Take a fresh look at your lifestyle.

رابطه حجاب و عفاف با استحکام کانون خانواده و روابط زناشویی

0 1,228

اینکه یک مردی نسبت به همسرش عشق بورزد و نسبت به او اظهار علاقه کند و بگوید: “من تو را دوست دارم “، “تو امید زندگی من هستی ” و… و اینکه از زیبایی و وضعیت ظاهری بدن همسرش اظهار رضایت بکند، همه این‌ها باعث استحکام کانون گرم خانواده و بهتر شدن روابط زناشویی خواهد شد.

شاید دیده باشید مردهایی را که به همسرشان می‌گویند: “تو زیبا نیستی! ” یا اینکه خانمشان را با دیگران مقایسه می‌کنند و می‌گویند: ” ای کاش مثل فلان خانم بودی ” یا اینکه ” ای کاش فلان جای بدنت مثل فلان زن بود!” و…

این‌گونه جملات زجرآور و رفتارهای غیر عاشقانه ریشه‌اش بی‌تقوایی است. زنان بی‌تقوا با بی‌حجابی و عشوه‌گری دل مردان بی‌تقوا و چشم‌چران را برده‌اند! تازه خیلی از مردها که زرنگ‌تر هستند این جملات را بر زبان نمی‌آورند ولی زبان حالشان همان است.

وقتی مردی زنان رنگارنگی را در جامعه می‌بیند ناخودآگاه همسرش را با آن‌ها مقایسه می‌کند و هر چه هم که خانمش زیبا و دارای کمالات باشد بالاخره بهتر و زیباتر از او وجود دارد که باعث می‌شود آن فرد از ازدواج و همسر خود مأیوس و ناامید شود و کانون گرم خانواده‌اش رو به سردی گذارد.

بنابراین در درجه اول زنان باید با رعایت حجاب زمینه چشم‌چرانی و این‌گونه مقایسه‌ها را در دل مردان از بین ببرند و در درجه دوم مردان هم مراقب چشم‌هایشان باشند تا به زن و زندگی خود دلگرم‌تر و راضی‌تر باشند.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=34546

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x