Take a fresh look at your lifestyle.

قانون حجاب، قانونی غلط؟!

اگر قانون حجاب غلط باشد، آیا اجرای آن باز هم الزامی است؟

0 562

برخی از بانوانی که حجاب اسلامی را رعایت نمی‌کنند و در مقابل حکم خدا و قانون حجاب و اصل اولیه دموکراسی که احترام به نظر اکثریت است، می‌ایستند، ممکن است در توجیه عمل غیرقانونی خود بگویند که: “حجاب قانون است که باشد! قانون غلط چرا باید اجرا بشود؟”

پاسخ این است که اولاً قانون حجاب، قانون بسیار مترقی و صحیحی است که درواقع عمل به دستور دین مبین اسلام است و بر اساس فطرت انسان نازل شده است و رعایت آن به نفع دین و دنیا و عدم رعایت آن بر ضرر دین و دنیای اشخاص و جامعه است.

ثانیاً فرض کنیم که قانون حجاب غلط باشد، مگر قانون غلط را که با بی‌قانونی و کار غلط حل می‌کنند؟ اصلاح قانون باید قانونی صورت پذیرد.

ادعای این افراد مثل این است که کسی بگوید من چراغ قرمز را قبول ندارم و از چراغ قرمز رد شود. یا بگوید کمربند ایمنی را قبول ندارم و از آن استفاده نکند و…  یقیناً عدم رعایت این قوانین، فقط قانون‌شکنی نیست، بلکه اقدام علیه خود و همچنین تعرض به حقوق دیگران است.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=34528

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x