Take a fresh look at your lifestyle.

خطر عالم دوست‌دار دنیا برای دین مردم

0 462
متأسفانه هرچه که بر دین خدا ضربه وارد شده است، چه در زمان انبیاء پیشین و چه در زمان پیامبر خاتم و بعد از ایشان، از جانب علمای دنیادوست بوده است، که با ظاهر فریبنده و باطن شیطانی خود دین و ایمان مردم را دزدیده اند. اینها در واقع طالب جاه، مقام، ثروت و قدرت اند ولی در ظاهر دم از دین خدا می زنند. 
امام صادق علیه السلام درباره این گونه علما می فرمایند: هرگاه عالمى را دوستدار دنیایش دیدید ، در دین خود، به او اعتماد نکنید؛  چون هر دوستدار چیزى، آنچه را دوست دارد، حفظ مى کند.
و نیز [حضرت] فرمود : خداوند به داوود علیه السلام وحى کرد که : «میان من و خودت ، عالِمى را که دلباخته دنیاست قرار مده ، که تو را از طریق محبّتم باز مى دارد . اینان ، در حقیقت ، راهزنان راه بندگانِ جویاى من هستند . کمترین کیفرى که به آنان مى دهم ، این است که شیرینىِ مناجات با خودم را از دل هایشان بر مى دارم» .
إذا رَأَیتُمُ العالِمَ مُحِبّا لِدُنیاهُ فَاتَّهِموهُ عَلى دینِکُم ؛ فَإِنَّ کُلَّ مُحِبٍّ لِشَیءٍ یَحوطُ ما أحَبَّ .
وقالَ صلی الله علیه و آله : أوحَى اللّه ُ إلى داودَ علیه السلام : لا تَجعَل بَینی وبَینَکَ عالِما مَفتونا بِالدُّنیا ؛ فَیَصُدَّکَ عَن طَریقِ مَحَبَّتی ؛ فَإِنَّ اُولئِکَ قُطّاعُ طَریقِ عِبادِیَ المُریدینَ . إنَّ أدنى ما أنَا صانِعٌ بِهِم أن أنزَعَ حَلاوَهَ مُناجاتی عَن قُلوبِهِم .
منبع: الکافی جلد۱ صفحه۴۶
۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=23769

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x