Take a fresh look at your lifestyle.

حجاب اجباری، دروغ و مغلطه ای بزرگ است

0 1,313

عبارت حجاب اجباری مغلطه‌ای بزرگ است که متأسفانه بسیاری از مردم حتی بسیاری از فعالین عرصه حجاب و عفاف هم متوجه این مغلطه نیستند.

واقعیت این است که در کشور ما قانون حجاب وجود دارد ولی چیزی به نام حجاب اجباری وجود ندارد و این عبارت دروغی بزرگ برای فریب مردم و حمله به این واجب الهی و منفور نشان دادن آن است همان‌طور که عبارت بدحجاب هم که بسیار استفاده می‌شود، یک نوع مغلطه است، درحالی‌که زنان یا باحجاب‌اند و یا بی‌حجاب. این پوشش‌های نامناسب که بسیار بدن‌نما و محرک‎اند، یا چند سانت شالی که موی سر را هم نمی‌پوشاند به‌هیچ‌وجه حجاب نیست که بگوییم بد است یا خوب!

یا عبارت ازدواج سفید که برای تطهیر پدیده شوم و سیاه هم‌خانه شدن زن و مرد نامحرم استفاده می‌شود که نه ازدواج است و نه سفید بلکه یک نوع از زناست!

کلمه اجبار اگر در کنار بهشت هم قرار داده شود انزجار ایجاد می‌کند.

خانم فرشته روح‌افزا محقق حوزه زنان و خانواده دراین‌باره می‌گوید:

«حجاب اجباری دروغی بزرگ است، ما چیزی تحت عنوان حجاب اجباری نداریم و نمی‌توانیم داشته باشیم. اگر کسی بخواهد حجاب داشته و آرایش کند، باحجاب نیست، اگر کسی بد بخندد و یا بد رفتار کند و یا نگاه زشت کند، باحجاب نیست و عملاً حجاب را رعایت نکرده، حتی اگر پوشش خوب داشته باشد. برای همین حجاب اسلامی چندین مؤلفه دارد که شامل حجاب راه رفتن، نگاه کردن، حرف زدن و دوری از اختلاط با نامحرم است و از ۵ مؤلفه ۴ مؤلفه درونی است و چطور می‌شود مؤلفه‌های درونی را به افراد تحمیل کرد.» در ادامه می‌افزاید:

«اگر حجاب اجباری بود تمام افرادی که حجاب کامل نداشتند باید بازخواست می‌شدند، حال‌آنکه چنین نیست.»[۱]


[۱]. خبرگزاری ایکنا، کد خبر: ۳۷۳۴۴۸۸.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=34512

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x