Take a fresh look at your lifestyle.

آیا اختیاری شدن حجاب عاقلانه است؟

0 660

برخی می‌گویند: حجاب خوب است اما حجاب اجباری بد است، اختیاری کنید تا هر کس خواست بگذارد هرکس نخواست نگذارد! اگر حجاب آزاد بود خیلی از دخترها به‌جای لجبازی کردن حجاب را به‌آسانی می‌پذیرفتند!

پاسخ این افراد این است که هیچ انسان عاقلی به اختیاری شدن قوانین و بایدونبایدهای ضروری اجتماع و فرهنگ خود رضایت نمی‌دهد. آیا اختیاری شدن کمربند ایمنی، سوادآموزی عاقلانه است؟! آیا اختیاری شدن ساخت‌وساز در وسط خیابان را حکومت‌ها و مردم قبول می‌کنند؟! یا اینکه عاقلانه است که سیگار کشیدن یا نکشیدن توسط کودکان اختیاری شود و به دستشان سیگار بدهیم و بگوییم اختیار با توست، دوست داری بکش یا دوست نداری نکش!

اگر قرار باشد که قوانین و بایدونبایدهای مثبت و سازنده یک دین، کشور یا فرهنگی، اختیاری شود دیگر چیزی از آن دین یا کشور باقی نخواهد ماند.

حجاب، هم حکم دین است، برای جلب مصالح دین و دنیا و هم حکم عقل است، برای جلب مصالح فرد و اجتماع و هم نشانه نجابت زنان ایرانی است.

ازاین‌رو حجاب تا آنجا که در حریم زندگی خصوصی افراد است، یک امر فردی و خصوصی است و کسی نمی‌تواند دخالت کرده و تجسس نماید، ولی آنگاه‌که به یک امر اجتماعی تبدیل شد و با حقوق دیگران ارتباط پیدا کرد، حکومت و حاکم می‌تواند از باب نهی از منکر و صیانت از اخلاق و معنویت جامعه، حجاب را الزامی کند و برای آن مجازات تعیین نماید.[۱]


[۱]. ترخان، قاسم، پایگاه حوزه، سؤال شماره ۵۹۸۸-۲.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=34478

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x