Take a fresh look at your lifestyle.

آیا واقعاً در ایران حجاب اجباری وجود دارد؟

2 1,424

علی‌رغم اعتراض برخی از مخالفین حجاب در ایران حجاب اجباری به نحو اجبار و الزام صد درصد وجود ندارد چرا که در مسئله حجاب دو نوع اجبار متصور است:

الف- اجبار در نوع حجاب:

یعنی اینکه همه ملزم به پوشیدن نوع خاصی از چادر، مقنعه، روسری، روبند و یا برقع شوند. این نوع از اجبار به‌هیچ‌عنوان در ایران وجود ندارد و همه در انتخاب نوع و حتی رنگ حجاب مختار هستند چرا که در شرع مقدس زنان فقط مکلف به پوشاندن کامل بدن غیر از صورت و کفین شده‌اند و اینکه با چه حجابی خود را بپوشانند دستور خاصی وجود ندارد، لذا زنان در انتخاب نوع پوشش آزاد هستند، بله ممکن است حجابی به‌عنوان حجاب کامل و برتر معرفی‌شده باشد یا اینکه در برخی از ارگان‌ها یا مراکز آموزشی بر اساس قوانین و اقتضائات خاص خودشان، یونیفرم خاصی را مشخص کرده باشند.

ب- اجبار در اصل حجاب:

یعنی اینکه همه ملزم و مجبور به حفظ حجاب باشند. این نوع از اجبار در حجاب هم باوجوداینکه شرعاً و قانونا وظیفه دستگاه‌های مربوطه است که آن را اعمال کنند ولی می‌بینیم که خیلی از خانم‌ها مخصوصا همان معترضین به حجاب اجباری! حتی ۴۰ درصد از حداقل حجاب اسلامی (پوشاندن کامل بدن غیر از صورت و کفین) را هم رعایت نمی‌کنند و کسی هم با آن‌ها کاری ندارد. لذا اجبار به این معنی هم به نحو صد درصد وجود ندارد و اجبار فقط در قانون نوشته شده است، ولی در عمل چیزی بنام حجاب اجباری وجود ندارد.

ناگفته نماند در تمام دنیا نسبت به پوشش و حجاب قوانین و مقرراتی وجود دارد که همه ملزم به رعایت آن هستند مثلاً در اروپا هم اگر کسی عریان در کوچه و خیابان راه بیفتد پلیس بازداشتش می‌کند، یا آنکه در خیلی از کشورهای غربی حجاب اسلامی ممنوع و منفور است و بانوان مسلمان و محجبه آن کشورها با محدودیت‌ها و مشکلات فراوانی روبرو هستند.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=30155

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Robi
خرداد ۲۳, ۱۴۰۲ ۱۵:۳۹

چرا نمیشه بدون اینکه همو بکشیم یا مسخره کنیم به جایش به علایق،اعتقاد،دین،جنسیت،پوشش و رفتار افراد احترام بزاریم و کنار بیایم؟اینطوری دنیا قشنگ میشه….

2
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x