Take a fresh look at your lifestyle.

پاک شدن از خیانت به همسر

0 7,797

پاک شدن از خیانت به همسر

سوال:

من خانمی هستم که به دلیل مشکلات شوهرم به او خیانت کردم و در زمان های مختلف با نُه مرد رابطه نامشروع داشته‌ام که متأسفانه دیر فهمیدم که هیچ مرد خائنی من را برای خودم نمی‌خواست. از آن جا که حکم زنا کار،اعدام است می‌خواهم به جای اعدام برای حفظ آبروی خانواده و فرزندانم خودکشی کنم آیا با این کار بخشیده می‌شوم؟

پاسخ:

قبلاً حکم خود کشی بیان شد ،این مورد هم مستثنا نیست وهمان حکم عدم جواز را دارد. با خودکشی نه تنها بخشیده نخواهد شد، بلکه بار گناه او سنگین تر می شود. کسی که مرتکب گناه زشت زنا شده است باید بداند که آنچه بر او واجب است توبه است یک توبه واقعی و بدون بازگشت نه اعدام

اجرای حکم شرعی مانند اعدام و سنگسار وظیفه حاکم است در صورتی که برایش از طرق شرعی ثابت گردد ، لازم است اقدام نماید اما وظیفه مکلف معرفی خود و اقرار به گناه نزد حاکم نیست

بلکه توبه واقعی وظیفه اوست.

بنابراین این خواهری که پی به اشتباهات بزرگ خود برده است هم بجای اینکه به فکر خودکشی بیفتد که تنها گناهش را سنگین تر می کند ، باید به فکر پاک کردن گناهان بزرگ خود باشد تا موانعی که به دست خود در مسیر ارتباط با خالقش ایجاد کرده است ، بردارد بداند که خداوند همانطور که در قرآن کریم فرموده است همه گناهان را می بخشد. «قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ لاَتَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَهِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ » [ ۱ ] ؛ بگو ای بندگان من که بر خویش اسراف روا داشته اید، از رحمت خداوند ناامید نشوید، خدای مهربان تمامی گناهان شما را خواهد آمرزید همانا او بخشنده مهربان است.

 

پی نوشت ها:

————————————————-

۱.زمر/۵۳.

۳ ۱ رای
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=893

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x