Take a fresh look at your lifestyle.

زمان هلاکت قوم لوط

قوم لوط چه زمانی به خاطر همجنس بازی نابود شدند؟

1 2,892

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید، قوم لوط چه زمانی به خاطر همجنس بازی نابود شدند؟ به‌عبارت‌دیگر، عذاب خداوند چه موقع بر قوم لوط نازل شد؟

در پاسخ باید بدانید که خداوند متعال برای هر گناهی در دنیا عذاب همگانی نازل نمی‌کند بلکه باید گناه به‌قدری بزرگ و فاحش باشد که عذاب الهی نازل گردد.

از حضرت امام رضا (علیه‌السلام) نقل شده است که درباره بزرگی گناه لواط یا همجنس بازی مردان می‌فرمایند:

«وَاعْلَمْ انَّ حُرْمَهَ الدُّبُرِ اعْظَمُ مِنْ حُرْمَهِ الْفَرْجِ لِانَّ اللَّهَ اهْلَکَ امَّهً بِحُرْمَهِ الدُّبُرِ وَ لَمْ یُهْلِکْ احَداً بِحُرْمَهِ الْفَرْجِ؛ بدان که حرمت لواط از زنا بیشتر است؛ زیرا خداوند قومی را (قوم لوط) به خاطر عمل لواط هلاک کرد، ولی کسی را برای زنا هلاک نکرد»[۱]

جالب است بدانید که قوم لوط زمانی عذاب شدند که زنان هم به همجنس بازی یا مساحقه روی آوردند، در این باره از حضرت امام صادق (علیه‌السلام) نقل شده است که می‌فرمایند: «وَ إِنَّمَا أَهْلَکَ اللَّهُ قَوْمَ لُوطٍ حِینَ عَمِلَ النِّسَاءُ بِمِثْلِ عَمَلِ الرِّجَالِ وَ رَأَى بَعْضُهُمْ بَعْضاً؛ خداوند قوم لوط را زمانی هلاک کرد که زنان هم مانند مردان با یکدیگر همجنس بازى می‌کردند.»[۲]


[۱]. مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، ج ۷۶، ص ۷۱.

[۲]. ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، النص، ص: ۲۶۶.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=35979

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سینا
اسفند ۱, ۱۳۹۹ ۱۹:۳۵

سلام.ضمن تشکر از وب سایت خوبتان. من تصور میکنم،قوم لوط،باید یک تمدن پیشرفته داشته باشه! یعنی هم از لحاظ امکانات و هم از لحاظ رفاهی! شاید چیزی شبیه کشورهای اروپایی یا امریکایی(در مقایس اون زمان)،چون ریشه اینجور تفکرات هم معمولا از کسانی است،که رفاهی زیادی دارن و اعتقادی هم به خدا ندارن! پس هزینه هاشون و پولشون صرف هدف خوش گذرونی و لذت بیشتر میشه!
دوم عامل،گناهان زیادی بوده که انجام دادن،که کاملا پرده حیا رو کنار گذاشته بودن و با خیال راحت به کار وقیحانه خود مشغول بودن.
عذاب الهی همه به طور معمول مخصوصا برای قوم گناه کار حرفه ای! زمان می اید که تویه ذهنشون هم تصور نکن اتفاقی بی افتد..!(برای قافل گیری)
شما اشاره کردید،به بعد همگیری و بعد عذاب! اما خوب در بعد فردی هم کسی که دست به چنین عملی بزنید! حتا اگر زندان و اعدام نشود! بدتر از ان به سرش خواهد امد(ای پیامبر تو نگهبان انها نیستی! ما نگهبان انها هستیم!)

1
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x