Take a fresh look at your lifestyle.

رابطه حجاب و غیرت مردم

0 763

غیرت یکی از کمالات ضروری و حیاتی انسانی و به معنای تلاش در نگهداری آنچه حفظش ضروری می باشد.[۱] کسی که غیرت ناموسی دارد در نگهداری از ناموسش نهایت تلاش را می‌کند.

غیرت از تغییر می‌آید یعنی کسی که غیرت دارد دوست دارد زشتی‌ها به خوبی ها تغییر پیدا کند. کسی که امربه‌معروف و نهی از منکر می‌کند غیرت دینی دارد و دوست دارد زشتی‎ها به‌خوبی‎ها تغییر کند.

کسی که در برابر زشتی‌ها بی‌تفاوت است بی‌غیرت است.

بی‌حجابی غیرت‌ها را به‌شدت کم می‌کند، همان چیزی که متأسفانه در جامعه شاهد آن هستیم. غیرت ناموسی مردان کم شده و در برابر بی‌حجابی ناموسشان بی‌تفاوت‌اند، غیرت دینی مردم هم کم شده و کمتر مایل به امربه‌معروف و نهی از منکر مخصوصاً در بحث حجاب هستند.

تکرار و کثرت یک گناه در جامعه حساسیت به آن گناه را در مردم کم می‌کند، یعنی مردم دیگر در مورد آن گناه غیرت نخواهند داشت؛ بنابراین هر چه بی‌حجابی در جامعه بیشتر شود، غیرت‌ها هم به همان میزان کمتر می‌شود و کم‌کم مردانی که غیرت دینی‌شان کم شده است در مورد حجاب ناموسشان بی‌تفاوت می‌شوند و بانوانی هم که غیرت دینی‌شان کم شده خودشان کم‌کم حجاب را کنار می‌گذارند.

پیامبر اکرم (ص) دراین‌باره می‌فرماید:

«إِنَّ الْمَعْصِیَهَ إِذَا عَمِلَ بِهَا عَلَانِیَهً وَ لَمْ یُغَیَّرْ عَلَیْهِ أَضَرَّتِ الْعَامَّهَ؛ اگر کسى گناهی را آشکارا مرتکب شود و دیگران نسبت به او بی تفاوت باشند، زیانش دامنگیر همگان خواهد شد.»[۲]


[۱]. جامع السعادات، ج ۱، ص ۲۶۶.

[۲]. وسائل الشیعه، جلد ۱۶، صفحه ۱۳۵.

۲ ۱ رای
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=34544

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x