Take a fresh look at your lifestyle.

بدتر از سپاه یزید

2 1,121

گناه خواص بسیار بزرگتر از گناه عوام مردم است، چون اثرات و نتایج بسیار بزرگتر و زیانبارتری در جامعه باقی می گذراد، و از جمله خواص علما هستند و مردم اصلا انتظار دیدن گناه و حتی اشتباه از آنها را ندارند. وای به حال زمانی که یک عالمی نه تنها گناه کار بلکه فاسد باشد و این زمانی است که این عالم، عالمی را فاسد خواهد کرد. امام حسن عسکری (ع) در مورد ضرر و زیانهای علمای فاسد می فرمایند:

ضرر و زیان علماء بد برای شیعیان ناتوان و آسیب پذیر ما،از زیان سپاه یزید بر حسین بن علی (ع) و یاران او بیشتر است ، ! چون آنها جان و مال ایشان را گرفتند و این علما بدکردار…در دل شیعیان ناتوان ما شکّ و شبهه می‌اندازند و گمراهشان می‌کنند.(دین و ایمانشان را می گیرند.)

الإمامُ العسکری علیه السلام فی صِفَهِ عُلَماءِ السُّوءِ: و هُم أضَرُّ عَلی ضُعَفاءِ شیعَتِنا مِن جَیشِ یزیدَ عَلی الحُسَینِ بنِ عَلِی علیهما السلام و أصحابِهِ، فإنَّهُم یسلُبونَهُمُ الأرواحَ و الأموالَ، و هؤلاءِ عُلَماءُ السُّوءِ … یدخِلونَ الشَّک و الشُّبهَهَ عَلی ضُعَفاءِ شیعَتِنا فیضِلّونَهُم.

میزان الحکمه ج ۸ ص ۴۰۱۲ به نقل از الاحتجاج: ۲/ ۵۱۲/ ۳۳۷.

 

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=21648

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نجمه شفیعی
شهریور ۱۰, ۱۳۹۷ ۱۶:۱۰

ای ول، من خودم دقیقا به خاطر همین از علما متنفر شدم اولش گفتم اینم مثل اونای دیگه، ولی مثل اینکه شما خدارو شکر عالم بی عمل نیستین. خوشم اومد.

2
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x