشکی کلی ضرر برای این امر کشف کرده که بدیهی است و قبولش خیلی راحت تر و منطقی تره و نسل جوان با دیدن این مضرات میفهمن که دلیل داره که خدا ما رو از این امر منع کرده و راحت تر قبول میکنن.
شما فرمودید کسی که ایمان واقعی دارد چون و چرا نمیکنه و همه چیز رو بدون دلیل میپذیره !!!!!!!!!!!شما با این حرفتون امر خدا پیغمبر رو دارید نقض میکنین.چون در حدیث پیامبر فرمودند در همه چیز تفحص کنید جز ذات خداوند.یعنی عملا خداوند از زبان پیامبر به ما اجازه تفحص و چون و چرا و دنبال دلیل گشتن رو دادند و خیلی جالبه که خیلی ها مثل شما میگن نشانه ایمان واقعی این هست که دنبال دلیل نباشیم و چشم بسته همه چیز رو قبول کنیم.جالبه نه؟؟
من دینم رو قبول دارم قصد من این نیست که احکام و حرف های دین رو زیر سؤال ببرم و یا لگد مال کنم قصد من از این نقد ها این هست که به شما و افرادی که سعی در راهنمایی مردم دارند بفهمونم روشتون اشتباه هست .من کسی هستم که با آدم های زیادی در ارتباط هستم دارم میبینم مردم از دین دارند برمیگردن و علت تمام اینها بیان نادرست دین توسط سایت های مختلف و اساتیدی که دانشجو ها و افراد رو از دین میترسانند هست.
شما گفتین جوان ها تحت تبلیغات زیاد هستن و منحرف شدن.خب همین تبلیغات داره بر اساس دلیل و منطقی کاذب جوان ها رو جذب میکنه و این نشون میده شما هر کار هم بکنید چه بخواهد و چه نخواهید نسل امروزی دنبال منطق و دلیل هست و شما با این روشی که پیش گرفتید هرگز تأکید میکنم هرگز موفق نخواهید شد.

ناشناس
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۰ ۱۷:۱۲

و در ادامه بگم که بهتره مقاومت کردن را بزارید کنار تا پیشرفت کنید. وشما بحث را کشیده اید به حاشیه و هیچکدام از مطالبی که گفتید پاسخ مطالبی که عرض کردم نبود.

حسن
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۱

سلام حاج آقا

خداوند متعال تمامی نعمت ها و خوشی ها در برای اهل بهشت قرار داده است. در اینجا من چند سوال از شما می پرسم که لطفا به من جواب بدهید.

خدا در کتاب خود قرآن گفته است که در بهشت لذت های جنسی محیاست و برای بهشتیان قرار دارد. پس اگر این طور است چرا در این دنیای فانی این کار حرام است؟

سوال دومم این است که اگر خدا تمامی لذت ها را برای بهشتیان قرار داده است، آیا در بهشت نیز لواط و همجنسبازی وجود دارد؟ خوب چرا لواط چون که این هم جزء لذت ها شمرده می شود.

سینا
پاسخ به  حسن
اسفند ۱, ۱۳۹۹ ۱۹:۱۳

سلام.با اجازه صاحب سایت،من یک پاسخ بدم.
هرچیزی که در دنیا گناه باشه،تویه اون دنیا هم گناهه! بطور کلی بهشت مال کسانی است که تفکرات درست و صحیح دارند! اگر قرار باشه که دوباره همون الودگی ها دنیا رو با خودشون اونجا بیاران که،باز میشه دنیا! دعوا و جنگ و ..
کار گناه،مال قلب مریضه! (اینکه انسان وسوسه بشه و گول بخوره و گناهی انجام بده!،یک چیز! و اینکه لذت ببره از یک گناه، یک چیز دیگه !) انسان درستکار روحش با فطرتش تنظیم،اصلا به دنبال گناه نمیره.
قلب مریض درمان بشه،همه تفکرات پلید و تمیلاتی زشت از بین میره و به سمت خوبی ها حرکت میکنه!

12
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x