Take a fresh look at your lifestyle.

معنی دیوث چیست؟ دیوث کیست؟

449 552,120

گاهى غیرت مرد به جائى مى رسد که حتى براى حفظ ناموس خود غیرت خروس را هم ندارد و خوک صفت همسر خود را براى دیگران مى برد که چنین فردى گناهش بیشتر از واسطه هاست . این فرد در روایات به عنوان دیوث معرفى شده است !

در لغتنامه دهخدا آمده است:

دیوث به مردی گفته می‌شود که همسرش زنای محصنه کند او در این باره غیرت و حسادتی نداشته باشد. دیوث همچنین به معنی کسی که زن خود را برای رابطه جنسی به دیگران دهد. این کلمه در اصل متعلق به زبان سریانی است که از آن طریق به عربی و سایر زبان‌ها وارد شده است.

در فقه دیاثت به عمل این فرد گفته می‌شود .http://www.wikifeqh.ir/

رسولُ اللّهِ صلى الله علیه و آله‏ لمّا سُئلَ عنِ الدَّیُّوثِ: الذی تَزنِی امرَأتُهُ و هُو یَعلَمُ بها.
پیامبر خدا صلى الله علیه و آله‏ در پاسخ به این پرسش که: دیّوث کیست؟ فرمود: مردى که زنش زنا دهد و او خبر داشته باشد. (میزان الحکمه، ج‏۸، ص: ۶۱۲ ، حدیث: ۱۵۶۸۲.)
رسولُ اللّهِ صلى الله علیه و آله: إنَّ الجَنَّهَ لَتُوجَدُ ریحُها مِن مَسیرَهِ خَمسِمائهِ عامٍ، و لا یَجِدُها عاقٌّ و لا دَیُّوثٌ. قیلَ: یا رسولَ اللّهِ، و ما الدَّیُّوثُ؟قالَ: الذی تَزنِی امرأتُهُ و هُو یَعلَمُ بها.
بوى بهشت از فاصله پانصد سال راه به مشام مى‏ رسد، اما فرزند نا خلف و شخص دیّوث آن را استشمام نمى کنند.
عرض شد: اى پیامبر خدا! دیّوث کیست؟فرمود: مردى که زنش زنا دهد و او از آن مطلع باشد. 
(میزان الحکمه، ج‏۸، ص: ۶۱۳، حدیث: ۱۵۶۸۳.)
الإمامُ الصّادقُ علیه السلام: إذا اغِیرَ الرجُلُ فی أهلِهِ أو بَعضِ مَناکِحِهِ مِن مَملوکِهِ فلم یَغَرْ و لم یُغَیِّرْ، بَعَثَ اللّهُ إلَیهِ طائرا یقالُ لَهُ: القَفَندَرُ حتّى یَسقُطَ على عارِضَهِ بابِهِ، ثُمّ یُمهِلَهُ أربَعینَ یوما ثُمّ یَهتِفَ بهِ: إنّ اللّهَ غَیورٌ یُحِبُّ کُلَّ غَیورٍ … ثُمّ یَطیرُ عَنهُ فَیَنزِعَ اللّهُ بعدَ ذلکَ مِنهُ رُوحَ الإیمانِ، و تُسَمِّیَهُ المَلائکهُ: الدَّیُّوثَ.
هرگاه با زنِ یک مرد یا یکى از کنیزان او عملى ننگ‎‏آور صورت گیرد و او به غیرت نیاید و وضع را تغییر ندهد، خداوند پرنده‏اى به نام قَفَنْدَر به سوى آن مرد بفرستد که بر روى چارچوب در خانه او مى‏نشیند و آن گاه چهل روز مهلتش مى‏ دهد. سپس بانگ سر مى‏ دهد: همانا خدا غیرتمند است و هر غیرتمندى را دوست مى‏ دارد … آن گاه پرواز مى‏ کند و مى‏ رود و از آن به بعد خداوند روح ایمان را از آن مرد بر مى‏ کَنَد و فرشتگان نام دیّوث بر او مى‏ نهند. (میزان الحکمه، ج‏۸، ص: ۶۱۳، حدیث: ۱۵۶۸۴.)
 
توسعه در معنای دیوث
با توجه به توسعه معنی زنا به زنای اعضا در برخی از روایات، معنی دیوث را هم می توان به موارد بیشتری توسعه داد! همانطور که در برخی از روایات هم همین اتفاق افتاده است:

پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود:

أیُّما رَجُلٍ رَضِیَ بِتَزَیُّنِ امرَأَتِهِ وتَخرُجُ مِن بابِ دارِها، فَهُو دَیّوثٌ، ولا یَأثَمُ مَن یُسَمّیهِ دَیّوثا. وَالمَرأَهُ إذا خَرَجَت مِن بابِ دارِها مُتَزَیِّنَهً مُتَعَطِّرَهً وَالزَّوجُ بِذاکَ راضٍ، بُنِیَ لِزَوجِها بِکُلِّ قَدَمٍ بَیتٌ فِی النّارِ.

هر مردی که زنش آرایش کند و از منزل خارج شود دیوث است و هرکس او را دیوث بنامد گناهکار نیست. و هر زنی که‏ زینت کرده و خوشبو از منزل خارج شود وشوهرش بدان امر راضی باشدخدا در مقابل هر قدمی که برمیدارد برای شوهرش خانه‏ای دردوزخ بناخواهد کرد. (جامع الأخبار(للشعیری)، ص:۱۵۸ )

ارتباط دیوث با پومپه دیوس «سردار ایرانی»

همانطور که از اظهارات برخی از مراجعه کنندگان محترم پیداست، شایعه ای وجود دارد به این شرح :

اعراب ﺑﻪ ﻣﺎ ﺁﻣﻮﺧﺘﻦ ﮐﻪ ﺩﯾﻮﺙ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﯽ “ﻣﺮﺩ ﺑﯽ ﻏﯿﺮﺕ ” ﺍﺳﺖ ﺍﻣﺎ ﻭاﻗﻌا ﺩﯾﻮﺙ ﯾﻌﻨﯽ ﺑﯽ ﻏﯿﺮﺕ؟؟؟
ﺍﺻﻶ‌ ﻣﯿﺪﻭﻧﯿﺪ ﺩﯾﻮﺙ ﺍﺯ ﮐﺠﺎ ﻭﺍﺭﺩ ﺯﺑﺎﻥ ﭘﺎﺭﺳﯽ ﺷﺪﻩ؟؟؟
ﺍﺻﻶ‌ ﻣﯿﺪﻭﻧﯿﺪ ﺩﯾﻮﺙ ﮐﯽ ﺑﻮﺩﻩ؟؟؟
دیوث ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﻋﺮﺏ ﻫﺎ ﻭﺍﺭﺩ ﻭﺍﮊﮔﺎﻥ ﻟﻐﺖ ﭘﺎﺭﺳﯽ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺁﻣﻮﺧﺘﻦ ﮐﻪ ﺍﺯ آﻥ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻓﺤﺸﯽ ﮐﻪ ﻣﻌﻨﯽ “ﻣﺮﺩ ﺑﯽ ﻏﯿﺮﺕ ” است، ﯾﺎﺩ ﮐﻨﯿﻢ. ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺩیوث ﻧﺎﻡ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻫﺎﻥ ﺑﺎ ﻏﯿﺮﺕ ﺑﺰﺭﮒ ﺳﺎﺳﺎﻧﯽ بوﺩ ﮐﻪ ﺩﺭ جنگ هاﯼ ﭘﯿﺎﭘﯽ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺍﻋﺮﺍﺏ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩﮔﯽ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺑﺎﺭ ﻫﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺷﮑﺴﺖ ﺩﺍﺩ.
ﻟﻄﻔﺂ ﺑﻪ ﺍﺷﺘﺮﺍﮎ ﺑﮕﺬﺍﺭید!!!

برای یافتن واقعیت این داستان کافی است نگاهی به لغت نامه دهخدا بیندازید.

توطئه ای در کار نبوده است. ناسزای “دیوث” ریشه ای عبری یا سریانی دارد.

اما “پومپه دیوس” از سرکردگان پارتی در زمان ارد اول پادشاه اشکانی (و نه ساسانی) بوده است که اصلا عمرش کفاف شرکت در جنگ با اعراب را نمی داده است و به احتمال زیاد حتی روح اعرابی که در آن زمان به ایران حمله کردند از وجود او بی خبر بوده است! چه برسد به اینکه چنین انتقامی بخواهند بگیرند.

مطالب مرتبط:

اگر این مرد را دیوث بنامی گناهی مرتکب نشده‌ای!

دیوث کیست؟ (تیتر جنجالی نشریه یالثارات)

۴ ۷ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=19

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
449 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تیارا
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

من اصلا بلد نبودم این کلمه رو بخونم چه برسه معنیش کنم

فرهاد
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

خاک عالم تو سر همه اونایی که کوروش رو نمیشناسن و هر کثافتی از دهنشون درمیاد میگن.بیشعورای الدنگ زمان کوروش قانون داشتن که اگه زنهای شخصیتای مملکت قرص صورتشون پیدا بود حکمش اعدام بود.بیش از اسلام به حجاب اهمیت میدادن.درمورد کشورگشاییشم لازمه که اون دسته بیسواد بدونن اونزمان اینقد امنیت و رفاه در قلمرو پارس بالا بود که سران قبایل کشورهای همسایه که وضع اجتماعی خوبی نداشتن از ترس پادشاهاشون دزدکی به کشورمون پناه میاوردن تا از کوروش بخوان کاری کنه که کشورشون بیاد بشه یکی از ایالتای سرزمین پارس.
متاسفم واسه یه مشت بیسواد که درمورد چیزی که نمیدونن اظهار نظرم میکنن.

مدیر سایت
پاسخ به  فرهاد
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

ماشالله به با سوادهای با ادب مدافع کوروش!!!
در ضمن بحث ما چه ربطی به کوروش داره؟؟

پانیذا
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

واقعا برای اون دسته از جاهلانی که خودشونو زیر نقاب مدرن بودن مخفی کردن متاسفم برای اون فتنه انگیزانی هم که کاری جز تفرقه انگیزی ندارن متاسفم.
این همه بحث برای ثابت کردنه خوبی یا بدیه اسلام یا زرتشت یا مسیحیت؟اونم توو قرن ۲۱؟
بنظرتون چرا الان سوریه درگیر جنگه؟ چون اولش درگیر همین بحثای مسخره شد،بالاخره دشمناشون موفق شدن بینشون تفرقه بندازن و الانم این حالو روزشونه.
ما هر دینی که داشته باشیم ایرانی هستیم.باید هوایه همو داشته باشیم.هیچ کس برتر از دیگری نیس مگر در تقوا! واقعا فهمش سخته براتون؟
یه مثال:
طبیعیه که با جلو رفتنه زمان علم هم نسبت به دیروز پیشرفت میکنه؛دین هم همینطور،شکی توش نیست که اسلام چون بعد از بقیه ادیان اومده کاملتر هست اما دلیل نمیشه به خودمون اجازه بدیم که به بقیه ادیان توهین کنیم.بقیه ادیان هم از جانبه خدا بوده اما متناسب با مردم همون دوره.ولی بازم نباید به خودمون اجازه بدیم دینی رو خراب کنیم.من خودم با زرتشتی یا مسیحیا برخورد داشتم،والا خیلی محترم بودن.
چرا آدمارو به خاطر تفاوت هایی که با ما دارن ،نپذیریم ؟
بیایید یه کم میزانه انعطاف پذیریمونو در مقابل هم ببریم بالا! توو ژاپن دینی وجود نداره یعنی انتخابه دین آزاده،پس ممکنه انواع ادیان یا حتی بی دین ها اونجا زندگی کنن اما فکر کنید مثله شما میخواستن مدام به فکر کل کل باشن اونوقت ممکن بود جزء کشورای پیشرفته دنیا باشن؟

واقعا فهمه این مسائل سخته براتون؟؟؟؟؟؟؟

التماس اندکی تفکر برای دوستان

یه باشئور
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

آدم وقتی این متن ها رو میخونه میفهمه بعضیا چقدر احمقن
آخه یکی نیست بگه: بیشئور! تو که فرق هندو رو با زرتشتی نمیدونی، غلط میکنی میای راجع به زرتشت چرت و پرت مینویسی. اون هندو ها بودن که ادرار گاو رو به سر و صورت خودشون میزدن. تازه اگه بخوای اینطوری بگی، من فیلم عربی رو دیدم که ادرار شتر رو میخورد. خوبه اونو به حساب مسلمانا بنویسم؟؟؟؟؟؟ اینطوری که نمیشه حرف زد. مدرک هات هم به درد خودت میخوره. این چرت و پرتا رو یه مشت عرب مسلمان نمای ضد ایرانی ساختن. حالا چهار تا زرتشت نمای بی ادب به تو توهین کردن باید بیای آبروی چند هزار ساله ی خودتو ببری. آخه احمق. اون عکسا راجع به زرتشت اصلا با عقلت جور در میاد؟ مثل تطهیر جسد. آخه وقتی نحوه ی آداب و رسوم زرتشتیا راجع به جسد رو نمیدونی، چرا حرف میزنی. بعضیاش مثل ازدواج با محارم درسته. ولی توجیح عقلی داره بدبخت. همونطور که حضرت محمد مجبور شد چند همسری رو به اعراب حلال کنه. زرتشت هم مجبور شد ازدواج محارم رو حلال کنه. تازه، این نشانه ی فرهنگ ایرانه. چون اونموقع که بقیه ی کشورها ازدواج مادر و پسر یا پدر و دختر هم داشتن. ما فقط ازدواج خواهر و برادر داشتیم. مثل داستان ویس و رامین. همه ی اینا مقتضیات زمانه. زرتشتی های الان که این کارا رو نمیکنن. همونطور که ما چهار تا زن نمیگیریم. اینطور که تو به زرتشت اهانت کردی مطمئن شدم یه عرب یا خارجی هستی. چون اگه ایرانی بودی غیرت و عرق ملیت اجازه نمیداد همچین چرت و پرتایی بگی. تو هر دینی انحراف یا تحریف هست. اگه موبد های زرتشتی مردا رو مجبور میکردن که خواهر هاشون رو به ازدواج اونا در بیارن که تو نباید به حساب زرتشت بنویسی. مگه راعش(رژیم اشغالگر عراق و شام) خودشو مسلمان میدونه، ما قبول میکنیم. پس چرا اون موبدهای خلافکار رو زرتشتی میدونی. بعدشم اینکه من اعتقاد دارم عرق ملی آدم باید اینطور باشه که اگه تاریخ کشورش افتخار آمیزه، اونو گسترش بده و به همه بگه. اگه نه، باید روش سرپوش بزاره تا آتو دست دشمن نده. اگه کوروش و زرتشت خوب بودن(که بودن) اونا رو به همه معرفی کن. اگه نبودن، تو بوق و کرنا نکن. اینطوری آبروی خودت میره. مشکل ما هم با اسلام نیست. هیچ زرتشتی هم با اسلام مشکل نداره. همونطور که با سایر ادیان مشکل نداره. فقط با اون دسته اعرابی که ما رو رافضی(پدرسگ) یا مجوس(آتش پرست) نامیدن مشکل داریم. حرفای تو بیشتر از اینکه انتقاد از تحریفات زرتشتی باشه، کوبیدن تاریخ و فرهنگت بود. که این وسط فقط یه مشت عرب مسمان نما که عقده ی نابودی ایران رو دارن، سود میبرن. بازم میگم. عرب مسلمان نما. نه همه ی اعراب. اعراب مسلمان هم هستن. اونا رو نادیده نگیرین.

مدیر سایت
پاسخ به  یه باشئور
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

ادب و نزاکت و سواد ماشاءالله فوران می کند!! از ادبیات شما!!

محمد حسین
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

با سلام متأسفم از طرز تفکر بعضیها شما حق ندارید به علن توهین گروهی به ائمه اطهار به پبامبر الهی توهین کنید پس شما چه فرقی با اونا دارید این عکسهای که گذاشتید درسته صحت داره و مرتبت با عهد ساسانی هست علی اقا احمد خان اکبر جان برادر شما به چه استنادی به نیاکان توهین میکنید اگر داعش یا مفتی های وهابی کاری کنن درسته اونو پای اسلام گذاشت در واقع اوستا متعلق به جاماسب پیامبر ایرانیست که قران مجوسیان رو اهل کتاب معرفی کرده وزرتشت اصلاحگر اوستا هست که هزار سال بعد از جاماسب مبعوث شده توحید در زرتشتیگری خیلی پر رنگ تر از مسیحیت ویهودیت است لطفا تحقیق کنید البته جاماسب فیلسوف با جاماسب پیامبر تفاوت داره حداقل دیگه قران رو منکر نشید درباره زرتشت و مهدویت خواهشا تحقیق کنید ایرانیان ۳۷۰۰ساله منتظر سوشیانت هستند عزیزان در عهد ساسانی اوستا شدیدا تحریف شده به گفته برخی از مورخین جاماسب همون پیامبرقوم الرأس هست حدیث پیامبر رو فراموش نکنید با این اظهارات شما در خوشبینانه ترین حالت شما رو میشه مثل خوارج مثال زد اونا به ائمه فحش میدن شما هم به پیامبر خدا در ضمن اسم ایران خلیج فارس بزرگترین تمدن باستان رو از کوروش به یادگار داریم اگر شما نا خردان ترجمه منشور کوروش رو بخونید حتما میگید اینم بهترین سند برای کافر بودنش ولی عمرا به حکمت این سخنان پی ببرید که چرا علنن تو منشور به پرستش بت پرداخته اگر شرایط اون زمان رو درک کنید به حقیقت کلام میرسیدمیرسید من بجای شما بودم از شرم سرمو بلند نمیکردم پس ذهنیت خودتون رو به دیگران القا نکنید ما اومدیم که فکر کنیم درکش سخت نیست اگر ارداویراف یا اِمیداَشَوَهیشتان و دیگر موبدان دست به تحریف اوستا زدن به جاماسب و زرتشت ربطی نداره در مورد اسلامیت شما اینو بگم که فقط در حد شعار. هستید شما در حد محب اهل بیت هم نیستید ائمه هیچ وقت به دشمنشونم توهین نکردن اگه شما نیاکان بدکاره و ظالم و حشی دوست دارید به خودتون ربط داره پس لطف کنید توهین نکنید که بهتون توهین کنن راستی پیشبینی های جاماسب فیلسوف داماد زرتشت رو هم سرچ کنید خیلی جالبه مخصوصا در مورد اخر الزمان و سوشیانت (امام زمان)
حتما ببینید

یک ایرانی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

سلام اقای مثلا ایرانی و مثلا دانا

کوروش کسی هست که نامش در کتب مقدس ذکر شده و کسی هست که خدا ازش اینگونه یاد میکنه

ما اورا مسح کردیم تا خدمت گذار بندگانمان باشد

اقای عزیز که متاسفانه شدی عالت دست حقیر ترین پادشاهان زمان ایران
کوروش رو بدنام میکنن چون میدونن شرف ناچیزشون نمیزاره حتی ذره ای بتونن مثل اون باشن

نام کوروش و به لجن میکشن که با اون مقایسه نشن که مردم بگن چرا کوروش انقدر پادشاه عادلی بود اما پادشاهان بیلیاقت ایران غیر از چپاول ملت خودشون و غیر از استسمار ایرانی و ریختن پول مردم زجر کشیده ایران به جیب دوستان عرب و ادم کششون تو دنیا ندارن متاسفم برای ایرانی جماعت که انقدر وطن فروش شده و مزدور حکومتی حقیر که خودش رو با تمدن ایران داره مقایسه میکنه

مدیر سایت
پاسخ به  یک ایرانی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

سلام
نطرتان را فقط برای قضاوت مراجعین محترم تایید کردم  تا با دقت بخوانند و قضاوت کنند.

نوید
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

واقعا که…! کورش رو با هیتلر مقایسه می کنین؟! اصلا میدونین اکثر مفسران کورش رو همون ذوالقرنین میدونن؟

مدیر سایت
پاسخ به  نوید
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

اکثر؟؟؟!!!!!!!
میشه چند تا شونو با آدرس تفسیرشون نام ببرید؟؟؟

م
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

با سلام
از اینکه در راه حق وروشنگری جوانان ایرانی تلاش میکنی سپاسگذارم.
با احترام دختر عاشق ولایت مجرد

افشین
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

با درود خدمت تمام ایرانیان آزاده:
بنده اعتقاد دارم با تمامه حسه وطن پرستی وتعصبی که به تاریخ قبل از اسلام دارم٬بهتره فارغ از هر اختلاف نظر٬ونژاد پرستی٬ونفاق درون کشوری اتحاد ملت را در راس قرار بدهیم
تا آنچه را به امانت از اجدادمون گرفته ایم به امانت به دست فرزندانمون بسپاریم. این۶۴۸٫۱۹۵ ۱٫ کیلومتر مربع مساحت کشورمون میتونه با ابزار همین توطئه های بیگانگان(غرب٬عجم٬عرب و….) همچون گذشته باز هم کمتر وکوچکتر بشود.بر اساس دیده ها وشنیده ها باید عرض کنم این عدم اعتماد هموطنان به یکدیگر وتفرقه به حدی زیاد وبه افراط کشیده شده که حقیر دراین سالهای اخیر در اکثر کشورهای اروپایی وشرق اسیا همواره به پشتیبانی وحمایت مردم سایر کشورها ازهم بارها قبطه خورده وبعظا حسادت هم کرده ام…..اتحاد روسها٬ عربها ٬ترکها٬ایتالین ها حتی کشورهای آفریقایی همچون مراکش مصر و غنا( وحتی کشوری با دومیلیون جمعیت در قلب لندن جامائیکا)وآمریکای جنوبی تبارها٬باعث میشه در این زمینه ما هیچ حرفی برای گفتن نداشته باشیم واحساسه حقارت بکنیم چون اونها سالهاست در عمل ثابت کردن…در حالیکه ایرانیها یا دور میشن از هم یا اگه نزدیک بشن کلاه همو بر میدارن.اینو میگم تا سعی کنیم زیر چتر ایران اگه اسلامیه از نوع ناب محمدیش دلهامون به هم نزدیک کنیم.
کاش اقتدار وامنیت و اتحاد پوشالی در کشور با مدیریت مطلوب از رویا به واقعیت محض تبدیل بشه.اگر ایران امنه پس چرا برایه کشوری که با ۱۵۰۰ دلار میشه کلشو گشت اینقدر آمار توریست ضعیف وحتی افتضاحه.ارزون ولی کسی نمیاد٬ امنیت هم میگن بالاست…..منظورم اینه که چی بودیم چی شدیم.
نقشمون اعتبارمون وفرهنگمون از کی کوچیک شد ٬از وقتی مردم ایران به عربستان لشگر کشی کردن که ما اسلام میخوایم….حالا نهادینه شده تو گوشت وپوست مردم رخنه کرده خدا کنه نسخه های خوب همین دین که واقعا جواب میده با مدیریت درست تو مملکت جاری وساری بشه که خود همین یه معجزست.نه ۳۰۰۰۰ میلیارد گم بشه٬نه هرکی هرکی مملکتو بین خودشون تقسیم کنن٬ونه قشر خاصی برایه ۸۰ میلیون دیگه تصمیم بگیرن…همه امور با نظارت نمایندگان منتخب آحاد مردم نه منتصبین قشری کوچک…..
به امید اون روزگار نه چندان دور….

مدیر سایت
پاسخ به  افشین
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

سلام علیکم
گرچه برخی از اظهاراتتان را قبول ندارم و شبهه افکنی بیش نیستند اما نظزتان را تایید کردم چون به لزوم اتحاد و همبستگی بین اقوام ایرانی تحت اسلام ناب محمدی و نه تشیع ادعایی و نه اسلام عمری که باعث ایجاد این همه شبهه شده(تهمت خشونت به اسلام) ایمان دارم.

احمد
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

بت اهورا مزدا

در زمان ما روی تابلو بسیاری از مؤسسات زردشتی نقش اهورا مزدا با همان ریش و عصا ویال و کوپال به عنوان یک آرم ملی به چشم می خورد و این خیلی عجیب است زردشتیان از یک طرف خود را موحد قلمداد می کنند و اهورا مزدا را همان الله مسلمانان که به تعبیر قرآن «لا تدرکه الابصار وهو یدرک الابصار و هو اللطیف الخبیر؛ او را هیچ چشمی درک نمی کند و حال این که او بینندگان را مشاهده می کند و او نامرئی و به همه آگاه است.» (انعام/ ۱۰۳) معرفی می کند و از طرف دیگر شکل و شمایل برایش می کشند و تاج و ریش و عصا برایش می سازند و او را به صورت یک بت نمایش می دهند.
به قول استاد شهید مطهری: «حقیقتا مایه شرمساری ایران و ایرانیان است که با این که چهارده قرن است به عالی ترین مفاهیم توحیدی نایل شده اند و نغزترین گفتارها را به نثر و نظم در این زمینه انشا کرده اند، خدای مجسم و شاخ و بالدار برایش بکشند و بعد هم اصرار کنند که این را به عنوان یک آرم ملی بپذیر. اگر این بت پرستی نیست پس بت پرستی در دنیا معنی ندارد.»

رضا
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

یوزدلده یعنی چه؟

مدیر سایت
پاسخ به  رضا
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

!!؟؟

رسول
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

کورش انسان بزرگی بود و افتخار ما ایرانیاس. ولی خداوکیلی مواقع مشکلات و بدبختی ما به کوروش متوسل میشیم یا ائمه اطهار؟ خدایی از فیلم کوروش بیاین بیرون. یه یا علی بگو و یه یا کوروش ببین کدوم یکی به دادت میرسن

ایرانی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

سلام

مدیر سایت
پاسخ به  ایرانی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

سلام علیکم

آریوبرزن لر
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

بله برادران ساندیس خوربسیجی عرب پرست علی واحمدبی سواد به چه حقی به دیگران توهین میکنید احمدیادت نرفته مسیحی های دیوانه روان ناپاک عیسی راپسرخدا میدونستن یاعلی ساندیسی توچی که دین اسلام برده داری توش حلاله هه اول پرچم اهورامزداییمونو عوض کردن ای بی شرفهای ساندیس خوبعد به نیاکانمون فوش دادن حالاهم میخوان عربمون کنند دودان فرمانروایی ساندیس خوراداره باهمین کاراشون تموم میشه وبه زودی ساندیس خورها به دست ملت آریایی قتل عام میشوند

مدیر سایت
پاسخ به  آریوبرزن لر
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

با تایید این نظر فقط خواستم بی ادبی و توحش یکی از مدعیان نژاد برتر را نشان داده باشم

یک ایرانی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

میگویند ۹۹ درصد تاریخ دروغ است و آن یک درصد را هم نباید باور نمود
اینکه کوروش ذولقرنین بوده یا نبوده دردی را از ما دوا نمیکند
بهتره بجای اینکه همدیگر را متهم کنیم بیایید ببینیم چه هستیم و نواقص را از بین ببیرسم
گذشته مرده و به تاریخ پیوسته در زیر تلی از خاک . بگذارید کوروش اسوده بخوابد این ما هستیم که باید بیدار باشیم نه کوروش

reza
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
مدیر سایت
پاسخ به  reza
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

کمی ادب و نزاکت!!!

آرمین
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

ممنون بابت گذاشتن این پست. چه عجب بالاخره یه نفر فهم و شعور غیرنژادپرستانه و عاقلانه و منطقی رو داشت. یه کوروش یاد گرفتن گیر کردن بهش. بابا الان قرن بیست و یکه مردم دنیا دارن چه پیشرفتایی میکنن اون وقت مردم ایران هنوز تو فکر کوروش کوروش کردن و نژادپرستی و نفرت احمقانه از اعرابن. ببخشید معنی یه فحش رو نتونستم پیدا کنم. این فحش رو به یکی از دوستام دادن. ممکنه لطفا معنی “فوساله” (املاش رو نمیدونم) رو بگید. البته اگر بدونید. من هر چی گشتم پیدا نکردم. از معلم ادبیاتمون هم پرسیدیم. گفت خیلی زشته نمیشه بگه. با تشکر فراوان.

علیرضا
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

با اینکه تصادفی با این صفحه اشنا شدم ولی واقعا مطالب جالب و به درد بخوری نصیبم شد. ممنون بابت جمع اوری مطالب

زنده باد احترام
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

خوش به حال خودم که هیچ دینی را قبول ندارم
درود به علم
درود به علم وحقیت
به سلامتی سه تن رفیق، ناموس،وطن

الی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

واقعا واسه همتون متاسفم
اسلام زرتشتو به عنوان پیامبر قبول داشته
مدارکشم موجوده
شهید مطهری هم بارها گفته ک ذوالقرنین همون کوروشه
ک اگه برین تو قرآن بخونین دقیقا همون کارایی ک کوروش کرده تو قرآن اومده

کامران
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

سلام به همه ی دوستان . هر کسی با هر نژاد،دین،زبان،و هر ملیتی،باید به دیگران احترام بزاره .
… به نظر من،هر کسی یه برداشت جداگانه از دین داره که سعی میکنه اون رو به دیگران تحمیل کنه؛ هر کسی باید از هر دینی،کارهای مورد قبولش رو انتخواب کنه تا بتونه یه زندگی سالم و دور از ظلمت رو برای خودش بسازه..
ممنون از مطالب خوبتون

خمیازه
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

هنوز نتونستم بفهمم این چرا باید سر هر چیزی شروع میکنیم به فحش دادن و ناسزا گفتن واسه اینکه تحمل نداریم حرف یا نظر غیر از نظر یا حرف خودمونو بشنویم…
خداییش چه اهمیتی داره الان چه مسلکی داشتیم یا داریم وقتی کوچکترین ملاکهای اخلاقی و زندگی اجتماعی رو رعایت نمیکنیم. ادب، صداقت، درستکاری و هزار تا چیز دیگه تو همه ادیان سفارش شده… حالا ما متن رو ول کردیم چسبیدیم به حاشیه. چه دردی رو دوا میکنه چه گرهی رو وا میکنه که کوروش ذوالقرنین باشه یا نباشه. دوست من، هموطن من بجای این چیزها سر خواهر مادر و همسرت غیرت داشته باش… سر پاک بودن دل و روح و روانت تعصب داشته باش.
بد بازی میخوریم اگه سر هر چیزی بهم فحش بدیم و توهین کنیم…

شیدا
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

از اولش هم معلوم بود هیچکدام از حرف های این عربا درست نیست ، همشون زد کشور ایران و زد زن هاست

میلاد
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

مهم نیست قبلا چی بودیم. مهم اینه که الان چی هستیم. تنها انسانیت مهمه حالا توی هردینیم باشیم…نتیجه ی نهایی دین انسانیته

Fateme
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

واااااای.همه چی این سایت عالیه .نظراتتون عالی بود البته بعضیاش.منم خیلی سوال درمورد زرتشت و …داشتم ولی با لینکایی که علی فرستاده بود و متن عکسارو خوندم جواب سوالامو پیدا کردم.مرسی از همتون

'h,
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پس همه دیوث هستید

مدیر سایت
پاسخ به  'h,
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

؟؟؟؟؟؟؟

سید حسین خدادادی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

به هرحال دیوث چه سریانی باشد چه عربی یا فارسی مشکلی را حل نمی کند ، در این زمان هم درزبان فارسی واژگانی داریم که در زبان های دیگر نه تنها مناسب نیست بلکه آنرا نوعی ناسزا  می دانند! شاید نام بعضی از ورزشکاران خارجی را شنیده باشید که در زبان فارسی مناسب نیست و گزارشگران مجبورند با اضافه کردن اصواتی آن را بیان کنند !مانند کیر شش (kir shof ) که به (keir shof) تبدیل کرده اند ! ازحساسیت ها ی بیمورد و دشمن تراشی ها دست برداشتن و با همه به مسالمت بسر بردن شرط عقل و آدمی زادگی ست. ویا در زبان تبری زمانی که می خواهند سگ را ازخود دور کنند واژه ی (seg) را بکار می برند در حالی که در زبان ترکمنی نامناسب و زشت است! ولی تمسخر و ناسزا گفتن به یکدیگر ویا اقوام دیگر فرایندی نامناسب و بدور از انسانیت می باشد ،چه کاربر ایرانی ویا اقوام آن باشد چه آمریکایی و یا از هر قوم و قبیله و نژاد و کشوری باشد. اما نام دیوث ( سردار ایرانی) ، هیچ ربطی به واژه ی دیّوث عربی(بی غیرت) ویا سریانی نداردو بیمورد خود را عذاب ندهید، مثال بالا را بدین دلیل آورده ام. شاد باشید برای شادی دیگران تلاش کنید که شادی را خداوند جلیل و کبیر و توانای دانای بی مثال آفریده و تأثیر آن بر سلامتی و ادامه ی آن بسیار مفید می باشد .  

اصغر
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰
متاسفم واقعا . انسانیت به دین نیست البته همه ادیان قابل احترامن.از اون هندی تا اون عرب همه و همه …..ما اگه دروغ نگین دزدی و اختلاس نکنیم فحش ندیم حقوق دیگران احترام بگذاریم حق دیگران را پایمال نکنیم خودش یه دین کامله.
مدیر سایت
پاسخ به  اصغر
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

دین کامل اونییه که خدا فرستاده و ازش راضیه نه هر دین من درآوردی دیگر
و البته همه چزهایی که گفتید در بهترین شکل در دین خدا هست

ناصر
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

چه خبره این همه نظر به خاطر کلمه دیوث-گویا برای این افراد جالب هست-کلمه دیوث به خاطر همین معنی که فرمودید فحش شده-البته تو ایران متاسفانه ایرانی ها کلمات فارسی خودشون را تخریب می کنن وکلمات عربی وغربی وهر چی می رسه را وارد می کنن وبعد کلمه را تخریب می کنن-کشور ما را فرهنگ ما وتمدن ما را اعراب به فساد نکشید بلکه این اتفاق از دوره قاجاربه این طرف افتاد چه ما در دوره قاجار این همه لطمه از غربی ها خوردیم مردم ایران مثل تمام دنیا غربزده هستن-و در حال حاضر مظاهر ان را می بینیم همانطوری که تمام دنیا  غربگرائی یعنی انسان را غربی وصنعتی کن تا بوسیله او طبیعت  را نابود کنی-ایرانی ها شیعه غرب گرا هستند-و کاریش هم نمی شه کرد-اقای علوی زاده شما اگر عاقل باشی خودت را از شیعه ها وایرانی ها ی غربزده دور می کنی-تو را به زنجیر که نکشیده اند-انها انسان هایی هستند با نژاد ایرانی و مانند بقیه ملتها غرب گرا هستند.

مدیر سایت
پاسخ به  ناصر
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

بعضی از حضرات به کلمه دیوث غیرت دارن
دوست نداردن برای مرد بی غیرت استفاده بشه

.
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
ایرتی وی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

چه خوب

عرفان
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

جناب نه چندان محترم واقعا م

برو واس خودت این اذاجیفو درست کن
مدیر سایت
پاسخ به  عرفان
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

از کدوم قسمتش خوشتون نیومده؟؟؟

امیر
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

سلام
جایی که حیا نباشد عقل نباشد.مرد عاقل و با غیرت و با حیا و شرف ناموسش را بی بند وبار در معرض دید مردان نامحرم قرار نمی دهد و در جواب منتقدین به این ولنگاری به جای اینکه وضع ناموس خود را اصلاح و عذر خواهی کند از این ولنگاری دفاع کرده و منتقدین را ناسزا می گوید .

عباسییان
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

دیوث یعنی دوباره زنو بچپون تو خونه. یعنی زنده باد مردان جاهل

آرتیمیس! اولین بانویه دریانورد ایرانی!
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

سلام.ممنون بابت سایت و نطرات دوستان.

اولین مطلب ک باید بگم این هست ک  مسیح زرتشت و یهود اهل کتاب خوانده شده اند و پس جزوه برادران دینی حساب میشن لطف کنین یکبار قرآن رو فقط با معنیه فارسی بخونین.لطف کینی پرخاش نکنین ک این از انسانیت و ادعایه اریایی و کوروشی بودن واقعا ب دوره.از طرفی کوروش میگه پندار نیک گفتار نیک کردار نیک  این دقیقا حدیث امام علی ام هست حالا ک اول گفته مهم نیست.اما بعضی از حرفها بین ادیان مشترک هستن.وهرکسی رویه دین و مدهبش تعصب داره گاهی تعصب ب اشتباه هست قبول.اما ممنون میشم بتونیم حداقل ب عنوان ی فارسی زبان کنار هم درست زندگی کنیم وبهم توهین نکنیم.قوبل کنیم ک تو هر نظام و دولتی کموبودی هست.کوروش ک همیشه زنده نبوده ک بخواد حکمفرمایی خوبش همیشگی باشه بعداز مرگش شاید یکی پادشاه میشد ک مملکتو نابودمیکرد!پیامبرم کارایه کمی نکرده بوده.اینوفراموش نکنیم.همه رهبران نمیتونن همه زیر دستاشونو کنترل کنن.مافقط داریم حرف میزنیم  ولی یک لحظه فکر نمیکنیم ماجزوه همین مملکتیم بهتره بجای بحث درمورد۲۰۰۰سال پیش ک کوروش بهتره یا محمد( ص)بیایم خودمون اصلاح کنیم.شماها میگین عرب ملخ خور یا افغان…. شماها شدین ازاون دسته اعراب ک نژادخودتونوبرتر میدونین  کوروش بهتون یاد داد یا پیامبر ک اینطور رفتارکنین؟!مشکل از ادیان نیست مشکل از ماهاست ک ثلیقه ای عمل میکنیم وهرجارو ک دوستداریم پررنگ وهرجا رو دوست نداریم کمرنگش میکنیم.اینقدر این بحث گسترده هست ک جایه حرف زدنش اینجا نیست.فقط لطف کنین خام نشین و چشماتونوبازکنین  و ببینین ک بحث کوروش و پیامبر و اعراب و اینحرفا همش میخواد باعث تفرقه باشه.منک خداراشکر راضی ام همینک راحت میخوابم همینک تو مملکتم جنگ نیست بازم شکر.کله کشورایه همسایه دچار جنگ هستن اونوقت شماها دنبال دیوث میگردین.ک اونم بارها ثابت شده تو همه زبانها یکسری از لعات و کلمات باهم شباهت نوشتاردارند یا خواندن اما معنیه لغات متفاوته اونم درزبان عربی و فارسی ک لعات مشابه دارن و زبان عربی ک ی فتحه و کسره معنیه کله کلمه رو تغییر میده.من ب عنوان ی ایرانی ی اریایی  میخوام ک ب عنوان جنگ و جدال سر موضوعاتی ک راهگشایی نیستن برایه اینده وقتتونو الکی نابودنکنین حداقل فحش ندین این از اونی ک ادعایه اریایی بودن و زرتشت بودن داره یا حتی اونک ادعایه مسلمون بودن داره بعیده!????
مهنار افشار
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

واقعا ما هرنمندا دیوث نیستیم ؟ !!!!!!!!!!
http://www.yalasarat.com/vdchqqnzi23nizd.tft2.html

مدیر سایت
پاسخ به  مهنار افشار
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

سلام علیکم
خوشحال شدیم که یک شخصیت معروف هم از پست ما دیدن کردند.
آخرش نفهمیدیم شما انتقاد کردید، طعنه زدید یا تایید کردید!؟؟

مهدی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

به نام یزدان بخشاینده بخشایشگر

هر
مردی که زنش آرایش کند و از منزل خارج شود دیوث است و هرکس او را دیوث
بنامد گناهکار نیست. و هر زنی که‏ زینت کرده و خوشبو از منزل خارج شود
وشوهرش بدان امر راضی باشدخدا در مقابل هر قدمی که برمیدارد برای شوهرش
خانه‏ای دردوزخ بناخواهد کرد.

مدیر سایت
پاسخ به  مهدی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

ما مدعی نیستیم که فقط ما اهل بهشتیم و بقیه اهل دوزخ اما معتقدیم که اکثرا غرق در فسادند از جمله همان مردان بی غیرت و زنان بی حجاب.
 اینکه اکثرا یک اشتباهی را مرتکب می شوند دلیل بر درست بودن آن اشتباه نیست پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله در محیطی ظهور کردند که اکثرا غرق در فساد بودند و با آن فساد مبارزه کردند.

اصل دین و خداپرستی همان اطاعت از خداست نه اطاعت ار نفس و مد روز و حرف مردم
مسلمان یعنی تسلیم امر خدا
این چه اسلامی است که مدعیانش تسلیم امر شیطان اند!؟؟؟

راد
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

سلام
من نمی دونستم معنی دیوث این میشه
اخه می دونید یکی از دوستام گفته بود
دیوث اسم پادشاهی زمانهای قدیم
که با دیونه بازیاش مردم شهرش رو بدبخت کرده
به همین خاطر بعضیا موقع فحش دادن میگن دیوث…..
غلطه مگه نه……………….
در ضمن
خوشحال میشم به وبلاگم سری بزنید
ممنون بابت مطلب زیبا….

مدیر سایت
پاسخ به  راد
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

سلام علیکم
معنی درست دیوث همینیه که تووبلاگ هست
موفق باشید

فقط حیدر امیر المومنین هست
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاشید جمع کنین اصلا زشته بخواییم مولا علی رو با کوروش مقایسه کنیم خدایای ما اینقدر مولا مونو دوست داره که کوچک ترین کارش اینه که اسمه مولا علی رو ماه حک شده از فضیلتای مولا بخوایم بگیم لال  میشید هی میگن کوروش کوروش خاک پای غلام امیر المومنیین تو قران به یه کلمه دارید مینازیت کل قران از مولا علی گفته 

مدیر سایت
پاسخ به  فقط حیدر امیر المومنین هست
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

این برای شماست که ایمان به خدای قرآن و خود قرآن دارید

مهدی ایرانی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

به نام یزدان بخشاینده بخشایشگر
من مطلب زیر رو در پاسخ به مطلب شما در وبلاگم نوشتم

ببینید, در حدیثی که گفته شده “مردمی که راضی باشد همسرش خود را آرایش
کرده و عطر بزند … به او بگویید دیوث” این در مورد مردی هست که راضی شده
که همسرش “آرایش کرده و عطر بزند” تا با مرد دیگری زنا کند.

این موضوع عام نیست, و فقط برای زنی که با رضایت و آگاهی همسرش آرایش می‌کند تا با مرد دیگری زنا کند گفته شده است

پس هر مردی که همسرش آرایش کرد و بیرون رفت دیوث نیست

اما
مطلب دیگه‌ای که این دوستمون گفتند, مسئله “زنای اعضای دیگر بدن” هست,
یعنی زنا با اعظایی غیر از اعظای جنسی متعارف در آمیزش جنسی بین مرد و زن

مثل
زنای چشم (در این روزگار نگاه کردن به فیلم‌های هرزه‌نگاری) یا زنای لب که
همان بوسیدن هست (زنای رایج در فیلم‌های هالیوودی!!!!) و همینطور انواع
زنا (رابطه جنسی نامشروع)

در این مورد هم باید بگویم که “طبعا” زنای چشم با زنای اعضای تناسلی تفاوت دارند

یعنی حکمشان متفاوت هست.

لطفا
به جای این که مردم رو جهنمی بکنیم, و اعصابشون رو به هم بزنیم, بیاییم
بهشون احادیث و آیاتی رو که امیدبخش هستند رو بهشون نشون بدیم و روایت کنیم

این حرکت یا لثارات و امثال هم, همون اشتباه (عمدی یا غیر عمدی) گروه‌های تروریستی مثل داعش هست

یعنی اینکه دین و خدا و پیامبر رو خشن و نابخشنده نشون بدهند

خود
پیامبر هم روششون این بود که اول با خوشی و سخنان نیک مردم رو دعوت می‌کرد
و وقتی کسی “مومن” می‌شد, احکام رو به او یادآوری می‌کرد

وقتی
مردم نمی‌دونن “حجاب و آرایش کردن” دینیه یا قانونیه (یعنی سیاسیه) چطور
انتظار داریم وقتی اونها رو با این احادیث تنبیهی, ارشاد کنیم؟

انسان نیاز به احترام داره, وقتی حرمتش رو بشکنی و بهش بگی که تو اهل جهنم هستی, خوب طبیعیه که این نتیجه منفی می‌ده

می‌شه همون نتیجه‌ای که سازندگان گروه‌های تروریستی دنبال اون هستند, یعنی دین اسلام رو دین وحشی و ضداجتماع نشون بدهند

مفتی‌های
مفت‌خور وهابی ملعون همین رویه رو دنبال می‌کنند تا دین پیامبر رحمت و
البته خدای یکتا رو خشن و ضدانسانی و غیرمنطقی و احمقانه نشان بدهند, تا
بتوانند این دین الهی رو با همراهی برادران یهودی (صهیونیست) از بین ببرند

ٱدْعُ
إِلَىٰ سَبِیلِ رَبِّکَ بِٱلْحِکْمَهِ وَٱلْمَوْعِظَهِ ٱلْحَسَنَهِ ۖ
وَجَـٰدِلْهُم بِٱلَّتِى هِىَ أَحْسَنُ ۚ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ
بِمَن ضَلَّ عَن سَبِیلِهِۦ ۖ وَهُوَ أَعْلَمُ بِٱلْمُهْتَدِینَ [١۶:١٢۵]
با
حکمت و اندرز نیکو به راه پروردگارت دعوت کن و با آنان به [شیوه‌اى‌] که
نیکوتر است مجادله نماى. در حقیقت، پروردگار تو به [حال‌] کسى که از راه او
منحرف شده داناتر، و او به [حال‌] راه‌یافتگان [نیز ]داناتر است.

در بحث امر به معروف و نهی از منکر, از “راه راست” منحرف شده‌ایم و توقع هم داریم کسی با سخن و رفتار ما, ارشاد بشود!

آدرس مطلب در وبلاگ

هم در اونجا (وبلاگم) و هم در اینجا پاسخ‌گوی دوستان هستم

با سپاس

مدیر سایت
پاسخ به  مهدی ایرانی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

با سلام
این که شما روایت را توجیه میکنید هیچ وجهی ندارد چون روایت مطلق است و قیدی در آ«  وجود ندارد.
در ضمن ما هم روایات امیدبخش نقل می کنیم و هم روایاتی که می ترسانند،
اگر داعش هم نبود شما امثال شماها برچسبهای دیگری را برای مؤمنین و حق گویان می تراشید.
اینکه شما روش پیامبر را مثال می زنید درست است اما چند سال از انقلاب می گذرد و چقدر اصلاح شده اند این حضرات به اصطلاح هنرمند! که متاسفانه خواسته یا ناخواسته الگوی مردم هم شده اند.

جواد
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

من دنبال معنی اسم پوفیوز هستم کسی می داند؟

مدیر سایت
پاسخ به  جواد
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:


به معنای پست فطرت و انسان رذل بوده و یک نوع ناسزا و فحش در هنگام دعوا می باشد.
در زبان عامیانه به کسی گویند که در مراسم نوشیدن باده و شراب و عرقعرق نمیخورد اما مزه عرق خوران را میخورد. (دهخدا)

حقیقت
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

وای بر ما ،ما همه فرزندان ادم و حوا هستیم عرب اروپایی اسیای شرقی ایرانی خاورمیانه فلانی بهمانی اینا همه بهانه است بنی ادم اعضای یکدیگرن اگه شما میگید حضرت محمد مال عربهاست چرا غربیا و بسیاری دیگه از مسیحیا نمیگن عیسی و موسی مال عرباست اون پیامبرها هم عرب بودن پیامبران مال همه انسانهاست حتی زرتشت پیامبر همه از طرف خدا اومدن برای راهنمایی انسان به راه راست وگرنه اونا همشون الان تو بهشت برین خداوندن این ماییم که باید با دستوراتی که اونا از طرف خدا اوردن راه درست رو بریم که ان شالله همه بهتی بشیم حقیقت زیباست حالا میخواد از زبون یه ایرانی باشه یا عرب یا … اینکه ما قبلا زرتشتی بودیم الان مسلمان به خاطر اینه که ایرانیها همیشه دنبال حقیقت و به روز بودن ایا شما حاضری با مانتو اپل دار و شلوار ساسون دار بیرون بری در حالی که الان لباسهای بهتری مد شده نه دیگه اونا برای زمان خودشون شاخ بودن .البته دین تفاوت داره با این مثال ولی در کل گفتم و از اونجا که تو قران معجزه پیامبر گفته دیگه دینی نمیاد پس این میشه اخرین ورژن پس نه دنبال ورژن های قدیمی باش ونه تقلبی بهترین دین تو کشورت هست بچسب بهش فعلا که من بهتر از اسلام ندیدم

رضا
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

چرا اطلاعات غلط می دید و رو هوا حرف می زنید

اولا این سکه تصویر اردشیر بابکان موسس سلسله ساسانیه و دوما پوپه ژولیوس سزار و کراسوس سرداران رومی بودن که سزار و پومپه همزمان  در اروپا فتحوحاتی بدست اوردن و کراسوس پیرو انها از سوریه به سوی ایران تاخت که زمان ارد شاه اشکانی در ۵۳ ق م به دست سپاه ایران به فرماندهی سورنا شکست خورد. وقتی پومپه سردار رومی به شخص ایرانی تبدیل می کنید جای تعجب نیست شخصی ساختگی به اسم دیوثم وارد تاریخ کنید خواهشن بدون سواد تاریخی اظهار نطر نکنید
مدیر سایت
پاسخ به  رضا
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

از کجا معلوم اطلاعات شما غلط نباشه؟؟!!
به هر حال حق با شما باشه یا نباشه دارید ما رو تایید می کنید و دیوث یعنی بی غیرت نه سردار ایرانی

مهدی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

به نام یزدان بخشاینده بخشایشگر
عجب! همه استدلال‌های بنده توجیه بودند!
به هر حال منظور و روضه‌خوانی بنده این بود که عطر زدن با عطر زدن برای زنا دادن کمی فرق می‌کنه!
در بحثی که شما در مورد زنای اعضاء گفتید, بنده مثال زدم و تفسیر به رای کردم حکم اینها فرق می‌کنه و همه‌شون حکم زنای محصنه که با رضایت مرد باشه نیست احتمالا!
البته ما و امثال ما نه مومن هستیم و نه حق‌گو! شاید پشمک و دیوث و خروس هستیم!
بعدش شما با این وضع پاسخ دادن, چطور فهمیدید که وضع این به اصطلاح هنرمندان چطور هست؟
و اساسا معیار شما برای فرد صالح مورد نظر شما و هنرمند واقعی چی چی هست؟
شماها با این مطالب, جز گروه خودتون (همون مومنین و حق‌گویان بی‌ادعا!) همه رو تکفیر می‌کنید و انتظار هم ندارید که شما رو با داعشی‌ها مقایسه کنم؟ با اینکه من با شما بحث علمی و منطقی کرده‌ام و نگفته‌ام که خدای نکرده شما مثل داعش قاتل هستید.
خداوند حال همه ما رو اصلاح کنه

مدیر سایت
پاسخ به  مهدی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

شما با این لحنتان به داعش بیشتر شبیه ترید تا ما
اگر داعش نبود چه نسبتی به ما می دادید!؟؟
تفسیق با تکفیر فرق دارد جناب مهدی!
با چه جراتی جناب عالی احادیث را که ظاهرشان گویا هستند و هیچ شبهه ای در معنای ظاهریشان وجود ندارد به چیز دیگر توجیه و تاویل می کنید ؟
این غیر از تحریف چه معنایی دارد؟؟

محمد
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

اگه معنی دیوث اینه 

پس کل ایران دیوثن از جمله شما ک این پستو گذاشتید 
خوهشا پی خرافه و مزخرفات نرید 
اگه منطقی باشی زنهای پیغمبرا هم سرمه میکشیدن و ….
اگه دین اسلامو قبول دارین همتون جهنمی هستیت 
مدیر سایت
پاسخ به  محمد
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

زنهای پیامبران برای پیامبران سرمه می کشیدن نه برای مردان کوچه و خیابان

سپیده
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

من فقط نظر اول و خوندم .در جواب شخص  “حقیقت ” باید بگم مسیح یهودی بوده نه عرب و مربوط به یونان باستان/ اونموقه عربا داشتن همدیگه رو میخوردن.شما اطلاعات اولیه نداری چطوری میایی ۲۰ خط به مردم اطلاعات غلط میدی اخه…

مدیر سایت
پاسخ به  سپیده
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

مسیح علیه السلام عبرانی بوده

محمدحسین
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

سلام میخواستم بدونم دعوا سره چیه؟ اونها که دیوث رو انسان خوبی میدونن باشه شما دیوث وکمالات دیوث برشما مبارک!اونهاکه زرتشت رو قبول دارند همه قبولش دارند کی نداره؟پیامبر بوده ,مرسل بوده ,کتاب داشته درود بهش ولی پیروان برحقی داره العان امروز بدونن چی گفته؟اعتبار کتابی که زرتشت اورده امروز مورد تایید زرتشتیان هست خدایی؟برای بعضیهام که خود ذوالقرنین باید بیاد یه سد بسازه مزاحم نشن که به هیچ زبونی نمیشه چیزی بهشون فهموند گوششون پره از حرف وماهم نه عرب و نه ایرانی جاهل رو قبول نداریم امروز روز فخر ایران وایرانی این باشه علم تو ثریا بود و اندک ادمهایی که بهش دست پیدا کردن بیشتر از ایران بودن خوده منم از جاهلین جهانم برای خودمم متاسفم و بیشتر برای اونها که نمیدونن چیزی بارشون نیست و برای اونها که میدونن چیزی نمیدونن و چهارتا مطلب از چند جا بهشون رسیده دارن تکرار میکنن و تکرار این مطالب هم دروغه حالا گیرم ذوالقرنین ایرانی از فضل ایشون به ما چی چی رسیده جز دعوا بر سره اینکه ما از عربها باحالتریم اینو کی گفته بهتریم؟ عده ای از ایرانیها بهترن از باقی مردم دنیا که خوش به حالشون ضمنا خواهش میکنم زیاد کلی گویی نکنید فلان و فلان دیوث تشریف دارند حالا بعضیهام با ارایش میرن بیرون شاید بقول شما از جهلشون باشه قضاوت ملت که به ترازوی منو شما نیست بیشک خیلیهاشون پیش خدا از من یکی عزیزتر هستن.اونی هم که مطلب میزاره تا دعوا راه بندازه نفرین خدا و نزدیکترین ادمها به خدا بهش و به پدرانش

میترا
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

وای چقدر نظر من قاطی کردم من نمیدونم ایرانین یا غرب شما بهم بگین آدم ای ایرانی یا عربی کوروش یا …بگین

مدیر سایت
پاسخ به  میترا
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

همه ایرانی هستند فقط بعضیا نژادپرستند.

کوروش هم یک پادشاه ایرانی یهودیه یا نوکر و ذخادم یهودی هاست.
s.a
پاسخ به  مدیر سایت
بهمن ۳, ۱۳۹۵ ۱۸:۲۹

آقای مدیر سایت کوروش یک فرد مهمی بوده در زمان خودش ونباید لعنتش کرد در زمان اون بیشترین قلمرو مال ایران شد وحتی منشور حقوق بشری که الان جزو باارزش ترین نماد صلح در جهان محسوب میشه رو کوروش نوشته. من مسلمانم ومیگم دین اسلام کاملترین دینه وخیلی شرفش بالاتره که شما ودیگران بخوان اونو حتی مقایسه نیز بکنند .اونا یک باور قلبی دارن ماهم یک باور قلبی دیگه پس شما جوش نیار. خوبه بیاد یکی به امام زمانمون فحش بده؟اگه خوبه شما حالا هی فحش بده به دین اونا وقهرمانان خودشون.ممنون به حرفم گوش دادید.s.a

علی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

آقای محمدحسین که به پدر این آقا که در مورد دیوث گفته فحش میدی    شما که خودت رو انسان با عقلی نشون میدی    اگه با عقل بودی به پدر این و خودش فحش نمیدادی   بلکه بسیار مهربان بهش میگفتی که عزیزم این حرف ها دروغه و بهش پند میدادی

علی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

سلام خسته نباشین شما کاملا اشتباه میگین شما میخوایین دینمون یعنی زرتشت نابود کنین میخوایین کوروش کبیر بد نام کنین؟؟؟ چرا تو تقویم ۷ابان روز کوروش کبیر نیامده ؟؟؟؟چرا جشن های دیگر تو تقویم ایران نیومده ؟؟؟؟

مدیر سایت
پاسخ به  علی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

سلام علیکم
روز کوروش از کجا آمده؟؟؟ از اختراعات رضا شاه یا محمد رضای ظالم
هر سه ظالم و منفور

کیوان
پاسخ به  مدیر سایت
اسفند ۱۳, ۱۳۹۶ ۱۹:۴۷

شما حق ندارید به کسی تو هین کنید

449
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x