کامجوئی بدلی (استمناء و راههای پیشگیری از آن، ازدواج بدون مقدمه )
مطالعه و دانلود و کتاب کامجوئی بدلی (استمناء و راههای پیشگیری از آن، ازدواج بدون مقدمه ) در فرمتهای مختلف
آنچه در این مقاله می خوانید: (برای پرشبه مطلب کلیک کنید)
الف : مضرات جسمی و روحی استمناء
داستانهائی از اشخاص استمناء کننده
سخنان بزرگان و وروان شناسان و پزشکان
جواز استمناء در بابیت و بهائیت
اگر صیغه را حرام نمی کرد کسی زنا نمی کرد
راههای پیشگیری (دستورهای دهگانه)
۱- اجتناب از هرگونه تحریک مصنوعی
۴- باید عادتی جانشین عادتی گردد
۱۰-استمداد از نیروی ایمان و عقائد مذهبی
سخنان فقهاء و صاحب جواهر الکلام
بسمه تعالی
پیشگفتار
یک نامه و یک مسئله مهم
«می خواهم خون گریه کنم، اما قطره اشکی مژگان مرا مرطوب نمی کند؟
می خواهم فریاد کشم اما آه هم از سینه بر نمی خیزد، می خواهم بیندیشم اما به چه چیز؟ به کدام بد بختی و نا فرجامی؟ مگر مغز اندیشمندی هم در برابر این ناملایمات بر جا می ماند، بیچاره و تنها، ویلان و سرگردان، هراسناک و بیم ناک از آنچه هستم و خواهم بود، متنفر از همه کس و همه چیز، و از این محیط آلوده و ننگین.
۲۱ ساله هستم، ۱۰ سال تمام از حساسترین ایام عمرم را به تنهائی گذراندم، ناملایمات زندگی و رنگهای زننده و چهره ی اجتماع مرا رنج می دهد… نفهمیدم چه شد. چند سال قبل که هنگام مطالعه کتابی بی اراده به یک عادت شوم جنسی آشنا شدم، آن موقع گذشت و کسی به من تذکر نداد که جوانی چه دوران حساس و خطرناکی است؟ اندامهای برهنه ی(۱) زنان و دخترانی که در آتش شهوت می سوختند به هیجان درونی من دامن می زدند. بلی من عادت کردم و اکنون مریض جسمی هستم و به این عمل نا هنجار استمناء مشغولم و روحم نیز بیمار شده است، دارم به مرحله ی جنون پا می گذارم. آن قدر ناراحتم که در اندیشه نمی گنجد. مرا از طول دادن نامه ببخشید، این ناله ها و استغاثه ها از من نیست که به گوش شما می رسد می دانم که بسیاری از جوانان مثل من بیچاره اند. نا گفته نماند دوران جوانی در سنین ۱۶الی ۱۷ سالگی بود که دو مرتبه به خود کشی دست زده ام. اما اجازه مردن هم به ما بیچاره ها نمی دهند. اکنون خیلی ضعیف شده ام و مدت کوتاهی است که با کمال معذرت بی اراده از من قطرات منی دفع می¬گردد، اکنون در میان طوفان مرگ بازی به این طرف و آن طرف می روم شاید یک سویش نابودی باشد.این بود نامه ای از مشهد که یکی از جوانان معتاد به عمل کثیف استمناء و عاقبت آن به انتشارات نسل جوان.
این یک نامه ای درد آلود و غم انگیز بود و یکی از صحنه های اندوهبار این اجتماع آلوده که برای شما بیان گردید.(۲)
مسئله مهم و اشتباه پزشکان
یکی از اشتباهات بزرگ در این مسئله حساس این است که عده ای از پزشکان ، در برابر متخصصانی که سالها در این باره مطالعه نموده و آثار شوم این عادت زشت را در کتابهای خود نوشته اند چنین اظهار می کنند که: گاهی می¬گویند این عمل با آمیزش جنسی چندان تفاوت ندارد؟ متاسفانه همین اظهار نظرهای بدون مطالعه در تمام جوانب مسئله، سبب سقوط عده ای از جوانان در دام این عادت شوم شده است. پاسخ این را پزشکان مطلع و وارد چنین می¬دهند، این آقایان از یک نکته اساسی در این مسئله غفلت دارند که، به شهادت «مشاهدات فراوان» و «اعتراف صریح بسیاری از مبتلایان» این عمل، اعتیاد آور است، اعتیاد شدید و مرگبار که افراد را به دنبال خود می کشاند و به این آسانی هم دست بردار نیست. ممکن است یک مرتبه استعمال فلان ماده ی مخدر ضرر زیادی نداشته باشد، ولی باید توجّه داشت خطر اعتیاد در پیش است ، اعتیادی که همه چیز انسان ممکن است در آن دفن شود.
همانطور که گفته شد، متخصصان این فن در کتابهائی که در این زمینه نوشته اند موضوع اعتیاد آور بودن این عمل شوم را صریحا یاد آور شده و جوانان را از آن بر حذر داشته اند. (دقت کنید).(۳)
نکته دیگری که باید به این موضوع اضافه کرد این است که آلوده شدن به این عمل بسیار ساده است، یعنی در حقیقت وسائلی نمی خواهد و در هر گونه شرائطی و در همه حال امکان آن هست و کنترلی هم در آن نیست و بد بختانه چون در دوران «طغیان غریزه جنسی» مخصوصا میان سالهای ۱۶ تا ۲۰ به سراغ جوانان می آید خیلی زود ممکن است به صورت یک عادت ریشه دار در آید، در حالی که آمیزش جنسی هرگز چنین ساده نیست و زن و مردی که همسر یکدیگرند در شرایط خاص چنین امکانی را پیدا می کنند.
کسانی که زیانهای آن را دست کم گرفته اند، حتما توجه به مسئله اعتیاد به آن و سایر اوضاع و احوال خاص این مسئله ننموده اند، و گر نه چگونه می توان این حقیقت حسی را انکار کرد که بسیاری از جوانان آلوده تا سر حد مرگ و جنون و ناتوانی مطلق و فلج و از دست دادن همه چیز خود پیش می روند ، مگر مشاهدات حسی را می توان منکر شد؟! اتفاقا در میان این دسته بسیارند، کسانی که می گویند: هرگز به زیان این عادت شوم هم آشنا نبودیم و از ضررهای آن آگاهی نداشتیم بنابراین مسئله تلقین هم در اینجا منتفی است.(۴)
فصل اول
تاریخچه عمل نکتبار استمناء
یکی از عادات زشت و خطرناک که بین بعضی از جوانان مرسوم است عمل کثیف استمناء در پسران و عمل استشهاء در دختران می باشد که خود یک نوع تحریک جنسی برای خود ارضائی با دست است. کلمه ی خود ارضائی که به کار بردم در مقابل کلمه ی دیگریست که در زبان فارسی به کار برده می شود. نام بین المللی و طبی آن که معمولا گفته می شود و رایج است «اونانیزم» یا «اونانیسم» است که در کتابهای طبی نوشته شده و این کلمه از نامی مشتق شده که در تورات به نام «اونان» آمده است.
«یهودا» به پسر خود «اونان» گفت: چون برادرت مرده، تو زن او را به همسری برای خودت بگیر، تا اینکه برای برادرت فرزندانی بوجود بیاید، ولی اونان، مایل به گرفتن زن برادر خود نبود و نمی خواست که آن زن، از وی فرزند بزاید،برای اینکه می دانست فرزندانی که از آن بوجود بیاید به طوری که پدرش گفته، فرزندان برادر او محسوب خواهند شد، و بعد از اینکه یهودا، اونان را وادار کرد ، که زن برادر متوفی خود را بگیرد، هر دفعه که اونان نزد آن زن می رفت نطفه خود را بر زمین می ریخت، تا اینکه آن زن از او باردار نشود و عمل اونان خداوند را ناراضی کرد و خداوند او را به هلاکت رسانید.
از وقتی که این آیه در تورات نوشته شده، از سفر پیدایش بوسیله روحانیون و مربیان برای مردان به خصوص نوجوانان خوانده می شد و آنان را می ترسانیدند و می گفتند: اگر مبادرت به استمناء کنید خداوند شما را به هلاکت می-رساند. واقعیت این است که اونان، پسر یهودا مبادرت به استمناء نمی کرد و بلکه می توان گفت: در هزار سال قبل با عمل خود که در تورات نوشته شده، نطفه خود را به زمین می ریخت، برنامه ی محدود کردن موالید را به موقع به اجراء می گذاشت. قرنهاست که اولیاء و مربیان، استمناء را یکی از معاصی کبیره می دانند، مخصوصا دین مبین اسلام در این مورد تاکیدات بسیار دارد.(۵)
زمینه های مبتلا شدن
به طور تیتر وار زمینه های مبتلا شدن به این عمل را ، برای شما عزیزان در زیر آورده شده است ، اگر بخواهیم برای آن شرح دهم مثنوی ۷۰ من کاغذ می شود، تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل،
۱- زیاده روی در مهر ورزیدن
۲- عدم توجّه پدر و مادر به فرزند
۳- آلودگی های محیط، که عبارتند از:
الف: لباسهای تنگ و چسبان پوشیدن
ب: عکسهای مبتذل و سکس
ج: مجلات سکس و سوپر
د: موسیقی های شهوت انگیز
و: وضعیت زنان و دختران بی حجاب.
۴- نقش مطبوعات در ترویج مفاسد ۵- چشم چرانی و …
خودتان قضاوت کنید
وقتی یک دختر جوان و یا زنی از خانه بیرون می آید در حالی که با بدترین وضع خود را آرایش کرده است و از ادکلن ها و … استفاده کرده و لباسهای مبتذلی می پوشد و … وقتی یک جوان با چنین صحنه ای روبرو می شود چه حالی به او دست می دهد؟ خود جواب بدهید؟
فصل دوم
شیوع استمناء
متاسفانه بواسطه مشکلات بی حد و حساب ازدواج و تجرد جوانان، به قرار مسموع، این مرض خانمان سوز ، گناه کبیره شیوع فوق العاده پیدا کرده و دانسته یا نادانسته بسیاری از جوانان عزیز را به انواع و اقسام بیماری مبتلا می سازد، صرف نظر از عقوبتهای اخروی که دارد وظیفه ی پدرها و مادرهاست که فرزندان خود را آگاه سازند و مواظب جوانان خود باشند و هم چنین در مرتبه ی دوم، وظیفه دبیران و آموزگاران تعلیمات دینی و بهداشت است که جوانان را به عواقب وخیم روحی و جسمی این بلا با خبر سازند.
الف : مضرات جسمی و روحی استمناء
این عمل مبتلایان را به ضعف قوای شهوانی دچار می کند، جنون و بی حال بار می آیند، شهامت و درستی از آنان سلب می شود، چه بسا اشخاصی هستند که در عنفوان جوانی در مبتلا شدن به جلق، چنان دچار ضعف قوای روحی و جسمی می شوند که معتادین به تریاک و شیره در مقابل آنان شیر نری به حساب می آیند. عمل غیر طبیعی جنسی یعنی استمناء یا جلق، از لحاظ روابط نزدیکی به قوای پنج گانه دارد در درجه اول در چشم و گوش اثر می گذارد. بدین معنا که دید چشم را ضعیف کرده و حس سامعه را نیز تا اندازه ی قابل توجهی از کار می اندازد. مبتلایان به جلق مخصوصا آنهائی که از لحاظ جسمانی ضعیف می باشند، غالباً مگسی جلو چشم خود می بینند که به شدت آنها را ناراحت می کند و حتی وقتی چشمهای خود را می بندند باز نمی توانند از آسیب مگس در امان باشند و چون این عمل هر بار چند دقیقه ادامه پیدا می کند چشمشان سیاهی رفته و دچار سر گیجه می شوند و به زمین می افتند، هم چنین به طور مداوم صدای نا هنجاری در گوش خود احساس می کنند که بسیار ناراحت کننده است. علاوه بر اینها تحلیل رفتن قوای جسمانی و روحانی، کم شدن خون، پریدگی رنگ، نقصان قوای حافظه، لاغری، ضعف، سستی زیاده از حد، بی اشتهائی، کج خلقی، عصبانیت، دوران سر، و هزاران آفت دیگر از بیماریهائی است که گریبان مبتلایان به جلق خواهد گرفت. البته آنهائی که از لحاظ جسمانی قوی هستند ممکن است قدری دیرتر به این بیماریها دچار شوند ولی به هر حال عدم ابتلاء به آنها از محالات است و خواه نا خواه همه باید به چنین مصائبی گرفتار شوند.
از بدبختی های مبتلایان به جلق یکی این است که قوه ی اراده آنان به کلی مختل می گردد و لذا وقتی به عمل خود پی می برند آنقدر اراده ندارند که به ترک کردن آن اقدام نمایند، پس اینکه می گوئیم استمناء از لحاظ روحی نیز قوای انسان را فرسوده می کند بی علت نیست، عمل استمناء علاوه بر مضار جسمی از لحاظ جنسی نیز شخص را فرسوده می کند، یعنی غدد مترشحه داخلی را از کار می اندازد، از جمله ی این غدد، غده ی سازنده ی منی است که بر اثر جلق رفته رفته کوچک شده و به صورت نخودی در می آید و چون در آن صورت قادر به فاعلیت و ساختن منی و یا به قول عربها (ماء الحیاه) یعنی آب زندگانی نیست، شخص مبتلا برای همیشه از لذائذ جنسی محروم می گردد و اگر به این صورت از مردی نیفتاد، به طور قطع به صورت دیگری مانند سرعت انزال، کندی انزال، سیلان منی، عدم نعوظ، نعوظ بی دوام و امثال اینها به ناتوانی جنسی مبتلا خواهد شد. چه بسا دیده یا شنیده شده که جوانان معتاد به جلق، در اندک مدتی دچار چنان حالتی گردیده اند که بجای ادرار خون از آنها خارج شده است.
باید دانست که اشخاصی که به این حالت دچار می شوند و لو در سنین جوانی باشند، خطر مرگ در انتظار آنهاست . زیرا بدون احساس شهوانی و بدون اینکه لذتی ببرند بلا انقطاع منی از آنها دفع می گردد و همین امر باعث می شود که در حین راه رفتن، دفعتا به زمین بخورند و از هوش بروند.(۶)
نه بابا من چیکار دارم به این نویسنده من یه آدم معمولی ام این موضوع رو باید مسئولین امر و کسانی که عالم به امر دین هستند وارد عمل شوند و نقد کنند حالا مثلأ شمارشو بگیرم چی بهش بگم ؟
با توجه به این آیه مبارک از قرآن(«لا تلقوا بایدیکم الی التهلکه») که نویسنده آورده هیچ یک از علماشیعه و حتی چه سنی و بزرگان و مراجع ما در خصوص استمنا به این آیه اشاره نکرده اند و از آن در خصوص استمنا برداشتی نکرده اند..
والله اعلم
نقد های خوبی دارید
پیشنهاد می کنم مشخصات نویسنده و راه تماس با وی را پیدا کنید و ایشان برسانید تا در چاپهای بعدی مد نظر قرار دهد.
باعرض سلام مجدد
در رابطه با حدیث از پیامبر(ص) هم شیعه و هم اهل سنت گفته اند این روایت ضعیف و نامعتبر است
(قال النبى صلىاللهعلیهوآله : ناکح الکف ملعون. ( عوالی اللئالی ج۱ص۲۶۰ ح۳۸)
ترجمه: پیامبر خدا صلى الله علیه و آله فرمودند : نکاح کننده با دست خود، ملعون است.
اعتبار سند حدیث: این حدیث مرسل و بدون سند است و بنابراین غیر معتبر است)
منبع سایت :askdin
سلام علیکم
روایات ضعیف در فقه کنار گذاشت می شوند اما در اخلاق سخت گیری فقه وجود ندارد.
از هر روایتی که مقصود را برساند استفاده می کنیم به شرطی که تناقضی با روایات دیگر و آیات قرآن کریم نداشته باشد.
بنا بر تسامح در ادله سنن
https://wikifeqh.ir/
پس این دو حدیث از کجا آمده به نظر شما با این تفاصیل نویسنده این کتاب آدم معتبری هست آیا؟
احتمالا ایشان منبعی دارد که ما نمی دانیم یا اینکه با واسطه از کتب دیگری نقل کرده است.
البته بقیه احادیث و روایات جدا از بررسی سندی وجود دارند به جز این دو حدیث که اشاره شد .
فی امان الله
این حدیث هم نه در منابع روایی شیعه و در نهج البلاغه هم وجود ندارد ؟آیا این روایت قابل قبول است؟
(قال علی علیه السلام : الاستمناء بالید ذلک الواد الخفی)
ما هم گشتیم ولی منبع پیدا نکردیم
در کتابهای دیگر هم آمده است از جمله
کتاب مردان رحمت شده و مردان نفرین شده – جلد ۱ – صفحه ۱۴۰
این حدیث در هیچ منبع شیعه نیامده
(قال المعصوم علیه السلام: «ایاکم و الاستمناء فانه یورث الدعو یجرکم الی النار».)
نویسنده کتاب آن را از کجا آورده؟!
نویسنده به مستدرک الوسائل باب نکاح ص ۵۷۰ و گناهان کبیره ج ۲ ص ۳۳۳ ارجاع داده است.
ما هم گشتیم ولی پیدا نکردیم.
عاشق این وبسایت شدم من.عالی هستید
شما