Take a fresh look at your lifestyle.

سوء استفاده جنسی از زنان شاغل

4 2,980

از مهم ترین عوامل در معرض سوء استفاده قرار گرفتن زنان، طلاق،  مشکلات اقتصادی، قناعت نداشتن و زیاده خواهی، چشم و همچشمی ها و عدم آشنائی به موازین اسلام است.
اشتغال زنان را نمی شود گفت همانند مردان است. زنان با توجه به جذابیتهای جسمی به عنوان بازاریاب ، ابزار سرگرمی و یا چه بسا در کنار مردان قرار میگیرند تا مردان احساس خستگی نکنند و روحیه بگیرند، در حالیکه انسان جایگاهش بالاتر از این است در حد یک اسباب و وسیله باشد در حالی که از نظر شرع و عقل ارتباط با نامحرم جز در مواقع ضروری ممنوع است.
در بسیاری از مواقع رابطه شغلی و کاری منجر به روابط پنهانی و سوء استفاده و آزار جنسی می شوند.
در طی یک تحقیقی که انجام شده بود. زنی سرگذشت خود را این گونه شرح میدهد:

از شوهرم جدا شده بودم و به دنبال کارمی گشتم و به التماس استخدام شدم، اما مدیرعامل هر ماه زنگ می زد بیا خونه خالی داریم و من به ناچارتن به خواسته های نامشروع او می دادم

مرد ۴۹ ساله از تهران ماجرای خودش را اینگونه بیان کرد:

در محل کارم منشی من یک دختر ۱۹ ساله بود، این دختر بخاطر محبتهائی که با او میکردم حاضربه قبول کردن تمام خواسته های جنسی من می شد، ومن به بد ترین شکل او را آزار جنسی در محل کار و در ساعات پایانی قرار میدادم ، پس از گذشت مدت طولانی خانواده اش از ماجرا با خبر شدند و دخترشان را از کار کشیدند

 یک خانم دیگرمی گوید:

خیلی جاها دیدم که نیاز کاری به زن ندارند، اما بیشتر بخاطر نیاز جنسی خانم های جوان را استخدام می کنند ، در حالیکه جا برای خودشان نیست، اما فروشنده زن میگیرند، آنهم با آرایش غلیظ، چنانچه یکی از دوستانم ازمحیط کارش تعریف کرد، از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب بخاطر۷۰ هزار تومان  کارمیکرد وبعد ازیک ماه اخراج شد، چون صاحب کار ازاو خسته شده بود.
 یک خانم کارمند از تجربیات خود می گوید:
تجربه ای که دراین چند سال کسب کردم، اینکه محیط کارهرچند می گویند عین محیط خانه است، ولی برای زنان شاید این درست نباشد، چرا که اگرمن بخواهم با همه عین خواهر یا برادر خودم رفتار کنم شاید یکمی برام نا امنی بوجود بیاد، اگر ما زنان با برادر خودمان راحت باشیم صمیمیت بیین ما بوجود می آید و محرم هستیم. اما صمیمیت با همکاران که محرم نیستیم درست نیست، و ممکن است بعضی از مردان مرض دردلشان باشد وبخواهند سوء استفاده کنند، واین به ضررما زنان هست، پس ما باید سعی کنیم رفتارمان با همکاران مرد طوری باشد، که نه تنها صمیمیتی درمحیط کاری بوجود نیاید ، بلکه به مردها با رفتارمان اجازه هیچ نوع بی احترامی ندهیم و جرات زدن هرحرفی را ازآنها سلب کنیم . و به نظرمن اگربرای خانمی در محیط کارمشکلی پیش بیاید شاید ۹۰ درصدش خود خانم باعث  بوجود آمدن مشکل باشد . و این تنها مربوط به محیط کار نیست بلکه تو اجتماع نیز مشکلات بیشتربه رفتار زنان برمی گردد.

فرزانه دختری که از ۱۶ سالگی در یک تولیدی لباس مشغول به کار بوده است، از تجربه های یکی از همکارانش درمحیط کار اسبقش می گوید که چگونه با وعده ازدواج رئیس، در دام رابطه نامشروع با وی افتاده و پس از مدتی نه تنها رها شده، بلکه از آن محیط کار هم اخراج شده است تا دردسرساز نشود. وی معتقد است مهم ترین مشکل زنان در این محیط های شغلی با کارفرماست؛ چرا که بیشتر همکاران زن هستند.

سمانه زن دیگری که دارای ۲ فرزند است و به تازگی در کارخانه ای مشغول به کار شده، نیاز مالی را مهم ترین دلیل سکوت در مقابل خشونت های جنسی همکاران و کارفرمایان می داند؛ «برای من بدتر از هر چیزی نگاه های همکاران مرد است که واقعاً آزاردهنده است و هیچ ادعایی هم نمی توانم در مقابلشان داشته باشم، چون انکار می شود. جوک ها و طعنه های جنسی که میان مردان در حضور زنان رد و بدل می شود، مشکل دیگری است که ما داریم و معمولا ًاصلاً آزار هم به حساب نمی آید. وقتی هیچ تخصصی نداریم و به راحتی اخراج می شویم، مجبوریم با شرایط کار هم بسازیم. هر کسی که مدتی دنبال کار بوده، به خوبی می داند پیدا کردن شغلی با حداقل حقوق تا چه میزان سخت و دشوار است. به پولی که می گیرم، واقعاً احتیاج دارم. برای همین سعی می کنم اگر هم چیزی می بینم یا می شنوم، بی اعتنا باشم و تحمل کنم. همسرم معتاد است و خرج خانه و بچه هایم شوخی نیست که بخواهم برای امنیت شغلی یا بیمه و حقوقم چانه زنی کنم.»

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=16753

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عباس
شهریور ۲۵, ۱۳۹۶ ۲۰:۰۳

درود بر شما روحانی عزیز فاتحه ای برای ولایت فقیه وبرای مملکت به ظاهر اسلامی میخانم . یک رزمنده هشت سال دفاع مقدس مادر کثیف ترین جا زندگی میکنیم و مسوءلین عین کبک سر در برف کردن صد رحمت به کمونیستها

مسعود
شهریور ۴, ۱۳۹۶ ۱۹:۵۱

سلام.خیلی خوب بود.ممنون

4
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x