Take a fresh look at your lifestyle.

نقش پرهیز از اختلاط در تضمین عفت و پاک‌دامنی

0 533

یکی از مهم‌ترین عوامل شیوع فساد و فحشاء در قرن اخیر برداشته شدن حائل میان مرد و زن و اختلاط در ادارات، کارخانه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و دیگر اماکن عمومی است.

در این برخوردها معمولاً بذر فساد و فحشاء کاشته می‌شود و روز به روز ریشه می‌دواند. چراکه هر چه روابط بیشتر و تماس‌ها نزدیک‌تر شود زمینه تحریکات، تمایلات، هیجان‌ها وسوسه‌ها مساعدتر می‌شود.

دین مبین اسلام که در واقع برنامه درست زیستن انسان است با احاطه بر خطرات ناشی از اختلاط و روابط بدون قاعده و ضابطه دراین‌باره توصیه‌های اکید دارد لذا قرآن کریم می‌فرماید:

«إِذا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتاعاً فَسْئَلُوهُنَّ مِنْ وَراءِ حِجاب ذلِکُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِکُمْ وَ قُلُوبِهِنَّ؛ هر وقت از زنان پیامبر متاعی می‌طلبید از پس پرده بطلبید که حجاب، برای آن‌که دل‌های شما و آن‌ها پاکیزه بماند بهتر است[۱]


[۱]. احزاب ۵۳

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=30599

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x