Take a fresh look at your lifestyle.

فضیلت نگهداری از برخی حیوانات در خانه خصوصاً کبوتر و خروس

0 2,013

اسلام نگهداری از حیوانات اهلی را جایز می شمارد - روازاده سایت حکیم دکتر روازاده پدر طب ایرانی اسلامی |

از حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم منقول است: حیوانات در خانه بسیار نگاه دارید که، شیاطین به آن ها مشغول شوند و طفلان شما را ضرر نرسانند.

از امام محمّد باقرعلیه السلام منقول است: خوب است حیوانات در خانه نگاه داشتن، مثل کبوتر و مرغ و بزغاله تا آن که اطفال جنیان با ایشان بازی کنند و با اطفال شما بازی نکنند.

در حدیث معتبرمنقول است: شخصی به حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم شکایت کرد از تنهایی. حضرت فرمود: یک جفت کبوتر در خانه نگاه دار.

در حدیت صحیح از حضرت صادق علیه السلام منقول است: کبوتر از مرغان پیغمبران است.

در حدیث حسن دیگر فرمود: کبوتران حرم، نسل کبوتری چندند که حضرت اسمعیل علیه السلام نگاه داشته بودند و با آن ها اُنس می گرفتند، پس مستحب است که در خانه کبوتری چند نگاه دارند که بالشان را چیده باشند که به آن ها انس بگیرند.

در حدیث دیگر فرمود: هر خانه ای که در آن خانه کبوتر باشد آفتی از جن به اهل آن خانه نمی رسد؛ زیرا که بی خردان، جن بازی می کنند در خانه ای که کبوتر در آن خانه هست مشغول آن می شوند و متوجه آدمی نمی شوند.

در حدیث دیگر فرمود: کبوتر در خانه نگاه دارید که دوست داشتنی است و دعا کرده حضرت نوح است و هیچ چیز در خانه مثل آن باعث انس نمی شود.

از جناب امام موسی علیه السلام منقول است: هر بالی که کبوتر می زند باعث نفرت و گریختن شیاطین می شود.

در روایت دیگر از داوود بن فرقد منقول است گفت: در خانه حضرت صادق علیه السلام کبوتر راعبی دیدم که بسیار می خواند. حضرت فرمود: می دانی که این کبوتر چه می گوید؟ گفتم: نه. فرمود: نفرین می کند بر قاتلان جناب امام حسین علیه السلام پس ایشان را در خانه خود نگاه دارید.

در حدیث دیگر منقول است: راوی گفت که آن جناب را دیدم که از برای کبوتری چند که در خانه آن جناب بودند نان ریزه می کردند.

در حدیث دیگر از عبدالکریم منقول است که گفت: رفتم به خانه آن جناب، دیدم که سه کبوتر سبز در خانه آن جناب بود، عرض کردم که این ها خانه را کثیف

کنند. حضرت فرمود: مستحب است نگاه داشتن این ها در خانه.

در حدیث دیگر فرمود: در خانه حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم یک جفت کبوتر سرخ بود.

در حدیث دیگر فرمود: چناب امیر المؤمنین علیه السلام چاهی کنده بودند، خبر دادند به آن جناب که جنیان سنگ در آن چاه می اندازند. حضرت آمدند و بر سر آن چاه ایستادند و فرمودند که دست از این عمل بردارید وگرنه کبوتر در این چاه جا می دهم. پس فرمود: صدای بال کبوتر شیاطین را دفع می کند.

از محمّد بن کرامه منقول است: به خدمت امام موسی کاظم علیه السلام رفتم، یک جفت کبوتر در منزل حضرت دیدم که کبوتر سبز بود و نقطه های سفید داشت و کبوتر ماده ای سیاه بود، و حضرت نان از برای آن ها ریز می کردند و فرمودند که این ها در شب حرکت می کنند و مونس منند، و هر مرتبه که در شب بال می زنند، جنیان و شیاطین که داخل خانه شده اند دفع می کنند.

در حدیث چند از حضرت صادق علیه السلام منقول است: کبوتر را که به جای دور می فرستند تا سی فرسخ راه می رود و از روی دانایی برمی گردد و آنچه زیاده از این است از روی دانایی نیست بلکه نان خورش و تقدیر آن را می آورد.

در چند حدیث منقول است: کبوتر خانگی یا کبوتر یاهو، یاد خدا بسیار می کنند و اهل بیت علیهم السلام را دوست می دارند و صاحب خانه را دعا می کنند: خدا شما را برکت دهد.!

در حدیث معتبر از حضرت صادق علیه السلام منقول است: خروس بال گشاده سفیدی که در خانه باشد، آن خانه و هفت خانه دور آن خانه را از بلاها نگاه می دارد. و یک بال زدن کبوتر دو رنگ بهتر است از هفت خروس سفید.

در حدیث دیگر فرمود: خروس سفید یار من و یار هر مؤمنی است.

از امام موسی کاظم علیه السلام منقول است: در خروس بنج خصلت از خصلت های پیغمبران هست: سخاوت و شجاعت و شناختن وقت نمازها و بسیار جماع کردن و غیرت.

و از امیر المؤمنین علیه السلام منقول است: فریاد کردن خروس، نماز او است و بال زدنش، رکوع و سجود او است.

از حضرت رسول صلیالله علیه وآله وسلم منقول است: دشنام مدهید خروس را که از برای نماز، مردم را بیدار می کند.

برگرفته از کتاب حلیه المتقین علامه مجلسی ره

۴.۲ ۶ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=40848

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x