Take a fresh look at your lifestyle.

پای درد دل دختران مجرد !+عکس

615 91,489

۱. «من یه دختر جوونم با ظاهر جذاب با تحصیلات عالی و البته مذهبی!!

اما همین تحصیلات و ظاهرم شده بلای جونم! هر خواستگاری که برام میاد با متراژ تحصیلات سنجیده میشه و طبق معمول رد میشن از طرف خونوادم خودم بخدا مشکلی ندارم اما همیشه خونوادم که خیلی پرتوقع هستند تو دلم رو خالی می کنند و نمی ذارند تصمیم درستی بگیرم می دونم اشکال از منه اما منی که ۲۵،۲۶ سال با یه شیوه تربیتی خاص رشد کردم که نمی تونم یه شبه پا بزنم به همشون من که روم نمیشه بگم بابا مامان بخدا من به ازدواج نِِِِِِِِِِِِِِِِِِیــــــــــــــــــــــــــــــــــاز دارم حالمو ببینید دیگه چطور باید بگم همش میگن برای تو شوهر زیاده منم می دونم اما کــــــــــــــــی؟چه وقت؟ وقتی جوونی ام تموم شد و دیگه شوری برای زندگی نداشتم وقتی که اینقدر اعصابم ضعیف شد که دیگه نتونستم صدای شیر آب رو تحمل کنم چه رسد به صدای گریه بچم.. ولی کو گوش شنوا! من دختر نیاز عاطفی ام باید تامین بشه این روزا من خاک بر سر بی شعور درگیر یه گناه زشت و خانمان برانداز شدم:خودارضایی
بخدا شرمنده خدا حضرت زهرا امام رئوفم امام زمان هستم نمی خوام توجیه کنم اما بخدا خسته ام به کی بگم منی که مذهبی ام کارم رسیده به جایی که اصلا حوصله جمع ندارم تو یه روز سه بار خودارضایی داشتم من خاک بر سر که ادعام میشه دارم عفتم رو از دست می دم به کی بگم..به خونواده ای که سفت و سخت میگن الان وقت ازدواج تو نیست به خونواده ای که میگن تو تمرکزت رو درست باشه..به کی شما بگید؟از دست هیچکس کاری برنمییاد می دونم..کاش یه دختر با ظاهر و زندگی معمولی بودم شاید اوضاعم خیلی بهتر بود خاک بر سرم کنند که رسیدم به اینجا.. می دونم ایمانم ضعیف شده خدایا تو دست همه ما جوونا رو بگیر اگر گناهی می کنیم به خودت قسم از سر جوونیه نه از سر عناد ..دلم خیلی گرفته دیگه روم نمیشه امام رئوفم رو صدا بزنم میدونم باید برگردم سمتشون یا بی بی فاطمه دستم رو بگیر-راحتم کن نمی دونم عاقبتم چی میشه روزی هزاربار از خدا مرگ رو میخوام میترسم اون دنیا روم نشه تو صورت بی بی فاطمه زهرا نگاه کنم میترسم بهم بگن فلانی تو دیگه چرا؟تو که پای سفره ما بزرگ شدی آی خدا دلم گرفته!

دعا کنیم برای همه»

۲. «سلام
….کیه که جوابمونو بده؟؟؟
درهرشرایطی سعی میکنیم مرزهای اخلاقی رو رعایت کنیم اما مگه میشه شهوتو کنترل کرد؟؟؟
خیلی سخته به خدا خیلی سخته
مخصوصا که از نظر قیافه و تحصیلات و اصالت خانوادگی و ایمان و اعتقاد هیچ مشکلی نداشته باشی…
چرا باید از گفتن این نیاز به والدینمون خجالت بکشیم؟
چرا نباید مراکز معتبر دینی برای برطرف کردن این سوالاتمون وجود داشته باشه؟
چرا مراکز انتخاب همسر راه نمیندازین؟
چرا؟
چرا؟
چرا؟
من به خودم اونقدر اطمینان ندارم…
شاید نتونم دیگه عفت پیشه کنم!
میترسم ایمانمو از دست بدم!!!!
میترسم مرتکب گناه بشم!
من دارم به ۳۰ سالگیم میرسم دارم شادابی و طراوت جوونیمو از دست میدم
دیگه دارم خسته میشم…دارم افسرده میشم…تا کی میشه تحمل کرد؟
بازم خدارو شکر که اینجا حرفمونو میزنیمو یه کوچولو تخلیه میشیم….
موفق باشید!»

نظر: من نمیخوام گناه این جوونارو توجیه کنم! چون هیچ توجیهی نداره ولی میخوام کمی با پدر و مادر ها و خودشون صحبت کنم!

خیلی از پدر و مادرها تو ازدواج دختراشون خیلی سختگیری میکنن! یادشون رفته که خودشون با چه شرائطی ازدواج کرده اند! جهیزیه شون چقدر بوده ! خریدبازارشون چقدر بوده!؟ سربازی بوده ازدواج کرده و تا چند سال خرجشو پدرش میداده! یا اینکه چند سال تو عقد بودن! بعد از ۳۰ سال زندگی تازه ماشین دار و خونه دار شده ! ولی از دامادی که سنش اندازه زندگی مشترکشون نیست توقع دارن که همه اینها رو داشته باشه! خودش سواد نداره یا ضمن خدمت و طی ۲۰سال هنوز تازه تونسته لیسانس بگیره! ولی داماد باسواد میخواد!

مشکل اینه که از سبک زندگی اسلامی هممون دوریم! از خدا و پیغمبر دوریم! این پدر و مادرها و جوونها خوبه که این احادیثو بخونن! دختر خانم ها هم نباید خیلی توی انتخاب سخت گیری کنند.

 امام رضا علیه السلام: جبرئیل بر پیامبر صلى الله علیه و آله فرود آمد و گفت: اى محمّد! پروردگارت تو را سلام مى‏ رساند و مى‏ فرماید: دوشیزگان همچون میوه روى درخت هستند. میوه چون برسد براى آن دارویى جز چیدن نباشد و گر نه بر اثر آفتاب و باد خراب مى‏شود. دوشیزگان نیز هرگاه به مرحله زنان برسند آنان را دارویى جز شوهر دادن نباشد و گر نه از گمراه  ى و فساد ایمن نخواهند بود. پس، رسول خدا صلى الله علیه و آله بر منبر رفت و مردم را جمع کرد و فرمان خداوند عزّ و جلّ را به آگاهى آنان رساند.
میزان الحکمه    حدیث ۸۰۲۷.   


متأسفانه خیلی از دخترها و والدین فقط به جیب و تیپ طرف نگاه میکنن نه به دین و ایمان او!

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله: هرگاه کسى به خواستگارى نزد شما آمد و دیندارى و امانتدارى او را پسندیدید، به او زن دهید؛ که اگر چنین نکنید، در روى زمین تبهکارى و فساد بسیار پدید خواهد آمد.

میزان الحکمه حدیث ۸۰۳۵.

چه فسادی بالاتر از بالا رفتن سن  ازدواج جوانان
چه فسادی بالاتر از خراب شدن اعصاب و روان جوانان و فرزندان ما
چه فسادی بالاتر از خراب شدن دین و دنیا و آخرت خودمون و جوونهامون
چه فسادی بالاتر از بالا رفتن آمار طلاق
چه فسادی بالاتر از تولد فرزندان نامشروع!

چه فسادی بالاتر ازخراب شدن نسل آینده! این جوونها چطور می خوان فرزندان سالمی رو تحویل جامعه بدن! خودشون فاسد! جامعه فاسد! سن بالا و بی حوصلگی!

پناه بر خدا!

لطفا به این پستها هم سر بزنید:

آمار بالای حضور دختران در کنکور، معضل است نه افتخار/ لزوم تحصیل جوانان در رشته‌های مورد نیاز جامعه

پای درد دل دختران فریب خورده!! قربانیان اصلی دوستی های خیابانی و اینترنتی

توصیه میکنم حتما به این پستها هم مراجعه کنید:

اولین قدم بانوان برای داشتن فرزند سالم و صالح

عدم اجابت دعا برای ازدواج!

استعجال (بی صبری در اجابت دعا)

۲ ۱ رای
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=38

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
615 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احسان
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

منم میخام. ۱۵ سالمه ها

مدیر سایت
پاسخ به  احسان
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

چی میخوای؟؟
اگر زن می خوای هنوز زوده!!
خخخخخخ

زهرا
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

سلام
من فکر میکنم سن ازدواج به خاطر این رفته بالا که بیشتر جوونا نمیدونن چرا ازدواج میکنن .باید بدونیم چرا ازدواج میکنیم و چی از زندگی میخوام .مثلا بعضی ها میگن چون همه ازدواج میکنن مام باید ازدواج کنیم یا مثلا اینکه فقط و فقط به خاطر نیاز های جنسی ازدواج می کنند درصورتی که ازدواج یه وسیله عالی برای رشد و بالندگی اینکه طرف مقابلمون رو همونجوری که هست با تمام خوبی ها و بدی هاش بپذیریم و سعی کنیم عیبای همدیگه رو بر طرف کنیم…

مدیر سایت
پاسخ به  زهرا
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

سلام علیکم
برای هر هدفی ازدواج بکنی خاصیتهایی که برای ازدواج شمردید خواهد داشت
یعنی رشد و بالندگی و…

مرضیه
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

سلام وقت نکردم تمام پیام ها رو بخونم. ۲۹ سالمه تا حالا فک می کردم فقط من مشکل ازدواج دارم و خجالت می کشیدم به کسی بگم بعد از کلی کلنجار با دفتر مرجعم  پیام دادم اونم گفت ذکر بگم و همبن کاش زودتر اینجا رو می دیدم. منم قربانی خانوادمم. پدر مادر شاغل میشه دنبال کارای خودشون بودن. تا حالا خاستگار نداشتم اما تو تمام جمع ها سر بودم و همیشه فک می کردم چرا من حتی یک گزینه انتخاب نباید داشته باشم. تو زندگیم فقط از این شاخه به اون شاخه پریدم رفتم سر کار، ارشدمو گرفتم اما هیچ کدوم اونی که دنبالش بودم نبود الان لا فوق لیسانس تو خونم دوست ندارم کار کنم چون اجتماع کار و دوس ندارم. دیگه ازدواج برام مهم نیس. از ۱۸ سالگی می خواستم تیکم و اما هیچ اتفاقی نیفتاد تمام حس و شهوتم از بین رفنه حس مادریم و حسرت بچه دارم . نمی دونم چرا اینجوری شد… افسردگی گرفتم

ب.ج
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

با سلام و احترام

تقریبا تمامی کامنت ها رو خوندم.بیشتر گلایه دختر خانومها رو.
خیلی برام جالبه که قریب به اتفاق همه شون فرصتهاشونو تو زندگی از دست دادن. در  جوونی دلهای زیادی رو شکستن با غرور و تکبر پسرا رو روندن حالا گلایه از زمین و زمان می کنن که چرا زندگیشون اینجوریه و چرا خواستگار ندارن و چرا پسرا خواستگاریشون نمیرن.
اما از خودم بخوام بگم یه مرد چهل ساله ام که چند سالیه که با همسرم متارکه کردم و یه فرزند  ۶ ساله دارم که با  هم زندگی می کنیم .کارمند یکی از ادارات دولتیم.خونه دارم و ماشین مدل بالا دارم وکلا وضعیت مالیم خوبه. از نظر ظاهری هم پسر جذابی بودم  وهستم و در حال حاضر هم خیلی کمتر از سنم نشون می دم.
۳ سال قبل که  به محل جدیدمنتقل شدم در اداره به دختر خانم محترمی که تازه استخدام شده بود علاقه مند شدم و تصمیم  گرفتم که دوباره تشکیل زندگی بدم.و سایه ای  رو سر فرزندم بیارم و خودم سر و سامون بگیرم ولی با اجازه شما هنوز بنده اقدامی نکردم  ایشون  آب پاکی رو  روسر من ریخت.بدتر از همه اینکه درخواست محترمانه منو یه جوری توهین تلقی کرد و تو اداره منو  پیش همکارا بخصوص خانومها خوار و خفیف کرد.
واقعا بنظر شما  یه  آدم برای ازدواج دیگه باید چی داشته باشه .خوب آدم که گناه که نکرده که تو زندگی اولش موفق نبوده.
حالا بعد از سه سال که گذشته و سنش بالاتر رفته و حتما هم تو این مدت خواستگار  خوبی نداشته پشیمونی  از رفتار و کردارش کاملا مشهوده.  اومده بطرف من  و تو اداره وول کن من نیست. 
حالا سوال من اینه، بنظر شما یه همچین خانمهایی با همچین نگرشی واقعا  لیاقت داشتن همسر رو دارن؟
مدیر سایت
پاسخ به  ب.ج
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

با سلام
همینکه پشیمان شده کافیه
برای یک زن بروز این رفتار بسیار سخته
شما هم سخت نگیرید و از فرصت استفاده کنید
زن مظهر نازه و مرد مظهر نیاز، توقع نداشته باشید هر جا که رفتید حتما جواب مثبت بدهند
مردم دید خوبی نسبت به طلاقی ندارند.

م.ز
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

سلام من سی و پنج سالمه و تا حالا رابطه جنسی بر قرار نکردم و خیلی تحت فشارم به خاطر مشکلات مالی دیگه اعتماد به نفسمو از دست دادم نمیدونم چیکار کنم وااقعا این نیاز لازمه برای هر کسی وگرنه نابود میشه طرف مثل منی که خیلی دوست دارم ولی نه روشو دارم نه پولشو 

مدیر سایت
پاسخ به  م.ز
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

سلام علیکم
برایتان آرزوی موفقیت دارم

زهرا
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

سلام خواهرای نازنینم، اینکه میگن از تو حرکت از من برکت
بیجا نیست در واقع همون که خداوند ( که روی ماهشو با وجود همه گناهام میبوسم) می فرماید
« بخوانید مرا تا اجابت کنم شمارا ». من فکر میکنم همه ما از خود من گرفته که به نسبت
خیلی از شما که اینهمه گلایه هم میکنید سنم بیشتره ( ۳۸ سال ) تا اون جوون ۱۸ ساله،
هیچکدوم یا واقعا چیزی رو که میگیم با تمام وجود نمی خواهیم یعنی همینطوری چون همه
ازدواج میکنن می خواهیم ازدواج کنیم یا اینکه راه رسیدن بهش رو بلد نیستیم. من که مطمئنم
اگه از راهش وارد بشیم خداوند یا خیلی زود جواب درخواستمون رو حالا ازدواج باشه یا
هر چی میده یا اینکه اگر مصلحت ما در اون زمان رسیدن به اون خواسته نباشه صبرشو میده
تا وقتی که وقتش بشه.

زهرا
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

سلام خواهرای نازنینم، اینکه میگن از تو حرکت از من برکت
بیجا نیست در واقع همون که خداوند ( که روی ماهشو با وجود همه گناهام میبوسم) می فرماید
« بخوانید مرا تا اجابت کنم شمارا ». من فکر میکنم همه ما از خود من گرفته که به نسبت
خیلی از شما که اینهمه گلایه هم میکنید سنم بیشتره ( ۳۸ سال ) تا اون جوون ۱۸ ساله،
هیچکدوم یا واقعا چیزی رو که میگیم با تمام وجود نمی خواهیم یعنی همینطوری چون همه
ازدواج میکنن می خواهیم ازدواج کنیم یا اینکه راه رسیدن بهش رو بلد نیستیم. من که مطمئنم
اگه از راهش وارد بشیم خداوند یا خیلی زود جواب درخواستمون رو حالا ازدواج باشه یا
هر چی میده یا اینکه اگر مصلحت ما در اون زمان رسیدن به اون خواسته نباشه صبرشو میده
تا وقتی که وقتش بشه.

بهروز
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

من نظر یکی از اعضارو خوندم که از تیپ و ظاهرش گفته بود

منم میخوام یجوره دیگه عنوان کنم
من یه پسر بیست و پنج ساله هستم . یه دفتر کوچیکی دارم با یه درامد خیلی خیلی کم . ظاهرم مردونست . نه موی لخت دارم نه مدل موهام امروزیه نه ابرو برداشتم نه بینی عمل کردم.
دانشجوی کارشناسی معماریم . توی رشته ام جزو افراد خبره هستم.اهل مطالعه هستم.اهل رفیق بازی و تفریحات بی محتوا هم نیستم.به خدا ایمان دارم و سعی میکنم ادم خوب و سالمی باشم.
اینارو گفتم نه واسه تعریف از خود . فقط خواستم بگم تقریبا شش ماهه تصمیم به ازدواج گرفتم
اول اینکه روی هر دختری دست گذاشتم دیدم دخترای الان حالا تحت تاثیر اینستاگرام یا فیلم های ماهواره فازشون یچیز دیگه است.
یعنی براشون مهم نیست که پسره خوبی باشی یا اصیل باشی یا مودب یا اهل علم و قلم و هنر
فقط دنبال شکم سیکس پک و ابروی نازک و مدل موی ادمن .
نمیدونم از یه مرد ایا زیبایی و ظاهر خوب میخوان انگار فقط
کسایی رو که میخواستم هیچکدوم بهم اوکی ندادن و اکثرا دنبال یه پسر خوشگل و هیکلی بودن ظاهرا !
این اولین مشکلیه که داشتم
دومیش خانوادمه که تا اسم ازدواج میاد سریع :
کار ثابت نداری
سربازی نرفتی
هنوز بچه ای !
زودته حالا وقت هست و ازین حرفا 
من اعتقاد دارم اونکه دندون میده نونم میده یعنی خدا روزی رو میرسونه بخاطر همین خودم از ازدواج نمیترسم
اما خانوادم درک نمیکنن که این پسر مجرده امکان داره به گناه بیفته امکان داره به خلاف بیفته ممکنه هزارتا مار زشت بکنه 
درک نمیکنن یا باید رابطه نامشروع داشت یا خود ارضایی کرد مه هر دوش از لحاظ روح و جسم خیلی دردناک و مضره.
کاری به مسولین ندارم که ای کاش این کامنت هارو یکی یجا چاپ میکرد من موقع خوندن بعضیاش گریم گرفت
مطمعنا دل امام زمانم میشکنه اینارو که بخونه
خدا رحم کنه بهمون شرایطه سختی داریم
امیدوارم اول فضای فرهنگی درست بشه که خانما درک کنن برای زندگی نیاز به مرد دارن نه بچه سوسول !
مدل مو توی یه پدر خوب بودن واسه بچت تاثیر نمیذاره دختر خانم
اصلا یکی نگفت اقا تو به چی اعتقاد داری تو چطور ادمی هستی چقد عرضه داری چقد پشتکار داری
همه گفتن ظاهر مهمه !
زشتم نیستما !فقط سوسول نیستم . خیلی از داداشا میفهمن چی میگم.
دوم اینکه خانواده ها بفهمن یه جوون نیاز حسی و جنسی داره و اگه رفع نشه افسرده میشه
سوم اینکه خدایا خودت کمک کن
یا علی
مدیر سایت
پاسخ به  بهروز
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

سلام علیکم
خداوند بر بصیرتتان بیافزاید و مقدمات ازدواج شما همه نیازمندان به ازدواج را هر چه سریعتر فراهم نماید
علی یارتان باشد برادر

علی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

تا وقتی که خانمها توقع افسار گسیخته خودشون را پایین نیاورند و مسئولین فکری برای شغل جوانان نکنند وضع همین است .

من یک جوان سی ساله ام کارشناسی ارشدم را گرفته ام اما بی کارم به فرض من از امروز برم سر یک کاری حقوقی که می دن چقدره ؟ هشتصد هزار تومان
من باید چهار کالای اساسی مثل یخچال و مبل و تلویزیون و ماشین لباس شویی خریداری کنم (رسم جدیده)
من باید هزینه انگشتر نشان و هدایای اولیه را بپردازم
من باید هزینه یک سرویس طلا را بپردازم
من باید هزینه آینه و شمعدان و ساعت و … را بپردازم
من باید هزینه خرید با اجاره لباس عروس را بپردازم
می باید هزینه اجاره تالار و خرج شام را بپردازم 
من باید هزینه فیلم برداری و عکاسی را بپردازم
من باید هزینه آرایشگاه را بپردازم 
من باید خانه ای اجاره کنم
و بسیاری از هزینه های جانبی دیگر هم خواهم داشت 
تا همین جا هزینه من بالای یکصد میلیون تومان هزینه است فرض می کنیم عروس خانم خیلی قانع تشریف داشته باشند نهایت بشه خیلی کم کنیم نزدیک شصت میلیون تومان هزینه است .
از اینها گذشته : باید زیر بار مهریه ای بروم که هرگز آن مبلغ را در عمرم یکجا ندیده ام و نخواهم دید
و همچنین ظلمی که در عقد نامه های جدید برای آقا داماد ها روا دیده شده این است که خدای ناکرده بعد طلاق نیمی از اموال مرد برای زن است !!!!!
خوب فرض کنیم قیمت ها ثابت بمانند که از محالات است . من هشتصد حقوق بگیرم و فقط سیصد هزینه کنم که خرج رفت و آمدم سر کار و آمدن به خانه در بیاد و پول تو جیبی داشته باشم باید ده سال سخت کار کنم تا بتوانم ازدواج کنم . یعنی در چهل سالگی.
به نظر شما ازدواج در چنین شرایطی عاقلانه است ؟ هر چه در زندگی به دست آورده ای بدهی که زن بگیری اون هم در چهل سالگی ؟!! بعد باز هم همون کارگر قبلی باشی که باید علاوه بر خرج خودت خرج زندگی ات را هم بدهی ! 
من ترجیح می دهم دنبال ازدواج هم نروم
فرشته
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

سلام به همه دوستای عزیزم. اکثر نظراتتون رو خوندم و الان به عنوان کسی که مشکلات شما رو داشتم و تجربه کردم باهاتون صحبت میکنم:
دختری ۲۹ ساله هستم که الان ۸ ماهه عقد کردم. من سنین نوجوانی و جوانیم رو در سختی و مشکلات مالی فراوانی گذراندم. اما همیشه یه روحیه خوب داشتم و کلی آرزو که میخواستم بهشون برسم.
دوستای گلم دخترای عزیز و اقا پسرای گل به جرات بهتون میگم که همه اتفاقاتی که براتون میفته آینه تمام نمای افکار و اون چیزیه که میخواید. اقا پسری که میگی شرایط اقتصادی خوب نیست ایا شما از من که یه دختر هستم توان کمتری داری برای پول دراوردن؟ من از زمانی که درس میخوندم در کنارش شروع کردم به تدریس  کردن و یادگرفتن چیزایی که میدونستم علاقمه و میتونه بهم کمک کنه. با وجود تمام مشکلات مالی که داشتم درس خوندم تا فوق لیسانس پیش رفتم در کنارش کار کردم و الانی که ازدواج کردم خودم به شخصه از نظر مالی میتونم از پس خودم بربیام . دختر خانم زیبایی که در کمال ناامیدی نشستی و فقط غر میزنی که چرا اقا پسرای گل شما رو نمیبینن و نمیان خواستگاریت، خودت چه تلاشی برای داشتن یه زندگی بهتر کردی؟ خودت چقدر روی پای خودت هستی؟ شمایی که هنوز نمیدونی با یه دونه مشکلت چطوری برخورد کنی، شمایی که هنوز نمیتونی وقتی به مشکلی برمیخوری ناامید نشی و به دنبال راه حلش بگردی چطوری میخوای پس فردا توی زندگیت با هزارتا مشکل روبرو بشی؟ چطوری میخوای امید به زندگی رو یاد بچت بدی وقتی خودت غرق ناامیدی هستی؟ متاسفانه ماها عادت کردیم که از زمین و زمان بنالیم و همه رو مقصر بدونیم اما ذره ای خودمون برای زندگیمون تلاش نکنیم. من نمیگم مملکت ما مملکت گل وبلبل هست. منم مثل شما اسیر مشکلاتی هستم که توی جامعه وجود داره و راه پیشرفت ما رو کند کرده. ولی توی همین جامعه خراب هم هممون زیاد دیدیم کسانی رو که خواستن موفق باشن و شدن. کسانی رو دیدیم که پول نداشتن درس خوندن و به جاهایی رسیدن کسانی رو هم دیدیم که بازم درس خوندن ولی به هیچ جا نرسیدن. مشکل کجاست؟ که یکی با درس خوندن موفق میشه یکی نمیشه؟ مشکل درس خوندنه هست؟ نه دوستان مشکل خودمونیم که یکی میخواد موفق بشه ویکی نمیخواد.کسی که میخواد موفق بشه راهشو پیدا میکنه. یکی با درس خوندن یکی با کار ازاد و ….  ولی چیزی که مشخصه اینه که هیچ کس با دست روی دست گذاشتن و غزر زدن و اینکه چرا شرایط رو برامون اسون نکرده دولت موفق نشده. ول کنید این حرفا رو اصلا فکر کنید هیچ کس قرار نیست به شما کمک کنه فقط و فقط خودتون هستید. فراموش کنیدکه توی ایران با این همه مشلات هستید فرض کنید توی یه نقطه دور از جهان هستید. بالاخره شما به این دنیا اومدید. چه خوشبخت باشید چه نباشید این عمر میگذره و میره . من وقتی بیست ساله بودم کلی خوشحال بودم که به سن جوانی رسیدم ولی الان میبینم مثل برق وباد اصلا نفهمیدم چطوری گذشت. پس چرا وقتی انقدر زودمیگذره شما انقدر کند پیش میاین؟ من یه دختر خانم با یه قیافه معمولیم که شرایط مالی خوبی هم نداشتم. ولی خواستم که ازدواج کنم. خواستم که خوب زندگی کنم. با فرد تحصیل کرده و فهمیده ازدواج کنم وزندگی مالی خوبی رو در کنارش بسازم. و موفق شدم همینی که میخوام رو بسازم. چون خواستم وبراش تلاش کردم و ذهنم رو از تمام حرفای منفی که میگید خالی کردم. من به واژه قسمت نیست اعتقادی ندارم . من معتقدم خدا  هیچ چیزی سر راهمون نمیذاره مگه اینکه خیر باشه. خداوند درقران به شما وعده داده که شما را زوج افریده.پس اگه غیر از باشه و جفت شما وجود نداشته باشه باید به حکمت خدا شک کنیم. پس مطمئن باشید که زوج شما وجود داره و منتظر شماست. فقط کافیه بخواید و پیداش کنید. یکی از کتابایی که خیلی به من کمک کرد و توصیه میکنم بخونیدش کتاب میخواهم ازدواج کنم نوشته خانم ستوده هست که خیلی جالب به این که چطوری اماده یک ازدواج خوب بشید پرداخته و کمک خوبی هست. لطفا دست بردارید از غر زدن و بجای اینکه فکرتون رو به کمی ها و کاستی ها متمرکز کنید فکرتون رو به خواستن موفقیت معطوف کنید مطمئن باشید راه بهتون نشون داده میشه. اگر کسی احتیاج به راهنمایی داشت خوشحال میشم بتونم تجربیات خودم رو باهاتون شریک بشم .چون خودم هم تجربه مجردی رو داشتم و هم الان تجربه متاهل بودن رو دارم و بهتون میگم که زندگی متاهلی هزاربرار بهتر از مجردی هست با تمام مشکلاتی که ممکنه وجود داشته باشه.
اینم ایمیلم اگر کسی خواست میتونه با من درارتباط باشه.fgit125@yahoo.com

مسعود
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

سلام به همگی . من نزدیک سی و یک سالمه وکار دارم وضع مالی شکر خدا خوبه دنبال دختری هستم زیر بیستو پنج سال و قد بلندو خوشکل و چادری نجیب و باخدا و تحصیل کرده باشه خوش اخلاق و خانواده دار و آبرومند باشه و وضع مالیش هم خوب باشه و خوش اخلاق باشن و داماد دوست باشن 

اسم مستعار
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

با عرض سلام

نظرات دوستان خوندم همش خانمها رو مقصر میدونید
شما اقایون توقعات تون بیشتر هست
هم زیبا و قدبلند و خوشکل و خوش تیپ وپدر دختر پول دار 
و بی حجابی میخوایین و بعداخر همه اخلاق 
اما من ب عنوان خانم انسانیت واسم مهم هست خدا ترس .دیگه تحصیلات ملاک نیست .وجدان .مسئولیت پذیر 
دوستدار اهل بیت
کسی دختر نجیب و توی خانواده با درامد پایین نمیخاد
کسی دنبال دختر اهل زندگی نیست البته بعضی از اقایون .استثنا وجود داره .نمیشه گفت همه
پس نگین مشکل از ما خانمهاست
ما خانم ها دنبال مرد زندگی هستیم .حلال و حرام خدا رو بدونه
نه جشن عروس میخاییم نه ماشین .درامد حلال و مرد زندگی و مسئلیت پذیر
امید
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

من یک جوان ۲۴ساله هستم لیسانس هم دارم و پسر مقید مذهبی و تعریف نباشه زیبایی هستم و خیلی خیلی خیلی خجالتی که یعنی اسم زن نمیتونم بیارم ولی این فشار شهوت امانم را بریده به خدا خسته شدم خیلی خسته گریه من زیاد میکنم چون افسردگی هم دارم و قرص دارم میخورم فقط خدا آه ما جوان ها رو از این کسایی که باعث مشکلات این جوان ها شده رو بگیرد من خیلی خسته هستم خیلی افسرده هستم منتظر مرگ هستم تا ناکام از دنیا برم معلوم نیست احتمال ۹۹درصد ناکام برم چون میدونم نمیشه شرایطش و منم بریدم خیلی بریدم و دوست دارم زار زار گریه کنم بدجوری تو عذاب هستم بدجوری فقط باسم حاج آقا دعا کنید دارم زره زره تلف میشم حالم خرابه الان اینو که دارم مینویسم اشک تو چشام جمع شده حرف آخر این که دعا کنید فقط دعا داریم تلف میشیم خدانگهدار دیدار به قیامت 

امید
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

سلام به خانم محجبه بله دخترا خوب همیشه برای مردای خوب این دخترای به بند بار برای همون خیابان خوبند

babak
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

mohajabeh ha fereshteh and

آرمان
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

با سلام و احترام

مدیر سایت
پاسخ به  آرمان
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

سلام علیکم

آرمان
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
مدیر سایت
پاسخ به  آرمان
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

سلام علیکم
دین و مذهب براش راهکار داره اهل عمل وجود نداره.
همین دختر خانومهایی که سنشون شده بالای ۳۰ سال (و والدینشون) تا خواستگار ندارن فقط آرزوی شوهر دارن
اما وقتی یکی اومد بهانه ها و رسم و رسومات و … شروع میشه.

هنوز مطمئن نیستم این شیوه همسریابی درست و مطمئن باشه، پس از تایید شماره ها معذوریم.

بی نام
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

سلام

متن رو کلا نخوندم / نزدیک ۴ تام نظر خوندم . بنده یه چیزی بگم اونم اینکه دختر خانوما تا کسی می خواد بیاد جلو باهاتون آشنا شه با دمپایی و کتک حرفای تند نرین سراغشون ممکنه بعدا پشیمون شین . 
البته این گفته تائیری نداشتم خودم میدونم چون ایرانیا ( بیشتر مرداشون) خیلی حشرین و فقط به چیزای اونجوری فک می کنن 
mitra
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

faghat ba tavakol vagheei be khoda miad ishalla on khastegar faghat hejab dashte bashid man khdam  az 24 salegi  chadori shodam va ye sal baed ezdevaj kardam,alanam 26 salame albate tavaghoatam moteadel bod pesara hamino mikhan kam tavaghoe va ba hejab dar panahe hagh

mitra
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

faghat imane ghalbi be khoda dashte bashid dorost mishe khodam tajrobe kardam ke migam  nagid midonam khoda bozorgeha ama.. injori yani deli iman nari va shak dari,ma on hejabo be khatere khoda dashtam va behesh residam na be khatere shohar

علی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

من ۳۴ سالمه مجردم و فوق لیسانسم و میلیاردر.

چند بار که پسر از طرف دخترها جواب رد بشنوه خوب دیگه جلو نمیره و بیخیال میشه. ضمنا توصیه میکنم خانواده ها به چشم تجارت به این قضیه نگاه نکنن و گرنه باید ترشی بندازن.
بحث ازدواج چه ربطی به خدا و دین و این چیزا داره. آخه هر چیزی رو به دین گره میزنید میشه همین وضع خراب.
آفاق
پاسخ به  علی
بهمن ۲, ۱۳۹۵ ۰۱:۳۱

سلام‌. یه سوال ! اگه‌موقعیتتون اینجور که گفتین‌ خوبه چرا رد شدین ؟!!!!!!!

معصومه
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

با عرض سلام

چرا همش خانها رو مقصر میدونید
نمیگم همه خانمها اما اکثرن دنبال انسان شریف هستن و با وجدان
و دنبال مادیات نیستن ..نه دنبال عروسی مجلل هستیم .نه طلا
دنبال انسان شریف و مرد زندگی هستیم
ک متاسفانه اولینی چیزی ک واسه اقایون مهم هس نه نجابت .تیپ و قیافه دختر و پدرش پول دار هست یا نه
الان توقعات اقایوون بیشتر از خانمها 
پس همش خانمها رو مقصر ندونید
کسی دنبال دختر خوب و اهل زندگی و نجیب نیست
مدیر سایت
پاسخ به  معصومه
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

با سلام
اگر شما چنین هستید دلیلی وجود ندارد که بقیه یا خانواده شما و خانواده دختر خانم ها اینطور نباشند
حق با شماست آقایان هم بیشتر ملاکهای مادی دارند
اصلا به قول ابا عبدالله علیه السلام الناس عبیدالدنیا

معصومه
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

قابل توجه اقایون محترم

شما اقایون کمی هم ب سیرت دختر نگاه کنید
نه ب ظاهرش چون ظاهر انسان ماندگار نیست .و چیزی ک میمونه انسانیت و سیرت زن هست.زنی ک بتونی کنارش سالها زندگی با ارامش و شریک زندگیت باشه در تمام شرایط زندگی 
این قد دنبال قد و هیکل و اندام نباشید.
اخه من از شما اقایون سوال دارم ایا قد و هیکل خدا دادی است؟؟
اگر خدادادی است پس چرا دنبال سیرت خانم نمیگردین
چرا فک میکنید فقط دخترهای بی حجاب توی زندگی زناشوئی میتونند موفق بشند 
بعنی دختر محجب و با خدا این طور نیست .
یکم ب خودتون هم نگاه کنید اقایون محترم
شما هم ب خودتون کمی انتقاد کنید
معصومه
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

یه حرف دارم با اقایونی ک دنبال اندام و هیکل و قیافه هستن

اگر خانم شما بر اثر تصادف سوختگی و بیماری زیبایی اش از دست دهد چ میکنید
اما عکس قضیه
اگر شما همسر خوب و صالح و شایسته انتخاب کنید 
و اتفاقی واسه شما افتاد نتوستید بر اثر تصادف بیماری دیگه روی پای خود بایستید  و این خانم تا اخر عمر شما کنار شما و همراه شما باشه 
کدوم خانم انتخاب میکنید .اگر خانمی پیدا بشه و شما رو ترک کنه و بگه شما دیگه توانایی ندارین .موقعی ک سالم و روی پات بودی بدرد میخوردی نه الان ک علیل شدی
ایا اگر ب گذشته برگردی باز ملاک بر چ میگذاری 
زیبایی یا زن زندگی ؟؟
زن محجب یا زن بی حجاب 
نمیگم خانمهای بی حجاب اهل زندگی نیستن .این جسارت نمیکنم
منظور من دنبال با وجدان باش .اگر خودت با وجدان و خدا ترس هستی
اصل زندگی مشترک بر خداترس و ایمان و وجدان هست
زندگی مشترک .یعنی شریک زندگی هم باشید در تمام شرایط زندگی
زن دو نفر در دامن خود پرورش می دهد یکی فرزندش و دومی همسرش ک همانند فرزندش هست
پس زن میتونه بهترین تربیت کننده و اداره کننده زندگی یک مرد باشه 
خدا قدرت مدیریت ب زن داده .
امید
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

سلام کی گفته اقایون دنبال خوشگلی هستند فقط نه این اشتباه س خیلی ها هستند دنبال کسی هستند که معقول باشه مثلا یکیش خودم که دوست دارم نجیب باشه و خوشگل هم باشه در حد معقول کی گفته همش خانم ها دنبال فقط خوشگلی هستند من به شخصه ۲۴ساله هستم و نظر هم چند تا قبل داده بودم که من شرایطش رو ندارم ازدواج کنم بدجوری هم تحت فشار و عذاب هستم و خیلی از این جوون ها مثل من هستند و لی داریم هی عذاب میکشیم حاج آقا فقط باسمون دعا کنید ولی بدونید خیلی ها فقط دنبال زیبایی نیستن اگر باشه در حد معقول حداقل با تشکر 

معصومه
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

وقتی ب عمل برسه شما اقایون دنبال خوشکلی و بی حجابی هستین.همش از قد و قیافه ایراد میگیرد

اکثر اقایون خانم محجب نمیخان .
چ قد توقعات بیارییم پایین
گفتیم طلا در حد یه حلقه و یه دسبند ارزون قیمت
جشن عروسی نمیخواییم
گفتیم فقط مرد اهل زندگی و خداترس و با وجدان
دیگه کدوم توقع 
چ کار کنیم .شما از خلقت خدا ایراد میگیرد .همه زیبا هستن
ب قول اکثر اقایون ما خانمها محجب امول و بی فرهنگ 
دستتون درد نکنه ممنون ک ما امول و بی فرهنگ میدونید
اخه ما زینتهامون فقط واسه یه مرد میخواییم .نه همه .
هژار
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

جای شرم است که دختران اینقدر بی حیا باشند چون اگر پسری دختری را بخواهد نیاز به اعتراض دختران ندارد وبدون اینکه دختران بعث شوهر راپیش اورند مردان به ازدواج انها میروند و اگر دختران به اعتراض خود ادامه دهند دیگر کسی انها را نمی خواهد چون کسانی که اعتراض می کنند اسمشان در دنیا پخش میشود ودیگر کسی انها را نمیخواهد

مرتضی زمانی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

یکی از مشکلات بالا رفتن سن ازدواج موضوع استارت و انتخاب است که در جامعه این اتفاق باید از طرف جنس مذکر باشد این موضوع باعث شده با نگاه بر مبنای جذابیت و سن و هر فاکتور مثبت دیگر کار به گلچین کردن و انتخاب برتر بکشد و در این میان خانم هایی که سنشو.ن بالا رفت روز بروز از ویترین انتخاب دور تر میشوند و عامل اصلی این اتفاق هم اینست که مسئولیت مخارج و مدیریت مالی زندگی برا مردهاست ولی نمیشه منکر حساسیت ها و وسواس های بی مورد هم بود که از طرف اقایان هم هست و فقط بدنبال جذابیت هستند و با حداقل ها استارت نمیزنند
در کل این مشکل نیاز به مشارکت دولت در زمینه تسهیل ازدواج و برطرف کردن نیازهای حداقلی هم هست که مسکن و شغل مهمترین انهاست

--
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

یه دختر مرد ۲۷ ساله ام تحصیلاتم عالیه ولی خانواده عالی ندارم خیلی خوش تیپم ولی خوشگل نیستم در تمام زندگی خودمو حفظ کردم و با یک پسر هم دوست نبودم گذشته ام کاملا پاکه ولی میدونم شرایطی ندارم که پسری ازم خوشش بیاد با این حال از خدا شکایت نمیکنم همینه.. کاریش نمیشه کرد..

شیما
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

دوستان عزیزم.یه چیز بهتون معرفی میکنم مطمنم دست خالی برنمیگردید.چله زیارت عاشورای آیت االه حق شناس رو بردارید .ظریقه ختمش تو نت هست سرچ کنید.واقعا کلید حل هر مشکلی هست.پیام منو سر سری نگیرید.چون من مطمن مطمن هستم به این چله.اول سعی کنید آیت االه حق شناس رو بشناسید با سرچ تو اینرنت بعد متوجه میشید چله عاشوراش رد خور نداره.حتما حتما سرچ کنید و انجام بدید.التماس دعا

حافظ
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

خطاب به خسته از خودم . خانم محترم شما چرا خودتون رو نفرین میکنید و ارزوی مرگ. به خدا امید وار باشید. منم یه پسر ۲۵ ساله که خیلی هم مشکل دارم پدر بیکار فقر مالی اما به سختی یه کنار اومدم و تو بی پولی و بدبختی درس خونرم و به خدمت سربازی تو بدترین جا اعزام شدم. منم بارها خودمو نفرین کردم اما در نهایت پشیمان شدم و به خدا توکل کردم. شما هم ناراحت نکنید خودتون رو/ حالا میشه بپرسم بیماری شما چیه که نا علاجه؟؟؟ تشکر

امید
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

حاج آقا سلام میخواستم بگم فقط باسمون دعا کنید التماس دعا شدید داریم به خدا دارم از دست میرم خسته شدم دوست دارم گریه کنم ای خدااااااااااااااااااااااااا مرگم رو برسون بریدم طاقت ندارم خیلی کلافه هستم و خودم رو دارم سرکوب میکنم اخه تا کی جهاد اکبر خسته شدم حاج آقا خسته بدجوری داغون شدم ریا نباشه عبادت زیاد میکنم مقید هستم ولی…. فقط مارو دعا کنید بتونیم سربلند بشیم همه کسایی که اینجا پیام دادن دختر و یا پسر خوب گیرشان بیاد بازم ممنون التماس دعا 

مدیر سایت
پاسخ به  امید
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

سلام علیکم
ان شاءالله به حق صاحب این ایام همه عاقبت به خیر بشن و از گرفتاری و افسردگی نجات پیدا کنند.

بی نام
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

ایکاش خانمها و آقایان کمی زیباتر به زندگی نگاه کنند در اینصورت خیلی از افراد سروسامون میگیرند و ازدواج می کنند متاسفانه آنچه در فضای مجازی و حتی در جامعه واقعی می بینیم و میشنویم بخصوص از اقایون که باید پیشقدم در این امر مهم باشند خیلی جو بد و بی اعتمادی رو نه تنها بر علیه دخترخانمها بلکه متقابلا برعلیه خودشون ایجاد کردند که البته بیشتر میشه این جوسازی رو بهانه ای برای تجردگرایی شون و متاسفانه دوستی ها و روابط موقتی شون با بعضی خانمهای … قرار دادند و با این تصور که تا سن پنجاه سالگی و یا تا ابد هم میتونند با چنین شرایطی زندگی سر کنند!!!

حسین
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

سلام

من ۲۶ سالمه و بخاطر مسکلات مالی شدید نتونستم درس بخونم حتی پول خرید کتاب درس رو هم نداشتم به این دلیل که دو عضو خانواده ام معلول بودن
خلاصه من تا دوم راهنمایی بیشتر نتونستم ادامه بدم،و افسرده هستم متاسفانه معتاد الکل شدم و هرشب باید مشروب بخورم و چطور باید خودم رو از این زندگی خلاص کنم هستم
ای فلک گر من نمیزادی اوجاقت کور بود
من که خود راضی به این خلقت نبودم زور بود
مدیر سایت
پاسخ به  حسین
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

سلام علیکم
پناه ببر به خدای مهربان

سونی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

من خودم سی و یک سالمه ایا ازدواج با دختری که سی سالشه خوبه به نظرتون؟؟ از همه لحاظ دختر خوبیه فقط سنش زیاده. چیکار کنم به نظرتون؟؟ اخه همه دوستام میگن زن زود پیر میشه و داری اشتباه میکنی برو ی زن کوچکتر بگیر. میشه راهنماییم کنید؟؟

مدیر سایت
پاسخ به  سونی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

سلام علیکم
درست می گویند و بهتر است چند سال از شما کوچکتر باشد.
اما در عین حال ممکن است ویژگی هایی داشته باشد که ازدواج با او برایتان بهتر باشد.
موفق باشید

آیلین
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

در جواب به آقا امید و آقا حمید رضا بهتون پیشنهاد میکنم در مساجد دختران نجیب و کم توقع پره ،من خودم مسجدی بودم و البته هستم  و مادر شوهرم منو تو مسجد دید ،شوهرمم گفته بود به مادرش که به دنبال دختر محجب چادری تو مسجد باش همینم شد …

مدیر سایت
پاسخ به  آیلین
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

پیشنهاد خیلی جالبی بود

آیلین
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

در پاسخ به مهرانا، توکل کن به خدا خودش ارحم الراحمینه گناه یکی دیگرو خدا به پای تو نمینویسه نمیدونم تو این دو سال شوهر کردی یا نه ولی مطمئن باش همین زودیا میاد، و د پاسخ به اونایی که مانع ازدواج شما شدند نمیمیرند تا زمانی که این بلا سر خودشون یا دخترشون بیاد…..در پناه حضرت حق باشی گلم

باسلام
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

با سلام خدمن همه رفقای خوب و نازنین 

من تقریبا اگثر کامنت هارو خوندم و متعجب شدم قسمت . میدونیم قسمت چیه پس این رو بدونین اگر در طالع شما قسمت ازدواج نوشته شده باشه حتما اتفاق میوفته و هرگز چیزی رو به زور از خدا نخواهید بلکه به مصلحت او راضی باشین من خودم ۳۸ سالمه ازدواج هم نکردم یعنی نتونستم چون از زمانی که خودم رو یافتم کارکردم تابتونم کمک خرج پدرم باشم و بعدش هم تقدیر این بود که مخارج خانواده ام رو بدم ناراضی هم نیستم بلکه به اراده و مصلحت پروردگارم ایمان دارم حتما حکمت من در این شرایط بوده همین که سالم هستیم همین که دست نیاز به روی هیچ مردونامردی دراز نکردیم باید سپاسگذار و منت دار خداوند منان باشیم خودت رو و سرنوشتت رو دست اون بالایی بسپاروبهش بگو من راضیم به رضای تو قسمت بد صدالبته بدتر از بی هسمری میباشد
مدیر سایت
پاسخ به  باسلام
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

سلام و درود بر شما

زهرا
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

با سلام بسیاری از پیام ها را خواندم از نظر من متاسفانه علت کاهش ازدواج توقع بالا هم دختر و هم پسر و عدم صداقت کامل بیش از عوامل دیگر است من ۲۳ سالمه ، لیسانس حقوق و چادری هستم با وضع مالی متوسط چندین خواستگار داشتم که به دلایلی جواب منفی دادم که آخرین مورد آنها بسیار احساسات من رو تخریب کرد خواستگارم پسری بود روستایی ، که ۵ ماه دیگه استخدام می شد از نظر جسمی سالم و اهل به قول معروف رفیق بازی نبود من هم اهل مادیات نیستم و واقعا اخلاق برام مهمه خانوادش و خودش از نظر مالی خیلی ضعیف بودن با این وجود با ادعای مذهبی بودن و با نماز بودن و … واینکه توانایی برگزاری عروسی رو نداره و نهایت تلاش خودش رو کنه میتونه یه خونه ارزون و کوچیک اجاره کنه و با درس خواندن و کار کردن من در بیرون از منزل مخالف بود پیشنهادش رو قبول کردم و با اجازه خانوادم مدتی رو از راه دور صحبت می کردیم تا بعد ماه محرم و صفر نشون کنیم در این مدت متوجه شدم صداقت نداره و برخلاف ادعاش که عاشق منه و … من رو به خاطر خودم دوست نداره و اصلا متوجه حرف های من نمیشه ، زود قضاوت میکنه، درک پایینی داره از خودش زیاد تعریف میکنه و انتظارات بالایی داره و بماند از بقیه حرف ها این ها را نوشتم که بگم همه چیز در لذت جنسی و پول و … خلاصه نمیشه و ظاهر افراد میتونه خیلی با باطنشون متفاوت باشه و تفاهم ، صداقت ، علاقه واقعی ،درک یکدیگر   و احترام به علایق و نظرات طرف مقابل خیلی مهمه  . با آرزوی موفقیت برای همه

اگر سنگهای کف رودخانه نباشند از آب صدایی بالا نمی آید.
لاله
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

سلام

من ۳۰ ساله سه ساله ازدواج کردم 
چرا همش دنبال ریشه ازدواج نکردن توی خانواده ی دختر میگردین
من از ۱۸ سالگلی قصد ازدواج داشتم ظاهری متوسط ۲۶ سالگی لیسانس گرفتم و ۲۳ سالگی شاغل شدم خانواده ای بسیار سرشناس دارم پدرم ۱۷ سالم بود فوت کرد محلمون هم خیلی بالا یا پایین نبود ی محله ی متوسط نشین مادرم هم مادرشد برامون هم پدر مشکل مالی نداشتیم ابرودار هم بودیم با اینهمه هرکی زنگ میزد خواستگاری کنه اول میپرسید باباش چکارست وقتی می فهمید فوت کرده خدافظ و دیگه مفقودالاثر میشد بعضی ادرس خونه میپرسیدن و نمیومدن با اینکه من مذهبی بودم همین مذهبی ها دنبال پول بابام میگشتن 
همین مذهبی ها بارها و بارها توی تحقیقات ناعادلانه ی محلی از همسایه ها پرسیده بودن ایا این خانواده به دخترشون جهاز ابرومندانه میدن ؟
مادرها میومدن و بهم توهین میکردن 
دلمو خونهکردن این خانواده ی پسرا
از اون بدتر خود پسرا بودن که سوالهای احمقانه میپرسیدن 
من همیشه تو خواستگاریام با چادر و روسری خداییش شیک و تمیز می نشستم ولی اخرین بار خسته شدم از دست این جماعت بریده بودم با مانتوی اداری و روسری نشستم همسرم تنها مردی بود که بهم فرصت داد که خودمو نشون بدم تنها کسی بود که ۱۰۰۰ جا بطور همزمان خواستگاری نرفت و ما باهم ازدواج کردیم البته شاید خیلی خوشبخت نیستم ولی از اینکه از دست بی شعورهای پسردار راحت شدم خدارو شکر میکنم حداقلش اینه همون بی شعورا وقتی منو کنار همسرم دیدن پشیمون شدن و فهمیدن وقتی اونا ناز کنن بهرحال کسایی هستن که منو بخاطر خودم بخان 
علی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

به طور خلاصه بگم

دلیل اصلی بالا رفتن سن ازدواج و مشکلاتی که بدنبالش ظاهر میشه بی کفایتی دولت جمهوری اسلامی ایران هستش
مدیر سایت
پاسخ به  علی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

بهش اضافه کنید فرهنگ غلط و غیر دینی مردم را

سایه
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

من ۲۵ سالمه ارشدمم تموم کردم واقعا دوست دارم یه مرد خوب نصیبم شه ولی با این شرایط نمیدونم میشه یانه معمولا خونواده پسرا نمیان و از اطرافیانم میپرسن دخترشونو شوهر میدن بقیم میگن نه اینا دخترشونو به همه کس نمیدن این اتفاق به کررات افتاده و بقیه نظر میدن واقعا چرا مگه قراره پسر پادشاه بیاد برا من. و خونواده ها هم که به خودشون زحمت نمیدن رسمی پا پیش بذارن .مامانمم تا کسی چند وقتی نیست میگه وای امان اما اگه کسی حرفشم زد میگه نه دختر من میخاد دکترا بخونه یا فلانی اینجوری بدرد ما نمیخوره کلا از بین  تعداد افرادی که از اینور اونور شنیدیمو زنگ زدنو رد شدن فقط به یکی اجازه دادن که بیاد که ازش خوشم نیومد خونوادم اصا این فرصتو به من نمیدن که بتونم انتخاب کنم . پدر مادرای ما خودشون تو سن پایین ازدواج کردن فک میکنم واسه همینه درک نمیکنن سختی های مجرد بودنو تنهاییو.

سحر
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

بچه ها من۲۰ سالمه و به پسر عمه ام علاقه دارم چیکار کنم که به چشم عمه و پسر عمم بیام در ضمن پسر عمه ام ۲۵سالش است ومخوان براش زن بگیرن چیکارکنم اخه شما بوگو

یاس
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

سلام ،آی آدما خسته شدم بردیم از بس تنهایی ازبس گوشه نشینی،دارم روانی میشم ،????????????

امید
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

من هم دارم روانی میشه بدجور تو فشار هستم اصلا هیچ روزنه ای باز نمیشه آی خدا بریدم مرگم رو برسون من نمیخوام این زندگی رو دارم عذاب میکشم تا کی اخه خویشتن داری تا کی بلاخره باید راهی باشه نمیشه اینطور من مونده سرم رو بزنم دیوار افسرده میشه آدم ای خدااااااااااااااااااااااااا نجاتمون بده آگه نجات نمیدی مرگ برسون که از این شهوت نجات پیدا کنیم من ۲۴سالمه سحر خواستی بگو مدیر سایت خواهشن کاری کنید بشه شماره گذاشت 

واااااا
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

خیلی بزرگ کردید مسئله رو والا
ازدواجه دیگه نباشه هم مهم نیست
اسلام گفته مستحب مؤکد
خیلیا مجردن خوب و خوش و سلامت

محمد
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

یه داستان واقعی میخوام براتون بگم تا یکم حواستون رو شاید بیشتر جمع کردم . ای کاش همه ابعاد رو درنظر میگرفتین بعد اینقدر به خاطر ازدواج نکردن از زندگی نا امید میشدین . درسته ازدواج چیز خوبیه اما همه چیز نیست ۰ تقریبا ۶ ماه پیش بود که سر ظهر از خونه رفتم بیرون همسایمون داشت با جرثقیل برای آپارتمانش آهن میبرد بالا من هم از اطراف اونجا رد میشدم که یک دفعه تعادل جرثقیل به هم خورد و آهنها افتادن یکیش هم افتاد روی من الان تقریبا ۶ ماهه که از سینه به پایین فلج کامل شدم  ۲ بار خودکشی کردم که متاسفانه خانوادم زود سر رسیدن حاضرم تمام عمر ازدواج نکنم و حتی به جنس مخالف فکر هم نکنم فقط دوباره سلامتی اول رو داشته باشم اما دیگه نمیشه . اینقدر برای مجرد بودن و نبود شرایط ازدواج غصه نخورین  درسته که ازدواج باعث میشه آدم بهتر زندگی کنه و در کل چیز خوبیه اما اینجوری نیست که ازدواج نکردن هم اینقدر بد و غیر قابل تحمل باشه توی دنیا دردهای دیگه ای هست که ازدواج نکردن پیش اونها هیچیه . در کل من برای ازدواج کردن شما دعا میکنم شما قول بدین برای زودتر مردن من دعا کنین

سید محمد باقر موسوی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

سلام حتما بخونید مخصوصا دخترها. به حضرت زهرا برای دخترا گریه ام گرفت آره خیلی سخته الهی بحق زهرا به همتون صبر بده ممنون از سایت خوبتون

رضا
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

خدا یا این مسئولان بی غیرت را از روی زمین بردار

محمد
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

سلام ، چه جالب …

 فکر میکردم تنهام !!! 
 پس همدرد زیاد دارم !!! 
سلام به همه برادرا و خواهرای گرامی من۲۱ سالمه کاردانی حسابداری ام از بس فشار جنسی و احساسی و روحی تو دانشگاه بهم اومد بیخیال درس شدم و به همین کاردانی اکتفا کردم ، من تاحالا خیلی جلوی خودمو گرفتم که درگیر گناه نشم بقیه به من میگن آدم مذهبی ولی خودم ، خودمو مذهبی نمیدونم چون کسی که دوست داره یاره امام زمان باشه مث من روسیاه نیست بیخیال 
من کار و شغل ندارم ولی اعتقاد دارم عشق واقعیم(خدا) برام میرسونه کافیه که من تلاش کنم و ازش بخوام …. 
بخاطره اینکه کار ندارم و مدرکم کاردانی هس چند جایی که رفتم ردم کردن ،میگن کار و درآمد و مستقل بودن براشون مهمه تحصیلات بالا و کاره دولتی میخوان … از بس فشار روم بود درسو تو دانشگاه رها کردم و به فوق دیپلم اکتفا کردم درحالیکه توقعات خیلی از من زیاد بوده و هست چون تو دوران بچگی و قبل از سن بلوغ یک نابغه بودم و متاسفانه با فشارهای روحی که به دلیل نیاز داشتن به جنس مخالف بود شاید دیگه نتونم مث قبل باشم چون الان ذهنم حسابی مشغله داره … 
سخته برای کسی مث من که یه روز زبان زد همه بود و اکثرا دوست داشتن بچه هاشون هم از نظر ایمان و هم درس خوندن به من بره حالا اینجور گوشه گیر و بی کار باشه … گاهی برا اینکه به بچه هاشون انگیزه بدن منو مثال میزدن به مادرم میگفتن چطوری تونستی همچین بچه ای تربیت کنی ؟ … به ماهم بگو …. ولی افسوس که الان اینطوریم !!!! ، شاید چشم زخم بوده شایدم نه نمیدونم ….
من از سال سوم راهنمایی که وارد سن بلوغ شدم احساس نیاز کردم ولی همیشه سعی کردم جلوی خودمو بگیرم و ازاین لحاظ فشار روم زیاد بوده  
بیخیال اکثره اوقات با خدا میگم خدا اگه این نیازه جنسی رو نداشتم یا احساسی نداشتم چقد خوب میشد بیشتره مشکلاتم حل میشد …. 
اینارو گفتم تا درد و دلی هم کرده باشم 
خدا ان شاءالله به حق امام حسین(ع) هممونو برطرف و کامل کنه ، التماس دعا از همه و حاجی آقا 
کوچیکتون محمد 
1 2 3 8
615
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x